top banner adv

ویتالیک بوترین: ترا باید به جای نهنگ ها از سرمایه گذاران خرد حمایت کند

ویتالیک بوترین: ترا باید به جای نهنگ ها از سرمایه گذاران خرد حمایت کند
0
بازدید : 9602

فکت کوینز: روزهای اخیر بلاکچین ترا (Terra) دچار اتفاقات ناگواری شد و بسیاری از سرمایه گذاران این شبکه متحمل ضررهای جبران ناپذیری شدند. با توجه به این حوادث، ویتالیک بوترین بنیانگذار بلاکچین اتریوم خواستار حمایت از سرمایه گذاران خردی شده که فریب وعده‌های پوشالی اینفلوئنسرهای بازار کریپتو در مورد سوددهی UST را خورده‌اند. ویتالیک معتقد است که شبکه ترا در برنامه بازپرداخت پیشنهادی باید سرمایه‌گذاران خرد را در اولیت قرار دهد.

بیشتر بخوانید : شایعه استعفای گری گنسلر از کمیسیون بورس آمریکا؛ ماجرا چه بود؟

بیشتر بخوانید : هزینه‌ی هنگفت کارمزد شبکه‌ی بیت کوین برای یک تراکنش ۱۸۰۰ دلاری

در اتفاقات اخیر، اکوسیستم ترا در گرداب مرگ گرفتار شد. در این بازه زمانی توکن‌ LUNA تقریبا با کاهش ارزش 100 درصدی مواجه شد و استیبل کوین شبکه ترا (UST) با از دست دادن پشتوانه دلاری به محدوده قیمت 0.16 دلار کاهش یافت. با توجه به خسارت مالی هنگفت سرمایه‌گذاران لونا (LUNA) و UST جامعه ترا به دنبال احیای اکوسیستم و تسکین سرمایه‌گذاران متضرر است.

مطلب مفید: علیرغم سقوط قیمت، حجم معاملات لونا 200% افزایش یافت

یکی از پیشنهادهای مطرح شده جامعه ترا با فرض ثابت ماندن پشتوانه دلاری استیبل کوین UST، در وهله اول بازپرداخت سپرده‌های اولیه بدون سود متعلقه با هدف بازگردان احساسات مثبت به بازار و سپس رسیدگی به اوضاع سرمایه گذاران کلان شبکه ترا است. بر حسب تخمین‌ها، بازپرداخت سرمایه از دست رفته احتمالا حدود 1 تا 1.5 میلیارد دلار هزینه دارد.

بیشتر بخوانید : شیبا اینو تسلیم روند صعودی بیت کوین شده است

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم در حمایت از سرمایه گذاران ترا گفت:

ضمن همدردی با سرمایه‌گذاران خرد که تحت تاثیر اینفلوئنسرها و ادعای نرخ بهره 20 درصدی فریب خورده‌اند، بابت مشکلات اخیر ابراز تاسف می‌کنم.

گرچه بنیانگذار اتریوم صریحا خواستار تنظیم مقررات نشده اما اقداماتی مانند بیمه سپرده‌های مالی را راهکار مناسبی برای مواجهه با چنین شرایطی دانسته است.

ویتالیک در این رابطه گفت:

بیشتر بخوانید : خریداران سال ۲۰۱۹ بیت کوین، دوباره به سود رسیدند

یک مورد قابل توجه که البته ارتباطی با این موضوع ندارد، قانون اشتغال در سنگاپور است. اجرای مقررات حمایتی قوی و کارآمدتر برای کارمندان کم درآمد و اجرای رویکردهای ضعیف‌تر برای کارمندانی که درآمد بیشتری دارند. به نظر مواردی از این دست، فرمول‌های ترکیبی خوبی هستند.

فعلا در مورد احتمال بازسازی پروژه یا جبران موقت خسارت سرمایه‌گذاران چیزی مشخص نیست و به هر حال شبکه ترا با شرایط سختی مواجه شده است. پیشنهاد ویتالیک هفته گذشته آپدیت شد و پرداخت سرمایه‌ای به ارزش 50 هزار دلار به هر کیف پول مورد توجه قرار گرفته است.

ایده مطرح دیگر، اجرای یک هارد فورک در بلاکچین ترا به نام TERRA 2 و ایجاد یک استخر نقدینگی برای احیا و بازگرداندن پشتوانه استیبل کوین UST است. البته چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال بایننس ضمن اعلام کارساز نبودن این ایده در توییتی خاطر نشان کرد که ایجاد فورک هرگز موجب بازگشت ارزش نمی‌شود.

بیشتر بخوانید : وزارت خزانه‌داری آمریکا: تعامل با کد تورنادو کش برخلاف تحریم‌ها نیست

همچنین مدیرعامل بایننس با توجه به اینکه بنیاد لونا پیش از سقوط، اقدام به خرید 2.7 میلیارد دلار بیت کوین برای تامین ذخیره پشتوانه کرده بود، از سرنوشت بیت‌کوین‌های بنیاد لونا اظهار بی‌اطلاعی کرد.

دو کوان، بنیانگذار ترا فورم لبز اواخر هفته گذشته از بازسازی بلاکچین ترا، تنظیم مجدد مالکیت شبکه و توزیع یک میلیارد توکن لونا میان اعضای جامعه خبر داده است.

پیشنهاد «طرح احیای اکوسیتم ترا» مورد توجه چهره‌های محبوب جامعه کریپتو همچون بیلی مارکوس، یکی از بنیانگذار دوج کوین قرار گرفته است. وی ضمن اینکه خواستار ترک دو کوان از این بخش شده، گفته است:

شبکه ترا باید از وجوه سرمایه‌گذاران قبلی برای قربانیان پروتکل شکست خورده‌اش استفاده کند نه اینکه بخواهد سرمایه‌گذاران جدیدی را قربانی کند.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x