انتشار توکنی با نام مهسا امینی؛ وقاحت کلاهبرداران تمامی ندارد

خانهاخبارانتشار توکنی با...

آنچه می‌خوانید...

کلاهبرداران در حوزه ارز دیجیتال گوش به زنگ‌اند تا پس از وقوع هر اتفاق مهمی، از احساسات کاربران سو استفاده کنند. نمونه این کلاهبرداری‌ها پس از مرگ ملکه انگلستان رخ داد؛ ده‌ها میم کوین با نام ملکه الیزابت عرضه شدند و پس از چند وقت تقریبا همه آنها به صفر رسیدند. این بار کلاهبرداران، به سراغ احساسات به غلیان درآمده جهانی رفته و یک توکن با نام مهسا امینی در بستر بایننس اسمارت چین منتشر کرده‌اند.

بیش از دو هفته از فوت مهسا امینی می‌گذرد؛ اتفاقی که واکنش‌های زیادی را در جامعه جهانی برانگیخت. در این مدت، هشتگ مهسا امینی در فضای توییتر بیش از 150 میلیون بار استفاده شد و همین فرصت را برای کلاهبرداران فراهم کرده تا از این مسئله به نفع خود بهره ببرند؛ کلاهبردارانی که بی‌توجه به جان و احساسات انسان‌ها، تنها به فکر پر کردن جیب‌های خود هستند.

در تاریخ 4 مهر، کلاهبردارانی که بویی از انسانیت و وجدان نبرده‌اند دو توکن با نام Mahsa Amini در بستر بایننس چین و اتریوم منتشر کردند. این توکن به قدری بی‌پشتوانه و بی‌اساس است که حتی وب‌سایت‌های معروفی چون کوین مارکت کپ و کوین گکو صفحه‌ای برای آن ایجاد نکرده‌اند.

نمودار توکن مهسا امینی
نمودار توکن مهسا امینی

عرضه کلی توکن مهسا امینی، ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد است و در حال حاضر امکان خرید آن در صرافی‌های غیرمتمرکزی نظیر نسخه 2 صرافی پنکیک سواپ،  BSCswap و Mdex وجود دارد اما نمی‌توان آن را به فروش رساند.

چرا توکن مهسا امینی کلاهبرداری است؟

اسکم یا کلاهبرداری بودن توکن مهسا امینی کاملا مشخص است. با این حال، حتی اگر این توکن پشتوانه محکمی داشته باشد هم به این دلیل که از احساسات کنونی مردم سو استفاده کرده است، باید دور آن خط قرمز کشیده شود.

توکن مهسا امینی

بگذارید تا بعضی از پارامترهای مهمی که نشان می‌دهد این پروژه کلاهبرداری است را با هم بررسی کنیم:

  • عرضه بالا؛  ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد توکن مهسا امینی وجود دارد.
  • 99% از عرضه این توکن تنها در 2 آدرس هولد می‌شوند.
  • عدم امکان فروش توکن پس از خرید آن.
  • هشدار کارشناسان مختلف فعال در حوزه بلاکچین و رمزارز
  • حجم معاملاتی بسیار پایین
  • نبود وایت پیپر مشخص
  • امکان تغییر عرضه برای دستکاری قیمت

علاوه بر این، این توکن بر بستر شبکه بایننس اسمارت چین عرضه شده که پیش از این نیز توکن‌های کلاهبرداری متعددی در این شبکه منتشرشده بود. به عنوان مثال، تنها چند روز پس از نمایش سریال محبوب کره‌ای اسکویید گیم، توکنی با این نام در این شبکه منتشر شد. این توکن ابتدا رشدی چند صد هزار درصدی را تجربه کرد اما در نهایت کلاهبرداران سرمایه خریداران را به جیب زدند و قیمت آن به صفر سقوط کرد.

فکت کوینز سو استفاده از احساسات مردم و عرضه توکنی با نام مهسا امینی را محکوم می‌کند و از شما کاربران عزیز درخواست می‌کنیم به هیچ وجه پول خود را در این پروژه سرمایه‌گذاری نکنید و از آن دور بمانید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان