جی پی مورگان بانک فرست ریپابلیک (FRB) را خریداری کرد

خانهاخبارجی پی مورگان...

آنچه می‌خوانید...

جی پی مورگان، یکی از غول‌های حوزه بانکی آمریکا به‌تازگی اعلام کرده است که پس از شکست تلاش‌ها برای نجات بانک فرست ریپابلیک (First Republic)، تصمیم به خرید این موسسه گرفته است. گفتنی است که جی پی مورگان تنها پیشنهاد دهنده نبوده و موسسه‌های مالی دیگری نیز پیشنهاد خود برای خرید این بانک را ارائه کردند.

به نقل از کوین تلگراف، دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا، روز 1 مه بانک فرست ریپابلیک را تعطیل کرد و در پی توافقی با شرکت بیمه سپرده فدرال، پرونده این بانک را به بیمه منتقل کرد. پس از آن، شرکت بیمه سپرده فدرال به‌منظور حفاظت از مشتریان این بانک تعطیل شده وارد توافقی برای خرید آن با جی پی مورگان شد.

- Advertisement -

باید اشاره داشت که جی پی مورگان تمامی دارایی‌های فرست ریپابلیک از جمله سپرده‌های بدون بیمه را دریافت خواهد کرد. در حال حاضر، فرست ریپابلیک نزدیک ب 229.1 میلیارد دلار سرمایه و 103.9 میلیارد دلار سپرده دارد.

مطلب مفید: چگونه از هوش مصنوعی در کشف تقلب استفاده می شود؟

به‌عنوان بخشی از این توافق، 84 شعبه بانک فرست ریپابلیک در 8 ایالت آمریکا تحت نام و مالکیت جی پی مورگان بازگشایی خواهند شد. همچنین تمامی سپرده‌گذاران فرست ریپابلیک تبدیل به مشتریان و کاربران بانک جدید خواهند شد و به حساب‌های خود دسترسی خواهند داشت.

مشتریان این بانک می‌توانند تا زمان دریافت اخطار تغییر از جی پی مورگان، از شعبه‌های فعلی استفاده کنند. گفتنی است که مشکلات بانک فرست ریپابلیک در هفته پایانی ماه آوریل و زمانی آغاز شد که اخبار مربوط به دریافتی دولت منتشر شد. در پی آن، ارزش سهام بانک سقوط 20 درصدی در تنها چند ساعت را تجربه کرد. در روزهای بعدی شرایط برای این موسسه بدتر نیز شد و درنهایت قانون‌گذاران تصمیم به تعطیلی آن گرفتند.

بدین ترتیب، فرست ریپابلیک نیز به جمع بانک‌های بزرگ دیگر آمریکا مانند سیلیکون ولی و سیگنچر اضافه شد که در سال 2023 و با آغاز بحران بانکی در این کشور سقوط کرده‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان