حجم واقعی معاملات USDC روی شبکه اتریوم از تتر پیشی گرفت

خانهاخبارحجم واقعی معاملات...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: استیبل کوین USDC در حال ربودن گوی سبقت از تتر قرار گرفته است و اکنون داده ها نشان می‌دهند که روز گذشته حجم واقعی این ارز در شبکه اتریوم دو برابر تتر بوده است. بنابر گزارشی از پلتفرم تحلیلی مساری، روز گذشته حجم معاملات USDC به 1.1 میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که حجم معاملات تتر تنها 579 میلیون دلار بوده است.

گفتنی است که داده های مساری با بیشتر شاخص های محاسبه کننده حجم معاملات متفاوت است چرا که تنها از داده های صرافی هایی استفاده می‌کند که از نظرش دارای حجم معاملات بالا و واقعی هستند. از جمله این صرافی ها می‌توان به بایننس، کوین بیس پرو، بیتفینکس، بیت استمپ، جمینای، کراکن و … اشاره کرد.

حجم واقعی معاملات تتر

موجودی USDC در حال افزایش است

موجودی در گردش تتر از زمان رسیدن به اوج خود در ماه مه همواره با ریزش همراه بوده و تاکنون با سقوطی 20 درصدی از 83.1 میلیارد کوین در گردش ب کف هشت ماهه خود در 67.9 میلیارد کوین رسیده است. USDC از سویی دیگر در همین بازه زمانی با رشد 13 درصدی در موجودی در گردش همراه بوده و تعداد کوین های آن به 55.9 میلیارد رسیده است. در صورت ادامه یافتن شرایط، احتمالا شاهد پایان سلطه تتر بر بازار استیبل کوین ها خواهیم بود.

مطلب مفید: مهمترین ابزار تحلیل تکنیکال برای ترید

سقوط شبکه ترا و احتمال ورشکستگی پلتفرم وام دهی سلسیوس باعث شد تا ترس زیادی در میان سرمایه گذاران ایجاد شود. از سمتی سقوط روزهای اخیر بازار منجر به شدت گرفتن این ترس در سرمایه گذاران و بازخرید تتر شد تا شاهد کاهش موجودی این کوین باشیم. تتر از زمان سقوط های سنگین در بازار تلاش کرده تا اعتماد سرمایه گذاران به کوین خود را حفظ کند و در تاریخ 13 ژوئن و در بیانیه ای گفت که فاجعه پیش آمده برای ترا و احتمال ورشکستگی سلسیوس تاثیری بر پشتوانه تتر ندارد. با این حال به نظر می‌رسد سرمایه گذاران در حال مهاجرت به USDC هستند.

موجودی USDC

گفتنی است که داده های مساری تمام ماجرا نیست و داده های کوین گکو با بررسی تمام بلاک چین ها و صرافی ها می‌گوید که تتر همچنان با 44 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه نسبت به 5 میلیارد دلار در USDC برتری را در اختیار دارد. با این حال مشخص نیست که چه مقدار از این حجم معاملات تتر مربوط به تجارت شستشو برای بالا بردن تعداد کوین ها یا صرافی ها است. به همین دلیل است که شاخص حجم واقعی معاملات ایجاد شده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان