صرافی غیرمتمرکز GMX در پی حمله دستکاری قیمت ها، 565 هزار دلار سرمایه خود را از دست داد

خانهاخبارصرافی غیرمتمرکز GMX...

آنچه می‌خوانید...

صرافی غیرمتمرکز GMX به تازگی قربانی حمله هکری دستکاری قیمت ها قرار گرفته و فرد مهاجم موفق شده 565 هزار دلار سرمایه را از بازار AVAX/USD این پلتفرم به سرقت ببرد.

صرافی GMX روز گذشته و در پستی توییتری تایید کرد که حمله دستکاری قیمت به این پلتفرم صورت گرفته است. این پلتفرم همچنین گفت که علیرغم حمله، بازار AVAX با اعمال سقف 2 میلیون دلاری برای معاملات خرید و 1 میلیون دلاری برای معاملات فروش به کار خود ادامه می‌دهد.

توییت صرافی GMX

جاشوا لیم، یکی از مدیران پلتفرم جنسیس تریدینگ، از اولین افرادی بود که این اتفاق را بررسی کرد. وی در ادامه اشاره داشت که فد مهاجم با موفقیت سود خوبی را از بازار AVAX صرافی GMX خارج کرده است. وی بیان داشت که این فرد موقعیت های خرید بسیار بزرگی را با اسلیپیج صفر باز کرده و پس از آن آوالانچ ها را در قیمت های بسیار بالاتری به صرافی های متمرکز انتقال داده است.

لیم گفت که این روش حمله پنج بار تکرار شده و اولین اقدام آن صبح روز گذشته بوده است. در هر چرخه، مهاجم 200 هزار توکن (4.5 میلیون دلار) را منتقل کرده است و در نهایت و پس از پرداخت اسپرد به بازار سازها در صرافی های متمرکز 565 هزار دلار سود دریافت کرده است.

یکی تحلیلگر تکنیکال به نام Duo Nine نیز درباره این اتفاق گفت که دلیل موفقیت فرد مهاجم در سوء استفاده از چندین ترید دربرابر هولدرهای GLP آن است که قیمت ثابت ایجاد شده توسط اوراکل های چین لینک هیچ تاثیر قیمتی ندارند و در پی آن حمله از طریق دستکاری قیمت ها برای هکرها میسر می‌شود. وی در ادامه افزود، اگر تریدرها سود کنند، تامین کنندگان نقدینگی زیان می‌کنند. اگر تریدرها از این آسیب پذیری استفاده کنند، هولدرهای GLP تمامی دارایی های خود را از دست می‌دهند.

مطلب مفید: آیا می‌دانید فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) چگونه عمل می‌کند؟

در حالی که GMX به سرعت و با هدف حفاظت از پلتفرم خود قراردادهای باز خرید و فروش AVAX را متوقف کرد، لیم اشاره داشت که این پلتفرم بهتر است علیرغم موفقیت های زیاد، قابلیت تاثیر قیمتی صفر را از پلتفرم خود حذف کند. وی افزود که مشکل اصلی آن است که GMX مانند دیگر پلتفرم ها هزینه واقعی نقدینگی را منعکس نمی‌کند. این پلتفرم نقدینگی بدون محدودیت را با قیمت اوراکل متوسط بازار ارائه می‌دهد.

این اتفاق در حالی برای پلتفرم رخ داده که روز 2 سپتامبر، بنیانگذار صرافی غیرمتمرکز زیگ زاگ در ویدیویی گفت که شک دارد مدل اقتصادی GMX در بلند مدت پایدار باشد. وی  همچنین اشاره داشت که تریدری با استراتژی درست می‌تواند تمامی هولدرهای توکن GLP را از بین ببرد.

این خبر با واکنش های متناقضی در میان اعضای جامعه همراه شد. یک کاربر در توییتر اشاره داشت که در پی این حمله هیچ قرارداد هوشمندی تحت تاثیر قرار نگرفته است. یکی دیگر از کاربران نیز از GMX سوال کرد که آیا این پلتفرم خسارت هولدرهای GLP را جبران خواهد کرد یا خیر.

در صرافی GMX، تامین کنندگان نقدینگی بیت کوین، اتریوم، آوالانچ و استیبل کوین ها را در ازای توکن GLP عرضه می‌کنند. این پروتکل در اواخر سال 2021 و بر بستر شبکه لایه دوم آربیتروم راه اندازی شد. همچنین گفتنی است که قیمت توکن بومی این صرافی نیز در شبانه روز گذشته با ریزش 16.7 درصدی همراه شده و در محدوده 39.07 دلاری قرار دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان