سیرکل کسری ذخایر USDC را با منابع مالی شرکت جبران می‌کند

خانهاخبارسیرکل کسری ذخایر...

آنچه می‌خوانید...

شرکت سیرکل روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد کسری ذخایر USDC که در پی سقوط بانک سیلیکون ولی ایجاد شده را با منابع شرکت جبران می‌کند. بر اساس داده‌های سیرکل، عملیات‌ها و تراکنش‌های استیبل کوین یو اس دی سی به صورت عادی و از روز دوشنبه هم‌زمان با باز شدن بانک‌ها در آمریکا ادامه خواهد یافت.

جبران کسری ذخایر USDC

به نقل از کوین تلگراف، اعلامیه شرکت سیرکل پس از آن منتشر شد که استیبل کوین USDC برابری خود نسبت به دلار آمریکا را از دست داد و تا سطح 0.87 دلاری نیز با ریزش همراه شد. با این حال، باید توجه داشت که در ساعات گذشته این ارز کاهش ارزش خود را تا حد قابل‌توجهی جبران کرده و اکنون در محدوده 0.98 دلاری معامله می‌شود.

- Advertisement -

گفتنی است که حدود 3.3 میلیارد دلار از پشتوانه استیبل کوین USDC در بانک سیلیکون ولی گرفتار شده و شرکت با توجه به وضعیت بحرانی بانک، توانایی خارج کردن آن را ندارد. به همین دلیل، سیرکل اعلام کرده است که کسری ذخایر USDC را با منابع مالی شرکت جبران می‌کند.

سیلیکون ولی یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های وام‌دهنده در آمریکا است. روز 10 مارس، دپارتمان حفاظت مالی کالیفرنیا فعالیت این بانک را تعطیل کرد تا ترس زیادی پیرامون آینده آن ایجاد شود. در همین حین، شرکت بیمه سپرده فدرال به‌عنوان گیرنده برای محافظت از سپرده‌های بیمه شده این بانک منصوب شد.

مطلب مفید: فروش جمعی ارز دیجیتال (Cryptocurrency Crowdsale) چیست؟

سیرکل در بیانیه خود اشاره داشت که سیلیکون ولی یکی از بانک‌های مورد اعتماد و مهم برای اقتصاد آمریکا است که به نظر با ورشکستگی مشابه با موسسه‌های مالی در سال 2008 مواجه شده است. این بانک با زیان‌های گسترده‌ای همراه شد. زیان‌ها به حدی بود که SVB مجبور به فروش دارایی‌های بلندمدت خود برای پاسخ به تقاضای بازخرید از سمت مشتریان شد.

دوره کوتاه فروش دارایی‌ها منجر به ایجاد مشکل نقدینگی شد و در این لحظه شرکت بیمه سپرده فدرال وارد شد. سرنوشت این بانک هنوز نامشخص است و بسیاری امیدوارند که سیلیکون ولی به راهکاری برسد که بتواند از به طور کامل از سرمایه مشتریان خود حفاظت کند.

شرکت سیرکل در ماه ژانویه و در گزارشی اشاره داشت که استیبل کوین USDC به طور کامل توسط پول نقد و اوراق خزانه‌داری آمریکا پشتیبانی می‌شود. بنا بر داده‌ها، حدود 8.6 میلیون دلار از پشتوانه USDC در بانک‌ها قرار دارد که 20% از ذخایر USDC را نشان می‌دهد. 33 میلیارد دلار دیگر از پشتوانه نیز در قالب اوراق خزانه‌داری نگه‌داری می‌شود. در حال حاضر و با توجه به کسری ذخایر USDC در پی مسدود شدن سرمایه سیرکل در بانک سیلیکون ولی، شرکت با منابع مالی داخلی این کسری را جبران می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان