توکن SUI چیست و چرا اخیراً محبوب شده است؟

آنچه می‌خوانید...

بلاک چین لایه 1 Sui Network به دلیل نزدیک شدن به زمان راه‌اندازی شبکه اصلی خود که برای تاریخ 3 می برنامه ریزی شده است، مورد توجه کامیونیتی کریپتو قرار گرفته است. توکن  SUI به عنوان توکن اصلی شبکه سویی، به محض اینکه روی شبکه اصلی راه‌اندازی شود، در چندین صرافی ارز دیجیتال از جمله OKX، کوکوین (Kucoin) و بای بیت (Bybit) لیست خواهد شد. با فکت کوینز همراه باشید.

اما عرضه مورد انتظار توکن SUI تنها دلیلی نیست که اخیراً ترند شده است. این توکن اخیراً موضوع مشاجره‌ای بین چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس و جاستین سان بنیانگذار ترون (Tron) بوده که در توییتر اتفاق افتاد. اما توکن سویی دقیقاً چیست و چرا اخیراً در کانون توجه ارزهای دیجیتال قرار گرفته است؟

توکن SUI چیست؟

توکن SUI توکن بومی شبکه بلاک چین لایه یک سویی (SUI) است که بر تراکنش‌های پرسرعت، نهایی شدن فوری تراکنش‌ها و کاهش تأخیر در استقرار قراردادهای هوشمند تمرکز دارد. این شبکه به دلیل رویکرد خود حول امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) شناخته شده است، که شامل حمایت از توسعه دهندگان با تسهیل فرآیند توسعه قراردادهای هوشمند با Move، یک زبان برنامه‌نویسی مبتنی بر Rust است.

توکن سویی

انتظار می‌رود که توکن SUI نقش مهمی در این اکوسیستم بلاک چینی ایفا کند، از جمله برای مشارکت در اعتبارسنجی تراکنش‌ها (PoS)، سپرده‌گذاری (استیکینگ) و رای گیری برای ارتقای پروتکل. در حالی که کاربرد اصلی توکن پرداخت کارمزد خواهد بود، اما موارد استفاده پیشرفته‌تری نیز خواهد داشت، مانند حاکمیت، پرداخت برای پردازش تراکنش‌ها و شرکت در فعالیت‌های دیفای.

هر صرافی که فروش توکن SUI را انجام می‌دهد، 225 میلیون توکن با حداکثر تخصیص 10000 برای هر کاربر ارائه می‌دهد. توکن‌ها به قیمت 0.1 دلار فروخته می‌شوند. شایان ذکر است که ساکنان ایالات متحده از شرکت در فروش منع خواهند شد.

پس از راه‌اندازی، توزیع توکن‌ها به این صورت خواهد بود: نیمی از توکن‌ها برای کمک‌های مالی، پاداش اعتبارسنجی و اهداف تحقیق و توسعه به خزانه اختصاص داده می‌شود، در حالی که یک پنجم توکن‌ها به زودی عرضه می‌شود. سرمایه گذاران در پروژه 14 درصد از توکن‌ها را دریافت می‌کنند، در حالی که 10 درصد به خزانه Mysten Labs، خالق شبکه Sui اختصاص داده می‌شود. علاوه بر این، 6 درصد از توکن‌ها به برنامه دسترسی به انجمن (CAP) و تسترهای اپلیکیشن (App Testers) هدایت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: توکن Sui بر بستر شبکه اصلی؛ پشتیبانی صرافی‌ها از معاملات این رمزارز

چرا جامعه ارز دیجیتال به توکن سویی علاقه مند شده است؟

اوایل این هفته، بایننس اعلام کرد که توکن‌های SUI را از طریق لانچ پول (Launchpool) خود در دسترس قرار می‌دهد، که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال خود را در یک استخر نقدینگی سپرده‌گذاری کنند و پاداش دریافت کنند. معرفی توکن SUI در بایننس لانچ‌پول، توجه زیادی را به SUI در جامعه ارز دیجیتال جلب کرد.

پس از این اعلامیه، جاستین سان، بنیانگذار Tron، مبلغ بزرگی از استیبل کوین‌های TUSD را به بایننس واریز کرد که برای کشت یا فارم توکن‌های SUI مورد نیاز است. این تراکنش توسط Whale Alert، پلتفرمی که انتقال دارایی‌های بزرگ را از طریق آدرس‌های بلاک چین ردیابی می‌کند، شناسایی شد.

پس از انکه تراکنش توجه کامیونیتی را به خود جلب کرد، ژائو توییت کرد که لانچ پول نه فقط برای نهنگ‌ها، بلکه برای کاربران خرد نیز در نظر گرفته شده است.

ژائو هشدار داد که اگر جاستین سان از هر یک از TUSD های واریز شده برای به دست آوردن توکن‌های SUI لانچ پول استفاده کند، شرکت علیه آن اقدام خواهد کرد. جاستین سان با توضیح این که این واریز برای تسهیل بازارسازی بین صرافی های پیشرو TUSD است و نه برای اهداف تبلیغ، پاسخ داد.

روز بعد، جاستین سان در توییتی اعلام کرد که کل مبلغ 56 میلیون دلار ارسال‌شده به بایننس را بازگردانده است. بعداً، صرافی توییت کرد که 278752 توکن SUI فارم شده (Farmed) این بازارساز را مجددا به استخر نقدینگی TUSD پلتفرم خود تخصیص خواهد داد.

نتیجه گیری

بلاک چین Sui که توسط رهبران سابق کیف پول دیجیتال ترک شده متا، Novi، تأسیس شد، با هدف غلبه بر چالش‌هایی که بخش کریپتو با آن مواجه است، مانند مقیاس‌پذیری، امنیت و کارمزدهای گاز پا به عرصه نهاد.

با توجه به علاقه اخیر به توکن SUI به دلیل تحولات فوق، جالب است که ببینیم عرضه اولیه سکه (ICO) آن در روزهای آینده چگونه پیش خواهد رفت. طبق وب‌سایت کوین مارکت کپ، فروش توکن از 21 آوریل آغاز شده و انتظار می‌رود در 4 می به پایان برسد.

سوالات متداول

توکن سویی (SUI) چیست؟

توکن SUI توکن بومی شبکه بلاک چین لایه یک سویی (SUI) است که بر تراکنش‌های پرسرعت، نهایی شدن  فوری تراکنش‌ها و کاهش تأخیر در استقرار قراردادهای هوشمند تمرکز دارد.

دلیل محبوبیت توکن SUI چیست؟

معرفی توکن SUI در بایننس لانچ‌پول، توجه زیادی را به SUI در جامعه ارز دیجیتال جلب کرد.پس از انکه تراکنش توجه کامیونیتی را به خود جلب کرد، ژائو توییت کرد که لانچ پول نه فقط برای نهنگ‌ها، بلکه برای کاربران خرد نیز در نظر گرفته شده است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان