جک دورسی خواستار جایگزینی غیرمتمرکز برای توییتر است

خانهاخبارجک دورسی خواستار...

آنچه می‌خوانید...

همزمان با تحقیقات داخلی ایلان ماسک در توییتر و یافتن مسائلی مربوط به سانسور در این شبکه اجتماعی، جک دورسی، مدیرعامل سابق این شرکت از ایده یک پروتکل رایگان و باز برای شبکه اجتماعی استقبال کرد. به نقل از کوین تلگراف، دورسی در پستی به راهکارهای احتمالی برای رفع مشکل توییتر پرداخت.

جک دورسی به دنبال جایگزینی غیرمتمرکز برای توییتر

بر اساس صحبت‌های مدیرعامل سابق شرکت، این راهکارها باید شامل مقاوم سازی پلتفرم در برابر کنترل شرکت یا دولت نیز شود. در حقیقت کنترل حذف یک محتوا تنها باید در اختیار نویسنده و منتشر کننده اصلی آن قرار گیرد و تعدیل در پلتفرم نیز از طریق انتخاب الگوریتمی صورت گیرد.

وی در ادامه افزود:

«من معتقدم که یک محتوای تولید شده در اینترنت باید تا زمان تصمیم حذف توسط نویسنده آن در فضای اینترنت باقی بماند. محتوا باید همیشه در دسترس باشد و حذف محتوا و تعلیق حساب بر اساس آن نباید امری ممکن باشد.»

دورسی معتقد است که توییتر تحت رهبری وی و همچنین در حال حاضر  این سه مولفه را ندارد. وی همچنین خود را مقصر دانست که چرا برای این پلتفرم بیشتر نجنگیده است. مدیرعامل سابق توییتر در این باره توضیح داد:

«این تنها تقصیر من است. زمانی که در سال 2020 یک کنشگر وارد شرکت شد من نسبت تلاش بیشتری برای پلتفرم نکردم و برنامه خروج خود را ریختم. در آن زمان می‌دانستم که دیگر حقی برای شرکت توییتر ندارم.»

مطلب مفید: متافای (MetaFi)؛ زیرساختی برای اقتصاد مجازی

از نظر جک دورسی، بزرگ‌ترین اشتباه وی تمرکز بر ساهت ابزاری بوده که مکالمات عمومی را مدیریت می‌کرده است. وی اشاره داشت که در عوض باید تمرکزش را روی ابزاری می‌گذاشته که کاربران توییتر خود چنین کاری را انجام دهند. این اقدام با قدرت زیاد خود شرکت را تحت فشار قرار داد و آن را در برابر فشار خارجی نیز آسیب پذیر کرد.

در ادامه، دورسی لینک گیت هاب یک پروتکل باز و مقاوم در برابر سانسور را به اشتراک گذاشت که در حال ساهته شده است. این پروژه موسوم به یادداشت‌ها و سایر مطالب ارسال شده، با هدف ایجاد امکان ایجاد شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز بر اساس کلیدها و امضاهای رمزنگاری شده در حال ساخت است.

روز 18 اکتبر، جک دورسی از توسعه شبکه اجتماعی جدیدی با نام بلواسکای خبر داد. یک شبکه اجتماع غیرمتمرکز که در آن هیچ شرکتی نمی‌تواند تصمییم بگیرد چه محتوایی منتشر می‌شود. در عوض بازاری از شرکت‌های مختلف وجود دارد که تصمیم می‌گیرند چه محتوایی را به مخاطبان خود نشان دهند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان