شکایت از کوینکس تنها برای مردم نیویورک بود؛ مشکلی برای کابران فارسی‌ زبان نیست

خانهمقالاتشکایت از کوینکس...

آنچه می‌خوانید...

احتمالاً شما هم شنیده‌اید که لتیتا جیمز (Letita James)، دادستان کل نیویورک به‌تازگی از صرافی کوینکس (CoinEx) شکایت کرده است. به گفته جیمز؛ این صرافی در نیویورک به‌عنوان کارگزار کالا و اوراق بهادار ثبت نشده است و معاملاتی را با ارزهای دیجیتال انجام‌ داده که نوعی کالا و اوراق بهادار محسوب می‌شوند و این دلیل شکایت از کوینکس بوده است.

در این مطلب از فکت کوینز قصد داریم به دلیل شکایت دادستان نیویورک از کوینکس و تاثیر آن بر کاربران این صرافی؛ به‌خصوص کاربران ایرانی آن بپردازیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

- Advertisement -

نگاهی به صرافی کوینکس (CoinEx)

CoinEx نامی قوی در صنعت ارزهای دیجیتال است که اغلب مترادف با دسترسی به مجموعه گسترده‌ای از استیبل کوین‌ها در نظر گرفته می‌شود. کوینکس با ارائه دسترسی به بازارهای اسپات، دائمی و همچنین معاملات مارجین، با کارمزدهای پایین و امنیت بالا، یک فروشگاه یکپارچه برای اکثر معامله‌گران ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. کاربران می‌توانند از طریق یک رابط کاربری آسان که هم برای دسکتاپ و هم برای دستگاه‌های تلفن همراه (iOS و Android) در دسترس است، ارزهای دیجیتال را خرید و فروش یا معامله کنند.

ثبت نام در این پلتفرم فرآیند ساده‌ای داشته و کاربران می‌توانند بلافاصله از حساب خود در صرافی کوینکس استفاده کنند. هر توکن موجود در پلتفرم دارای چندین جفت معاملاتی و استخرهای دائماً در حال تغییر و به روز رسانی است.

بیشتر بخوانید: ثبت نام در صرافی کوینکس؛ بهترین انتخاب برای ایرانی‌ها!

ویژگی‌های کلیدی صرافی کوینکس

CoinEx شامل تمام ویژگی‌های لازم برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال جدید و حتی باتجربه است. حتی معامله‌گران باتجربه با نیازهای بیشتر که حریم خصوصی را ترجیح می‌دهند، همه آنچه را که نیاز دارند در CoinEx پیدا می‌کنند. برخی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این صرافی عبارتند از:

  • پشتیبانی از تعداد زیادی از آلت کوین‌ها؛ CoinEx نه تنها پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از آلت کوین‌های مختلف را ارائه می‌دهد، بلکه دائماً پروژه های جدید هیجان‌انگیزی را اضافه می‌کنند.
  • هزینه‌های کم؛ نه تنها کارمزدهای آنها به صورت رقابتی پایین است، بلکه اگر CET، توکن بومی آنها را نگه دارید، یا آن را برای پرداخت هزینه های خود انتخاب کنید، کارمزدها می‌تواند بیشتر نیز کاهش یابد.
  • امنیت بالا؛ صرافی از فضای ذخیره‌سازی کیف پول سرد استفاده می‌کند، اما آنها هر زمان که اتفاقی در حساب شما رخ دهد به شما اطلاع می‌دهند.
  • KYC اجباری نیست. تنها چیزی که برای ثبت نام در CoinEx باید وارد کنید یک آدرس ایمیل، یک رمز عبور قوی و 2FA است، اما اگر می‌خواهید سقف برداشت روزانه خود را از 10000 دلار به 1 میلیون دلار افزایش دهید، باید هویت خود را تأیید کنید.
  • واریز و برداشت رایگان؛ واریز سپرده‌ها رایگان است، در حالی که برداشت‌ها مستلزم کارمزد ماینر است که بستگی به بلاک چین مورد نظر دارد.
  • مرکز پشتیبانی صرافی؛ صفحه پشتیبانی صرافی تقریباً برای همه چیزهایی که ممکن است با آنها مشکل داشته باشید، راهنماهای دقیقی دارد و اگر پاسخ رضایت‌بخشی پیدا نکردید، می‌توانید مستقیماً با آنها تماس بگیرید.
  • در مجموع، CoinEx یک انتخاب عالی برای سرمایه‌گذاران با تمام سطوح تجربه است.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

تاریخچه صرافی کوینکس

صرافی کوینکس (CoinEx) تحت پشتیبانی گروه ViaBTC در دسامبر ۲۰۱۷  تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ است. کوینکس مجوز تجارت دارایی دیجیتال استونی را دارند و تحت قانون استونی اداره می‌شوند. در حال حاضر، آنها بیش از دو میلیون مشتری در بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه دارند. آنها تخمین می‌زنند که ۸۵٪ از کل پایگاه مشتریان آنها بین المللی و ۱۵٪ از چین است. پلتفرم آن به ۱۵ زبان از جمله چینی، انگلیسی، ژاپنی، کره ای، روسی و غیره در دسترس است.

موسس و مدیر عامل صرافی کوین اکس (CoinEx) هایپو یانگ ( haipo yang) است که  تجربه کار برای Tencent TEG/Weibo و Futu Securities را در کارنامه خود داشته است. او از یک پیشینه رمزنگاری ریاضی قوی برخوردار بود و به طور مستقل تمام کدهای استخر استخراج ViaBTC را در سال ۲۰۱۶ تکمیل کرد. پس از آن، او به ایجاد صرافی CoinEx اقدام نمود.

توکن صرافی کوینکس (CET)

توکن بومی صرافی کوینکس مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و CET نام دارد. به عبارت دیگر توکن کوینکس ERC-20 است. معامله هر کوین از طریق این توکن در پلتفرم، امتیازات و مزایای دیگری را به همراه دارد. ار کاربران توکن صرافی را در کیف کیف پول خود نگه دارند، کارمزد معاملاتشان با CET پرداخت می‌شود. ارزش معاملات روزانه این توکن معمولاً در محدوده 1 میلیون دلار است. این توکن به عنوان گس بر روی این پلتفرم عمل می‌کند.

دلیل شکایت دادستان نیویورک از کوینکس چه بود؟

بر اساس گزارشات، دادستان نیویورک روز 23 فوریه شکایت نامه‌ای 38 صفحه‌ای را به دادگاه عالی نیویورک ارائه داد و مدعی شد که کوینکس به‌طور مداوم در حال انجام فعالیت‌های غیرقانونی و کلاهبرداری بوده و ماده مارتین در قوانین مالی ایالت نیویورک را نیز نقض کرده است. گفتنی است که این ماده یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین ضد کلاهبرداری در رابطه با اوراق بهادار در آمریکا محسوب می‌شود.

وی در ادامه نیز اشاره داشت که صرافی توکن‌هایی را در پلتفرم خود لیست کرده است که به‌عنوان کامودیتی و اوراق بهادار شناخته می‌شوند. این ارزها شامل  AMP، LBC، RLY  و لونا می‌شوند.

جیمز در بیانیه خود گفت که صرافی کوینکس توسط کمیسیون بورس آمریکا یا کمیسیون معاملات آتی کالا ثبت نشده است اما مشغول فروش توکن‌هایی است که برای فروش آن‌ها باید توسط این نهادها مجوز دریافت کند. دفتر دادستان کل نیویورک پیش از اقدام علیه صرافی، با آدرس و IP نیویورک حساب کاربری در کوینکس ساخت و مدعی شده است که می‌توانسته به راحتی در پلتفرم به انجام معامله بپردازد. این در حالی است که صرافی مجوز فعالیت در این ایالت را نداشته است.

بیشتر بخوانید: دادستان کل نیویورک از صرافی ارز دیجیتال کوکوین شکایت کرد

پاسخ صرافی کوینکس به شکایت دادستان نیویورک

کوینکس نسبت به این شکایت بی‌تفاوت نبود و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

جامعه عزیز کوینکس، CoinEx شکایت اخیر را جدی می‌گیرد و تمام تلاش خود را برای رسیدگی سریع به نگرانی‌های دادستان نیویورک انجام می‌دهد. به عنوان یک تیم مسئول و حرفه‌ای، ما همیشه به رعایت مقررات اهمیت زیادی قائل بوده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا به یک صرافی امن و قابل اعتماد تبدیل شویم که در آن همه کاربران بتوانند به راحتی تجارت کنند. ما بر این باوریم که CoinEx برای همه کسانی که از ما حمایت می‌کنند و به ما اعتماد دارند، رضایت مند خواهد بود. با تشکر از همه نظارت‌های شما، ما در حال بهتر شدن هستیم.

آیا خطری کاربران ایرانی کوینکس را تهدید می‌کند؟

کوینکس صرافی معتبری به شمار می‌رود. بر اساس گفته پشتیبانی این صرافی، استخر ویا که حدود ۱۰درصد از هش‌ریت جهان را در اختیار دارد، متعلق به این صرافی است. با در نظر گرفتن سابقه فعالیت و شفاف‌سازی‌های این صرافی، می‌توان گفت کوینکس جزو صرافی‌های مورداعتماد به‌شمار می‌رود.

اما اگر شکایت دادستان نیویورک از این صرافی باعث نگرانی شما شده است، باید گفت که این شکایت مربوط به نیویورک است و شرایط فعلی، خطری برای کاربران ایرانی نخواهد داشت. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که باید توجه کنید که در صورت استفاده برنامه تغییر آی پی از آی پی آمریکا (مخصوصا نیویورک)، ممکن است با محدود شدن خدمات مواجه شوید. بنابراین در صورتی که با این صرافی کار می‌کنید؛ آی پی‌های مورد استفاده توسط VPN خود را چک کنید و در صورت لزوم لوکیشن جدیدی در برنامه خود ایجاد کنید.

5 نظرات

  1. سلام،بخداقسم کلاهبردارند،دریک شب دوتا واریزی یک میلیونی انجام دادم وازحسابم کسرشد،بعدازبیست روز ۹۹۵ هزارتومان واریز کردندولی الان بیشتراز دوماه میگذردولی هنوز یکی از واریزی ها بحسابم واریز نشده،هربارتیکت ثبت میکنم میگویندببخشیدوباقیدفوریت پیگیری میشود،دنبال نخودسیاه میفرستندوهرباربایدچندصفحه توضیح بدهم،کاری می کنندکه قیدپول را بزنی ،بخدامصداق کلاهبرداری است وبس

  2. کوینکس کلاهبردار است من که دو سال در کوینکس هستم احراز هویت شدم حسابم مسدود شده چون یک بار به اشتباه با فیلتر شکن روشن بوده وارد شدم

  3. کوینکس کلاهبردار است من که دو سال در کوینکس هستم احراز هویت شدم حسابم مسدود شده چون یک بار به اشتباه با فیلتر شکن روشن بوده وارد شدم جوابگو هم نیستن باید به دادستان ایالت متحده مراجعه کنید برای ایرانیها از همه خطرناک‌تر کوینکس

  4. سلام دوستان لطفا حواصتون باشه این صرافی کوینکس کاملا کلاهبرداری میکنه خیلی حواصتون به مالتون باشه من دیشب ارز trb۴۵۰ درصد سود بودم اولا هرکاری میکردم معاملم بسته نمیشد خلاصه وقتی معامله ام رابستم ۴۵۰ درصد بهم ضرر زد پس حواصتون باشه هر بار یه بهانه میارن مثل پارسال گفتن هک شده خیلی مواظب مالتون باشین من خودم تا جای که بتونم توی تمام کانال ها و گروه ها خبر میدم که هموطن هامون بدونن واقعا دزدن و کلاهبرادری میکنن

  5. سلام دوستان لطفا حواصتون باشه این صرافی کوینکس کاملا کلاهبرداری میکنه خیلی حواصتون به مالتون باشه من دیشب ارز trb۴۵۰ درصد سود بودم اولا هرکاری میکردم معاملم بسته نمیشد خلاصه وقتی معامله ام رابستم ۴۵۰ درصد بهم ضرر زد پس حواصتون باشه هر بار یه بهانه میارن مثل پارسال گفتن هک شده خیلی مواظب مالتون باشین من خودم تا جای که بتونم توی تمام کانال ها و گروه ها خبر میدم که هموطن هامون بدونن واقعا دزدن و کلاهبرادری میکننه

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان