شبکه BSV تحت حمله استخراج بلاک خالی قرار گرفت

خانهاخبارشبکه BSV تحت...

آنچه می‌خوانید...

شبکه بیت کوین SV یا به عبارتی BSV به تازگی دچار گرفتاری شده است. این شبکه بیشتر قدرت هش خود را در اختیار استخراج بلاک‌هایی گذاشته است که هیچ تراکنشی را شامل نمی‌شوند. به نقل از کریپتوپوتیتو، در واکنش به این رویداد و حمله استخراج بلاکی خالی، اتحادیه بیت کوین (Bitcoin Association) به تمامی صرافی‌های مربوطه پیام داده تا پاداش بلاک‌های مربوط به این حمله را مسدود کنند.

حمله استخراج بلاک خالی چیست؟

به گفته تاد پرایس، متخصص آموزشی اتحادیه بیت کوین، در بیشتر بلاک‌های BSV در حال حاضر هیج تراکنشی وجود ندارد. در مقابل، ممپول (mempool) شبکه که فضای ذخیره ای تراکنش‌های در انتظار تایید است، از میلیون‌ها تراکنش پردازش نشده پر شده است. چنین چیزی می‌تواند برای سرویس‌هایی زیادی در اکوسیتسم مشکل ایجاد کند چرا که تمامی آنها RAM لازم برای پردازش ممپولی با این حجم را ندارند.

- Advertisement -

حمله استخراج بلاک خالی زمانی رخ می‌دهد که مانیرها از عمد انتخاب می‌کنند که تراکنشی را در بلاک خود قرار ندهند و بدین ترتیب سرعت شبکه را برای دیگر کاربران کاهش می‌دهند. در حالی که هر ماینری در هر شبکه گواه اثبات کاری می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد، معمولا این کار تاثیری در عملکرد شبکه نخواهد گذاشت مگر آنکه یک قدرت هش بسیار بزرگ و متمرکز در این حمله نقش داشته باشد. این حمله از نظر اقتصادی نیز غیرعقلانی است چرا که ماینر سود خود از کارمزد تراکنش را نیز از دست می‌دهد.

مطلب مفید: استخراج بلاکی در شبکه بیت کوین ۸۵ دقیقه زمان برد

علاوه بر آن، پرایس در صحبت‌های خود گفت که استخراج بلاک خالی نقض قرارداد یک طرفه‌ای است که انتظار می‌رود ماینرها با کاربران می‌بندند. براساس صحبت‌های وی بخشی از این قرارداد آن است که همه تراکنش‌ها را در همه نودها پخش کنند. وی افزود:

«در حالی که قرارداد تووسط یک مدرک متنی تعریف نشده است، بخش‌های زیادی وجود دارند که با یکدیگر یک جنبه قراردادی را میان دو طرف ایجاد می‌کنند. برای مثال، وایت پیپر بیت کوین نوعی از این قراردادها محسوب می‌شود.»

علیرغم عدم دریافت درآمد از کارمزد تراکنش، ماینرها همچنان مستحق دریافت یارانه بلوک ثابت به هر بلوک خالی هستند. حتی در شبکه اصلی بیت کوین نیز یارانه بلاک‌ها بخش بزرگی از درآمدهای ماینرها را تشکیل می‌دهد. بدین ترتیب، اتحادیه بیت کوین از صرافی‌ها خواسته تا پاداش بلاک‌های مربوط به حمله BSV را مسدود کند. چنین کاری منبع قدرت ماینرها را از بین می‌برد و آنها قادر نخواهند بود درآمد خود را دریافت کنند.

اگر مهاجم به تلاش‌های خود ادامه دهد مجبور می‌شود هزینه‌های سنگین استخراج در رابطه با انرژی و … را پرداخت کند و در عین حال پاداش‌های استاندارد خود را نیز دریافت نکند. گفتنی است که شبکه BSV در گذشته و با توجه به امنیت پایین مورد حمله 51 درصدی نیز قرار گرفته است. از مهم ترین دلایلی که شبکه اصلی بیت کوین مورد چنین حملاتی قرار نمی‌گیرد، رقابتی بودن استخراج در این اکوسیستم و هزینه بالای ماینینگ است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان