بازگشت نسبی بازار؛ تحلیلگران هدف کوتاه مدت بیت کوین را 35000 دلار می‌دانند

خانهتحلیل ارز دیجیتالبازگشت نسبی بازار؛...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: اکثر ارزهای دیجیتال روز جمعه و پس از چند روز روند نزولی با بهبود قیمت همراه شدند. به نظر می‌رسد خریداران کوتاه مدت دست به کار شده‌ و به بازار برگشته‌اند. با این حال اندیکاتورهای تکنیکالی نشان می‌دهند که حرکت صعودی شکل گرفته از این محدوده های قیمتی قدرت زیادی ندارد. بیت کوین در شبانه روز گذشته با 5 % رشد همراه شد و از سطح 30000 دلاری نیز عبور کرد تا تحلیلگران احتمال رسیدن قیمت به 35000 دلار را نیز در نظر بگیرند.

باید توجه داشت که بیت کوین در یک هفته گذشته بیش از 17 % کاهش قیمت را تجربه کرده و سیگنال های موجود در بازار اکثرا برای این رمز ارز منفی هستند. در حال حاضر، بازار کریپتو و سهام در حال سپری کردن روند بازگشتی هستند که ممکن است چند روزی ادامه داشته باشد. در میان رمز ارزها، کوین های مانا، ICP و دوج کوین در شبانه روز گذشته عملکرد بسیار خوبی داشتند و بیش از 20 % افزایش قیمت را تجربه کردند.

- Advertisement -

در همین حین، بلاک چین ترا نیز پس از یک وقفه 9 ساعته دوباره فعالیت خود را از سر گرفت. توکن لونا با این حال سقوط سنگینی را تجربه کرده و در زمان معلق بودن فعالیت ترا قیمت این کوین زیر 1 سنت قرار داشت. علاوه بر موارد اشاره شده، صندوق سرمایه گذاری بیت کوین شرکت گری اسکیل نیز با 30.7 % کاهش ارزش معامله شد تا به پایین ترین حد خود رسیده باشد.

خروج سرمایه از بازار

سرمایه گذاران و تریدرهای بازار کریپتو در زمان فروش های گسترده به استیبل کوین ها روی آورند که نشان دهنده خروج سرمایه از بازار است. نمودار زیر از گلسنود نشان دهنده تغییرات موجودی استیبل کوین ها در بازه زمانی 30 روزه است. از ماه مه گذشته تاکنون USDC نقش مهمی در افزایش موجودی استیبل کوین ها داشته است. با این حال در مدت اخیر USDC در میان استیبل کوین ها بیشترین میزان بازخرید را داشته است.

موجودی استیبل کوین ها نشان دهنده خروج سرمایه از بازار کریپتو است. گلسنود در این باره می‌گوید که بر اساس نمودار زیر شاهد ضعف در بازار هستیم که باعث ایجاد احساس ریسک نکردن برای سرمایه گذاران در این برهه زمانی در بازار شده است.

موجودی استیبل کوین ها

همزمان با خروج سرمایه از USDC، تتر، بزرگ ترین استیبل کوین بازار با افزایش جریان ورودی همراه شده است. با این حال به صورت کلی از ماه آوریل تاکنون موجودی استیبل کوین ها رو به رشد بوده است. باید دید که آیا اعتماد به استیبل کوین ها مشکل UST و الگوریتم آن را حل خواهد کرد یا خیر. برخی از عرضه کنندگان استیبل کوین ها به فعالان بازار اطمینان داده‌اند که تمامی استیبل کوین ها مانند یکدیگر نیستند و برای حفظ ثبات خود از ابزار سرمایه گذاری متفاوتی بهره می‌برند.

روند صعودی محدود و کوتاه مدت

در حال حاضر بازار کریپتو ممکن است با نوسانات قیمتی شدیدتری رو به رو شود که در این صورت خریداران به بازار ورود نخواهند کرد. علیرغم حرکت صعودی اخیر، با توجه به سقوط 55 درصدی بیت کوین از اوج قیمتی اش، تمایل بیشتری برای ادامه دار بودن روند نزولی وجود دارد.

مطلب مفید: آکاش نتورک (Akash) چیست ؟ نخستین فضای ابری غیرمتمرکز با منبع باز

آلت کوین ها همانطور که اشاره شد روز گذشته عملکرد خوبی داشتند و مقداری از ترس ایجاد شده در پی سقوط بیت کوین و UST و همچنین بی ثباتی موقتی برخی از استیبل کوین های بازار را از بین بردند. به نظر می‌رسد تریدرهای ریسک پذیر بازار سطوح کنونی را برای ورود به دارایی های مختلف انتخاب کرده و در حال سرمایه گذاری هستند.

علیرغم اصلاح گسترده قیمت در هفته گذشته، خریداران موفق شدند قیمت بیت کوین را دوباره از 30000 دلار عبور دهند. گفتنی است که این سطح دفعات متعددی در سال 2021 با دفاع و حمایت از سمت خریداران همراه شده بود. در ادامه به تحلیل و بررسی تحلیلگران بازار از ادامه روند بیت کوین خواهیم پرداخت.

همانطور که در نمودار زیر از معاملات خرید و فروش در بازار مشتقه بیت کوین پیداست، علاقه تریدرها به معاملات فروش که با رنگ قرمز مشخص شده در زمان سقوط بازار به شدن افزایش داشته تا بیانگر انتظار سقوط بیشتر بازار از سمت تریدرهای مشتقه باشد. گابریل دودان، بنیانگذار پلتفرم تحلیلی Coinalyze در این باره می‌گوید:

معاملات خرید و فروش بیت کوین

«در چند روز گذشته احساسات بسیار منفی بود که در فاندینگ ریت و مقایسه معاملات خرید و فروش در بازار مشتقه شاهد آن بودیم. با این حال انتظار یک حرکت کوچک صعودی در روزهای آینده از بیت کوین را داریم.»

احتمال صعود بیت کوین تا 35000 دلار وجود دارد

کف قیمتی 26716 دلاری ایجاد شده در تاریخ 12 مه باعث شد تا کف قیمتی بیت کوین که در سال گذشته و در همین ماه تشکیل شده بود نیز شکسته شود. از نظر دیوید لیفچیتز، مدیر سرمایه گذاری شرکت ExoAlpha سطح 28600 دلاری که در این مدت پایین ترین کف بیت کوین بود به عنوان آخرین سنگر خریداران ایفای نقش می‌کرد.

از نظر وی حرکت صعودی روز گذشته لازم بوده است چرا که در این مدت شاهد اخبار بسیار بدی برای این بازار بودیم که باعث ایجاد ترس شدید میان سرمایه گذاران شده بود. قرار گرفتن بیت کوین در محدوده کف قیمتی یک سال اخیر خود به نظر نقطه ورود مناسبی بوده است. با این حال خریداران نباید انتظار حرکت به سمت 60000 دلار را داشته باشند و در یک حرکت ایده آل ممکن است شاهد صعود بیت کوین تا 35000 دلار باشیم. وی در ادامه افزود:

«موقعیت خرید در 28500 دلار با حد زیان 26500 دلار و حد سود 34500 دلاری یک ترید بسیار خوب و با ریسک به ریوارد 3 برای شما ایجاد می‌کند. از نظر من که چنین تریدی بسیار خوب است.»

احتمال یک بازگشت سریع و پر قدرت کم است

رکت کپیتال، یکی دیگر از تحلیلگران مطرح توییتری بازار کریپتو نیز روز گذشته تحلیل خود از بیت کوین را به اشتراک گذاشت. وی نمودار زیر را پست کرد و بیان داشت که برای حرکت به سمت 32000 دلار و ایجاد چالش در این سطح مقاومتی، خریداران باید حمایت 28600 دلاری را حفظ کنند. از نظر وی بسته شدن کندل هفتگی زیر ناحیه سبز رنگ تصویر باعث ادامه دار شدن روند نزولی خواهد شد.

تحلیل ریکت کاپیتال

در حالی که بسیاری از تریدرهای خوشبین منتظر یک بازگشت سریع و قدرتمند از بیت کوین هستند، رکت کپیتال به دنبال کنندگان خود گفت که بر اساس تاریخ بیت کوین چنین بازگشتی در سطح قیمتی کنونی بسیار غیرمحتمل به نظر می‌رسد. وی افزود:

«بسیاری انتظار دارند که شاهد بازگشت قیمت بیت کوین مانند مارس 2020 باشیم. با این حال باید توجه داشت که تاریخچه قیمتی بیت کوین نشان از ایجاد یک روند خنثی دارد.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

اگر به دنبال بهترین آموزشگاه آموزش ارز دیجیتال در اصفهان هستید، مجموعه فکت کوینز با ارائه به روزترین آموزش‌ها و تکنیک‌های معاملاتی می‌تواند به شما کمک کند تا با کمترین ریسک و بیشترین اطلاعات وارد این بازار مالی جهانی شوید. فکت کوینز یکی از بهترین مجموعه‌ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در اصفهان است و شما با شرکت در دوره ها می توانید تمامی اطلاعات و مهارت‌های مورد نیاز برای فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال را بیاموزید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان