ویتالیک بوترین در آستانه به‌روزرسانی مرج اتریوم از اجماع اثبات سهام حمایت کرد

خانهاخبارویتالیک بوترین در...

آنچه می‌خوانید...

ویتالیک بوترین، هم‌بنیانگذار اتریوم به تازگی و در پستی توییری به ادعاهای ضد شبکه های اثبات سهام پاسخ داد. نیک پایتون، شخصی که خود را بیت کوینر می‌داند به تازگی در توییتر گفت که اتریوم و تمامی شبکه های اثبات سهام در حقیقت اوراق بهادار هستند چرا که می‌توان با رای گیری مشخصات آنها را تغییر داد.

این ادعای پایتون شبهات زیادی به ادعاهای مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی دارد. ویتالیک بوترین در پاسخ به این ادعاها گفت که چنین نظراتی دروغ های آشکار و وقیحانه ای هستند که طرفداران شبکه های اثبات کار از آنها استفاده می‌کنند.

اتریوم کامودیتی است یا اوراق بهادار؟

موضوع ماهیت ارزهای دیجیتال مدت زیادی است که جامعه این حوزه را درگیر خود کرده است. اخیرا، گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس آمریکا گفت که از نظرش تنها بیت کوین را در میان رمز ارزها می‌توان به عنوان کامودیتی پذیرفت. مایکل سیلور نیز در مصاحبه ای گفت که از نظرش تنها بیت کوین یک ارز دیجیتال است و اتریوم اوراق بهادار است.

وی با بیان این موضوعات که اتریوم از طریق ICO (عرضه اولیه کوین) صادر شده است، تیم مدیریتی و هارد فورک دارد گفت که این ارز تنها می‌تواند اوراق بهادار باشد. وی در ادامه نیز اشاره داشت که بمب سختی مورد انتظار اتریوم در نهایت باعث نابودی صنعت استخراج خواهد شد.

ویتالیک بوترین در مقابل بیان داشت که قابلیت رای گیری در پارامترهای پروتکل های اثبات سهام دروغ است. بنابر صحبت های وی، در شبکه های اثبات سهام، نودها به سادگی و همانند اثبات کار بلاک های نامعتبر را رد خواهند کرد. با اشاره به فلسفه قدیمی بیت کوین نامحدود، بوترین گفت که مکانیسم اثبات کار باعث حق رای گیری در مشکلات زیادی نیز می‌شود.

مطلب مفید: ماینر چیست و چه استفاده‌ای از آن می‌شود؟

گفتنی است که دفاع همه جانبه بوترین از شبکه های اثبات سهام، به احتمال فراوان رابطه مستقیمی با به روزرسانی مورد انتظار مرج در شبکه اتریوم دارد. به رورسانی که شبکه اتریوم را از اثبات کار به اثبات سهام منتقل خواهد کرد. انتظار می‌رود که مرج انرژی مصفی شبکه را تا 99 % کاهش دهد و علاوه بر آن به مقیاس پذیری و کاهش گس مصرفی شبکه نیز کمک کند.

اثبات کار در برابر اثبات سهام

در حالی که شبکه اتریوم به زودی به مکانیسم اثبات سهام روی خواهد آورد، باید بیان داشت که بحث میان اثبات کار و اثبات سهام تازگی ندارد. به تازگی جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر و یکی از حامیان مکانیسم اثبات کار مصاحبه ای با مدیرعامل صرافی FTX در این باره انجام داد.

مدیرعامل FTX اشاره داشت که اثبات سهام تنها مکانیسم اجماعی خواهد بود که در آینده تراکنش های روزانه نقشی خواهد داشت. با اشاره به آهسته بودن و مصرف انرژی بالای اثبات کار، سم بنکن فرید معتقد است که از بیت کوین تنها به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری و کالای ارزشمند می‌توان بهره برد. با این حال دورسی به شبکه لایتنینگ بیت کوین اشاره کرد و از مدیرعامل FTX پرسید که چرا به این شبکه و مدیریت تراکنش های روزانه بیت کوین اشاره نمی‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان