کوین بیس: شکایت کمیسیون بورس از ریپل باعث زیان 15 میلیارد دلاری معامله‌گران خرد شده است

خانهاخبارکوین بیس: شکایت...

آنچه می‌خوانید...

صرافی کوین بیس، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در حوزه ارزهای دیجیتال به تازگی و در حمایت از ریپل در پرونده علیه کمیسیون بورس به دادگاه درخواستی برای ارائه تفهیم نامه داده است. این صرافی مدعی شده است که شکایت کمیسیون بورس علیه این شرکت منجر به زیان 15 میلیارد دلاری معامله گران خرد شده است.

به نقل از کریپتواسلیت و بر اساس گزارش کوین بیس، اقدامات این نهاد باعث شده تا صرافی‌های آمریکایی توکن XRP را از لیست معاملات کنند. نتیجه این اتفاق زیان سنگین مشتریان و معامله‌گران خرد بوده که با کاهش ارزش بازار کوین متحمل خسارت شده‌اند.

- Advertisement -

کوین بیس در ادامه افزود که تاکنون چندین بار از کمیسیون بورس خواسته تا دستورالعمل‌هایی را برای فضای ارزهای دیجیتال ارائه کند اما این نهاد تمرکز خود را روی قانون‌گذاری صنعت کریپتو از طریق اقدامات اجرایی گذاشته است:

«در نبود چارچوب قانونی دولتی در حوزه دارایی‌های دیجیتال، کوین بیس بر این باور است که شرکت‌هایی مانند ریپل باید اجازه داشته باشند در مواردی که با اقدامات اجرایی  و شکایات غافلگیرانه مواجه می‌شوند دفایعه اخطار شفاف ارائه کنند.»

کوین بیس توضیح داد که کمیسیون بورس آمریکا ریپل را مشمول به بررسی های اجرایی گسترده کرده است و در همین حین شرکت‌هایی با محصولات و سرویس‌های یکسان به کار خود ادامه می‌دهند. از نظر این صرافی آمریکایی، الزامات ثبت قانونی این نهاد برای نحوه عملکرد پلتفرم‌های دارایی‌های دیجیتال نامناسب است. کوین بیس در ادامه افزود:

«الزامات کنونی کمیسیون بورس تنها به کارگزاری‌ها اجازه می‌دهد تا از اعضای ثبت شده در اوراق بهادار باشند. بدین ترتیب مشتریان تنها می‌توانند دارایی‌ها را به صورت غیرمستقیم و با استفاده از سرویس‌هایی معامله کنند که کارمزدهای زیادی دارند و کاربران را در ریسک واسطه برای معاملات قرار می‌دهند. با پلتفرم‌های کریپتویی به راحتی می‌توان از این مشکلات پرهیز کرد و سود آن نیز به مشتریان و کاربران خواهد رسید.»

پائول گریوال، مدیرعامل این صرافی معتقد است که با شکایت از فروشندگان توکن XRP پس از بیانیه‌های عمومی که نشان می‌دهد آن تراکنش‌ها قانونی هستند، کمیسیون بورس بیشن لازم برای قوانین این حوزه را از دست داده است.

مطلب مفید: ریپل مدعی شد کمتر از ۵۰٪ عرضه توکن XRP را در اختیار دارد

حمایت جامعه ارزهای دیجیتال از ریپل

درکنار درخواست دادگاهی کوین بیس برای حمایت از ریپل، چندین شرکت، فرد و انجمن دیگر نیز به این جنبش پیوسته و از ریپل در برابر کمیسیون بورس حمایت کردند. جان دیتون، یکی از وکلای ریپل نیز از طرف هولدرهای XRP و علیه درخواست کمیسیون بورس برایی قضاوت اجمالی یک تفهیم نامه به دادگاه ارائه کرد. وی معتقد است که این نهاد پرونده ریپل را به عنوان آزمایشی برای گسترش حوزه استحفاظی خود در فضای کریپتو پیش می‌برد. وی افزود:

«میلیون‌ها هولدر ریپل در حال حاضر گروگان هستند و نقش خسارت جانبی را برای کمیسیون بورس در راستای گسترش حوزه استحفاظی این نهاد ایفا می‌کنند. این هولدرهای بی‌گناه توسط کمیسیون بورس رها شده‌اند تا این نهاد بتواند مواضع قضایی خود را برای پیشبرد اهدافش اتخاذ کند. باید اشاره داشت که این مواضع هیچ وفاداری صادقانه‌ای با قانون ندارند.»

گفتنی است که در کنار این شرکت‌ها و کوین بیس، انجمن بلاکچین، گروه حامیان صنعت ارزهای دیجیتال نیز روز 28 اکتبر درخواست تفهیم نامه در حمایت از ریپل را به دادگاه ارائه داد. در این درخواست آمده است که گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس صنعت کریپتو را به نابودی خواهد کشاند.

درخواست کمیسیون بورس برای ویرایش مدارک هینمن

در همین حین و همزمان با درخواستهای صورت گرفته، کمیسیون بورس موفق شده یک پیروزی کوچک را در دادگاه بدست آورد. قاضی سارا نتبورن به این نهاد اجازه داده تا در مدارک ارائه شده از رئیس قبلی کمیسیون بورس یعنی بیل هینمن دو ویرایش را ایجاد کند. این نهاد قصد دارد دو پش نویس از سخنرانی هینمن در سال 2018 را ویرایش کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان