top banner adv

تثبیت بیت کوین در محدوده 30000 دلاری؛ هدف بعدی قیمت کجاست؟

بازدید : 10310

فکت کوینز: روز سه شنبه قیمت بیت کوین در بلاتکلیفی قرار داشت و با تعادل میان خریداران و فروشندگان در انتخاب مسیر حرکتی خود ناتوان بود. با وجود آنکه احساسات سرمایه گذاران نزولی است به نظر می‌رسد بیت کوین در حال پیدا کردن ثبات در محدوده 30000 دلاری است.

در همین حین برخی از آلت کوین ها روز گذشته با کاهش قیمت همراه بودند تا شاهد کم شدن علاقه تریدرها به دارایی های ریسکی باشیم. برای مثال در شبانه روز گذشته قیمت مانا با ریزشی 3 درصدی همراه شد. البته باید دقت داشت که تمامی آلت کوین ها چنین عملکردی نداشتند و برای مثال در همین بازه زمانی قیمت لایت کوین با رشد 4 درصدی همراه شد.

روز گذشته بازار سهام آمریکا نیز عملکردی مشابه بازار کریپتو داشت. با این حال شاخص نوسانات بورس شیکاگو (CBOE)، ابزار اندازه گیری و پیش بینی نوسانات بازار سهام بر پایه معاملات آپشن S&P 500 برای چهارمین روز متوالی با کاهش همراه بود.

از نظر تکنیکالی، بازارهای سهام در سطح جهان به نظر در محدوده اشباع فروش قرار گرفته‌اند و چنین اتفاقی می‌تواند منجر به ورود خریداران به بازار در کوتاه مدت شود. چنین چیزی در نمودار بیت کوین نیز مشهود است و در صورت حفظ 30000 دلار ورود خریداران به بازار محتمل است.

فشار فروش هفته گذشته باعث شد تا شاهد جهشی در زیان های تحقق یافته هولدرهای بیت کوین باشیم. نمودار زیر نشان دهنده شاخص زیان تحقق یافته بر اساس ارزش بازار است که به بالاترین حد خود از زمان سقوط بازار در ماه مه سال گذشته رسیده است. معمولا جهش در زیان تحقق یافته در ابتدا یا مراحل پایانی یک بازار نزولی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید : فرصتی برای فروش بیت کوین ؛ تحلیل آنچین شماره ۵۲ (۴ بهمن ۱۴۰۱)

این اتفاق به صورت معمول در حالتی رخ می‌دهد که قیمت بیت کوین به زیر هزینه پایه هولدرهای این ارز سقوط کند. قیمت تحقق یافته از محاسبه ارزش تمامی کوین ها در زمان آخرین انتقال آنها منهای موجودی در گردش بدست می‌آید. در حال حاضر این عدد برای بیت کوین 23000 و 24000 دلار است که نقش حمایتی خوبی را نیز می‌تواند برای این ارز ایفا کند. در چرخه های بازارهای نزولی پیشین، بیت کوین سابقه معامله شدن در زیر قیمت تحقق یافته را برای 100 روز نیز دارد.

بیشتر بخوانید : تحلیل فعالیت آنچین – هفته چهل و سه (۳ آبان ۱۴۰۱)

بیشتر بخوانید : تحلیل 5 رمزارزی که معامله‌گران این هفته باید زیر نظر بگیرند (5 اردیبهشت1401)

زیان تحقق یافته

علاوه بر مسائل اشاره شده، داده های بلاک چینی نشان دهنده خرید معامله گران در محدوده 30000 دلاری هستند. با این حال شاخص های بلند مدت نشان می‌دهند که تا زمان حضور بازار نزولی این فعالیت ها عمر کوتاهی خواهند داشت. نمودار زیر ارزش عادلانه بیت کوین را اندازه گیری می‌کند و عدد بسیار پایینی را نشان نمی‌دهد که این اتفاق معمولا در پایان یک بازار نزولی رخ می‌دهد.

نمودار MVRV

مطلب مفید: اوپن نتورک (TON) چیست؟ چه آینده‌ای پیشِ روی توکن تلگرام است؟

بیشتر بخوانید : تحلیل چین لینک 19 آبان 99

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیشتر بخوانید : تحلیل مهمترین ارز های دیجیتال بازار ( 24 مرداد 1401)

قیمت بیت کوین در محدوده 29000 دلاری ناحیه حمایتی خود را پیدا کرد و پس از آن با رشد همراه شد. در حرکت صعودی شاهد عبور قیمت از محدوده مقاومتی 29500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته نیز بودیم. در ادامه بیت کوین موفق به شکست 30000 دلار و سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی نیز شد اما در ادامه فروشندگان فعالیت خود را در سطح 30500 دلاری افزایش دادند و مانع رشد بیشتر قیمت شدند.

بیت کوین در محدوده 30600 دلاری و سطح 61.8 % فیبوناچی اصلاحی با مقاومت رو به رو شد و اکنون در محدوده 30000 دلاری و میانگین 100 ساعته در حال معامله شدن است. گفتنی است که یک خط روند صعودی در نمودار یک ساعته بیت کوین و با سطح حمایتی 29650 دلاری شکل گرفته است که مانع از سقوط بیشتر قیمت شده است.

در حرکت صعودی اولین مقاومت بیت کوین محدوده 30600 دلاری خواهد بود. در صورت شکست این ناحیه بیت کوین با مقاومت مهم و سنگین 31350 دلاری مواجه می‌شود که تثبیت قیمت بالای این سطح باعث رالی صعودی در کوتاه مدت و حرکت به سمت اهداف 32000 و سپس 33200 دلاری می‌شود.

نمودار بیت کوین

سقوط قیمت

در صورتی که بیت کوین موفق به عبور از سطح 30600 دلاری نشود شاهد آغاز یک روند نزولی تازه خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی بیت کوین 29650 دلار و حمایت مهم قیمتی نیز سطح 29150 دلاری خوهد بود. شکست و تثبیت بیت کوین زیر این ناحیه منجر به افزایش فشار فروش و حرکت به سمت 28000 دلار در کوتاه مدت می‌شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وبسایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x