تیم اثبات کار اتریوم قصد دارد تعدادی از قراردادهای پلتفرم های تامین نقدینگی را مسدود می‌کند

خانهاخبارتیم اثبات کار...

آنچه می‌خوانید...

شبکه اتریوم خود را برای انتقال به اثبات سهام در تاریخ 15 و 16 سپتامبر آماده کرده است. اتفاقی که باعث پایان یافتن کار استخراج از طریق اثبات کار خواهد شد. در همین راستا، حامیان اثبات کار که بیشتر آنها نیز ماینرهای شبکه هستند، تصمیم گرفته‌اند تا زنجیره اثبات کار اتریوم را زنده نگه دارند. تیم اثبات کار اتریوم (ETHW) روز سه شنبه پیشنهاد داد تا هولدرهای اتریوم دارایی های خود را از پلتفرم های تامین کننده نقدینگی مانند یونی سواپ، سوشی سواپ، کامپاند و دیگر صرافی های غیرمتمرکز خارج کنند.

توییت بوترین

تیم توسعه گفت که پس از صورت گرفتن هارد فورک و با هدف حفاظت از دارایی های کاربران، توکن های ETHW را در برخی از پلتفرم های تامین نقدینگی خاص مانند پروتکل های وام دهی و صرافی های غیرمتمرکز به صورت موقتی مسدود خواهد کرد. تیم اتریوم اثبات کار معتقد است که پس از هارد فورک PoW، مخصوصا در چندین بلاک اولیه، توکن های اثبات کار کاربران در این پلتفرم ها توسط هکرها و دانشمندان و با استفاده از توکن هایی مانند تتر، رپد بیت کوین و USDC مبادله یا قرض داده خواهند شد که اتفاق بسیار بدی برای اعضای جامعه خواهد بود. تیم توسعه در این باره افزود:

«تیم ETHW باید تصمیم دشواری بگیرد و برای حفاظت از سرمایه کاربران موقتا و تا زمان یافتن راه حلی بهتر توسط اعضای جامعه و یا پروتکل ها، قراردادهای مشخصی را در پلتفرم های تامین نقدینگی مسدود کند.»

- Advertisement -

این تیم همچنین گفت که مسدود سازی سرمایه ها شامل قراردادهای استیکینگی که تنها یک دارایی مانند ETH2.0 و یا رپد اتریوم را پوشش می‌دهند، نمی‌شود. ایده مسدود سازی سرمایه ها بدون رضایت کاربران به مذاق اعضای جامعه خوش نیامد و بسیاری گفتند که مسدود سازی قراردادهای تامین نقدینگی در کلاینت های اتریوم ضد ایده غیرمتمرکز بودن است.

توییت آلبرتو روزاس

برخی دیگر از کاربران نیز گفتند که این حساب توییتری کلاهبرداری و جعلی است و خواستار گزارش کردن تیم ETHW به توییتر شدند. با این حال باید گفت که هارد فورک اثبات کار اتریوم یک حامی برجسته چینی با نام چندلر گوا دارد که مدعی حمله 51 درصدی به اتریوم کلاسیک است.

مطلب مفید: zkEVM شبکه پالیگان چیست؟ همه چیز در مورد zkEVM

بسیاری از صرافی های رمز ارزی و صادر کنندگان استیبل کوین ها حمایت خود از به روزرسانی مرج را اعلام کرده‌اند اما صرافی ها به این نکته نیز اشاره داشتند که در صورت افزایش علاقه کاربران به اتریوم اثبات کار، حاضرند توکن فورک شده را با توجه به میزان تقاضای کاربران خود لیست کنند.

بخش استخراج اتریوم ارزشی 19 میلیارد دلاری دارد و زیرساخت های آن نیز ارزش زیادی دارند و به همین دلیل ماینرها علاقه زیادی به ایجاد یک هارد فورک دارند. با این حال باید دقت داشت که سودآوری استخراج توکن های اثبات کار دیگری مانند اتریوم کلاسیک و بیت کوین به مرور زمان کمتر خواهد شد و چنین موضوعی درباره اتریوم نیز صدق خواهد کرد.

کارشناسان معتقدند که فورک اتریوم اثبات کار به اندازه هیچ یک از شبکه های اشاره شده سودآور نخواهد بود چرا که اکثریت اعضای جامعه به سمت شبکه جدید خواهند رفت. کنت بارتون، مدیر توکنومیکس در دائو شیپ شیفت در این باره گفت:

«در حالی که بازار آزاد در نهایت تصمیم خواهد گرفت اما احتمال زیادی وجود دارد که پس از مشخص شدن قیمت اولیه و در پی ایجاد فرصت فروش، شاهد فروخته شدن تمامی توکن های فورک شده باشیم و این فورک ها خیلی زود از بین بروند. استراتژی که احتمال موفقیت آن برای ماینرها بیشتر استف ادامه دادن فعالیت خود در شبکه های اثبات کار دیگری مانند اتریوم کلاسیک است.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان