صرافی غیرمتمرکز ازموسیس هک شد و 5 میلیون دلار از سرمایه های آن به سرقت رفت

خانهاخبارصرافی غیرمتمرکز ازموسیس...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: صرافی غیر متمرکز ازموسیس بر بستر شبکه کازماس مورد حمله هکرها قرار گرفته و حدود 5 میلیون دلار از استخرهای نقدینگی آن به سرفت رفته است. گفتنی است که توسعه دهندگان شبکه ازموسیس را برای جلوگیری از خسارت های بیشتر از کار انداختند. این صرافی در بلاک 4713064 از  کار افتاد و این در حالی است که حمله هکرها به آن در دو بلاک قبل تر صورت گرفت.

تیم توسعه ازموسیس پس از این حمله هکری در پستی توییتری گفت که استخرهای نقدینگی صرافی کاملا خالی نشده‌اند و در حال کار روی رفع مشکل، شناسایی میزان دقیق خسارت و همچنین برنامه ای برای بازگردانی صرافی و شبکه هستیم.

- Advertisement -
توییت آزموسیس

یکی از کاربران رددیت به توسعه دهندگان ازموسیس درباره باگی بسیار مهم در صرافی غیرمتمرکز آنها هشدار داد. گفتنی است که مدیر صفحه اجتماعی ازموسیس در رددیت این پست را کمی بعد از آنتشار آن حذف کرد. بنابر صحبت های این کاربر، اگر وظیفه تامین نقدینیگی برای استخر نقدینگی را اتجام دهید، قادر خواهید بود 50 % بیش از مقداری که واریز کرده‌اید برداشت کنید.

داده ها و تراکنش های درون زنجیره ای نشان می‌دهند که چگونه یک کاربر از این باگ سوء استفاده کرده است. هکرها با تنها 26 توکن OSMO کار خود را آغاز کردند و در اولین تراکنش خود 13 عدد توکن بیشتر دریافت کردند. بنابر داده ها چند ساعت پیش، این کاربران برای استخر نقدینگی ازموسیس بیش از 101230 عدد توکن OSMO در تنها یک تراکنش تامین کردند. سپس 30 ثانیه پس از این اتفاق شاهد خروج 151084 توکن بودیم که نشان دهنده همان سود 50 درصدی است.

تامین نقدینگی استخرهای صرافی

مطلب مفید: آموزش صرافی بایننس (Binance) و برجسته‌ترین نکات آن برای تازه‌کارها

گفتنی است که این افراد حدود 30 بار این کار تکرار کردند که هر بار دارایی های آنها 50 % بیشتر می‌شد. کیف پول مورد استفاده قرار گرفته توسط این افراد اکنون حاوی 600 هزار دلار توکن اتم می‌شود. هکرها توکن های ازموسیس خود را به اتم تبدیل کردند. آنها همچنین برخی از توکن های OSMO خود را به کیف پول دیگری فرستادند تا دوباره چنین فرایندی را تکرار کنند. در نهایت این فرد مهاجم به واسطه باگ شبکه موفق شد 5 میلیون دلار سرمایه کسب کند.

خروج سرمایه از استخر نقدینگی

ارزش کل قفل شده شبکه ازموسیس در 24 ساعت اخیر سقوطی 1 درصدی را تجربه کرده و در حال حاضر در محدوده 212.7 میلیون دلاری قرار دارد. توکن این شبکه نیز با سقوطی 6.5 درصدی در شبانه روز گذشته در محدوده 1.07 دلاری معامله می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان