جک دورسی وب 5 را با محوریت بیت کوین می‌سازد

خانهاخبارجک دورسی وب...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: TBD، یکی از زیر مجموعه های شرکت بلاک اعلام کرده است که قصد دارد یک وب غیرمتمرکز با محوریت بیت کوین ایجاد کند. جک دورسی معتقد است که بزرگ ترین شبکه بلاک چینی جهان می‌تواند نقشی مهم و بزرگ در تکامل اینترنت داشته باشد. این پروژه که وب 5 نام دارد، نشان دهنده آخرین تلاش دورسی حول محور شکوفایی بیت کوین از زمان استعفایش از مدیرعاملی توییتر است.

در حالی که وب 3، تکنولوژی بلاک چین و توکنیزه کردن را برای ایجاد اینترنتی غیرمتمرکز با هم پیوند می‌دهد، وب 5 قصد دارد یک سیستم مبتنی بر هویت باشد که تنها بلاک چین بیت کوین را مورد استفاده قرار می‌دهد. یکی از کاربران توییتر، در چندین پست مفهوم وب 5 را توضیح داد و آن را مجموعه ای از نرم افزارهای همکار معرفی کرد که تجربه استفاده کاربر از محصول را بهبود می‌بخشد و قابلیت مدیریت هویت کاربران به صورت غیرمتمرکز را نیز ایجاد می‌کند.

- Advertisement -
اینرنت مدنظر جک دورسی

بنابر صحیت های این کاربر، وب 5 از ION استفاده می‌کند که می‌توان آن را شبکه DID باز، عمومی و بدون نیاز به مجوزی تعریف کرد که بر بستر بلاک چین بیت کوین راه اندازی قرار خواهد داشت.

توییت Namcios

مطلب مفید: بالانسر چیست؟ معرفی کامل توکن BAL

بنیاد وب 3 شبکه های DID را معرف های غیرمتمرکزی توصیف می‌کند که قابلیت هویت های دیجیتالی و غیرمتمرکز قابل تصدیق را در شبکه ایجاد می‌کنند. وب 5 در حقیقت یک پلتفرم وب غیرمتمرکز است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد با استفاده از DID ها و نودهای غیرمتمرکز برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر وب را بسازند. وب 5 همچنین دارای یک شبکه مالی با محوریت بیت کوین است و دلیل آن نیز رویای جک دورسی مبنی بر تبدیل شدن بیت کوین به ارز بومی اینترنت است.

انگیزه دورسی برای ایجاد یک مدل توسعه جدید وب از جایی ریشه می‌گیرد که وی معتقد است وب 3 هیچگاه به غیرمتمرکز شدن به صورت کامل دست نخواهد یافت. مدیرعامل بلاک تاکنون چندین بار از وب 3 و جامعه حامی آن انتقاد کرده است. در دسامبر 2021، دورسی در پستی توییتری گفت که افراد صاحب وب 3 نیستند، بلکه شرکت های سرمایه گذاری و دیگر شرکای آنها صاحب این بخش خواهند بود. از نظر وی، وب 3 در نهایت یک موجودیت متمرکز است که تنها برچسبی متفاوت دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان