در پی حملات هکری، تا پایان ماه اکتبر 3 میلیارد دلار سرمایه در حوزه کریپتو به سرقت رفته است

خانهاخباردر پی حملات...

آنچه می‌خوانید...

ماه اکتبر تمامی رکوردها را در زمینه حملات هکری و سرقت سرمایه از پلتفرم‌های حوزه ارزهای دیجیتال شکست. به طوری که تحلیلگران به آن لقب هکتوبر داده‌اند. به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته شرکت امنیتی پک شیلد در یک پست توییتری گزارشی از ترسناک‌ترین حملات هکری را منتشر کرد که همگی در ماه اکتبر صورت گرفته بودند.

بر اساس داده‌ها این شرکت از ابتدای سال تا پایان اکتبر 2.98 میلیارد دلار دارایی دیجیتال به سرقت رفته که نسبت به سال گذشته و رقم 1.55 میلیارد دلاری دو برابر شده است. در هکتوبر حدود 44 حمله هکری به 53 پروتکل مختلف صورت گرفت. مجرمان سایبری موفق شدند در این ماه بیش از 760 میلیون دلار سرمایه کسب کنند. البته باید توجه داشت که تاکنون حدود 100 میلیون دلار از سرمایه‌های به سرقت رفته بازگشته است.

- Advertisement -
توییت پک شیلد درباره حملات هکری

پس از ماه اکتبر، مارس رتبه دوم را در زمینه حملات هکری به خود اختصاص داده است. با این وجود تفاوت تعداد حملات در این دو ماه بسیار قابل توجه است. در ماه مارس نیز حدود 710 میلیون دلار سرمایه در پی حملات هکری از دست رفت که بیشتر این رقم متعلق به حمله‌ پل رونین و سرقت 625 میلیون دلار سرمایه آن بود.

بزرگ‌ترین حمله هکری در ماه اکتبر، حمله به زنجیره بی ان بی است که به واسطه آن شاهد سرقت 56 میلیون دلار سرمایه پروتکل بودیم. پس از آن و در رتبه‌ بعدی نیز پلتفرم دیفای منگو مارکت قرار دارد. البته باید اشاره داشت که منگو در مذاکراتی با هکر موفق شد مقداری از سرمایه را بازگرداند.

مطلب مفید: نگاهی به پلتفرم پرحاشیه جی ام ایکس (GMX) و توکن‌های GMX و GLP

بر اساس داده‌های پلتفرم دیفای ییلد، در ماه اکتبر حملات قابل توجه دیگری نیز رخ داده است. در این ماه پلتفرم فری وی (Freeway) شاهد حمله 60 میلیون دلاری راگ پول بود، صرافی ترانزیت سواپ در پی یک حمله 29 میلیون دلار سرمایه خود را از دست داد و پلتفرم‌های تیم فایننس و مولا مارکت نیز به ترتیب 13 و 9 میلیون دلار سرمایه‌های خود را در پی حملات هکری از دست دادند.

پلتفرم تحلیلی دیفای ییلد صبح امروز گزارشی را منتشر کرد و در آن به وضعیت وخیم حملات سایبری در یک ماه گذشته پرداخت. این پلتفرم مدعی است که در هکتوبر و به واسطه حملات و کلاهبرداری‌های صورت گرفته بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه از دست رفته است.

این پلتفرم حملات راگ پول و طرح‌های پانزی را نیز در لیست خود کنار حمله مستقیم به پروتکل‌ها قرار داده است. علیرغم تمام این حملات باید به این نکته مثبت نیز اشاره داشت که تاکنون در سال 2022 حدود 890 میلیون دلار سرمایه مسروقه به پروتکل‌ها و کاربرانشان بازگشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان