حمله فلش لون در شبکه آوالانچ؛ 370 هزار دلار از دارایی های شبکه به سرقت رفت

خانهاخبارحمله فلش لون...

آنچه می‌خوانید...

بر اساس داده های روز گذشته شرکت امنیت سایبری سرتیک (CertiK) در حوزه بلاک چین، یک حمله فلش لون (Flash loan) به شبکه آوالانچ باعث از دست رفتن 370 هزار دلار سرمایه این شبکه به صورت استیبل کوین USDC شده است. بنابر اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت در یک پست توییتری، صرافی غیرمتمرکز تریدر جو، پلتفرم استیکینگ نریوس فایننس و بازار ساز خودکار کرو فایننس از جمله پلتفرم هایی هستند که تحت تاثیر این حمله قرار گرفته‌اند.

حمله وام سریع یا فلش لون، یک نوع سوء استفاده از امنیت قراردادهای هوشمند است که در آن، هکرها سرمایه های بدون وثیقه را از پلتفرم های مختلف وام گرفته و با دستکاری در قیمت آن باعث بالا رفتن ارزش آن می‌شوند. به دلیل ماهیت وام سریع، هکر سرمایه وام گرفته را در همان تراکنش به فروش می‌رساند و از تفاوت قیمت سود می‌برد.

- Advertisement -

این حمله به شبکه آوالانچ ظهر روز گذشته اتفاق افتاد و توسط نرم افزار امنیت درون زنجیره ای شرکت سرتیک که وظیفه نظارت بر داده های قراردادهای هوشمند مشکوک را دارد، شناسایی شد. تاکنون هرگونه تلاش برای ارتباط با سرتیک و آوالانچ به منظور دریافت اطلاعات بیشتر بی ثمر بوده و این دو هیچ پاسخی را در ارتباط با حمله هکری و اتفاقات رخ داده ارائه نداده‌اند. گفتنی است که هویت هکر نیز مانند اکثر حملات وام سریع ناشناس باقی مانده است.

مطلب مفید: سود آن چین (on-chain yield ) ؛ برای استیک به چه مواردی توجه کنیم ؟

آوالانچ یک پلتفرم لایه 1 قرارداد هوشمند است که توسط شرکت آوا لبز ساخته شده است و در سال های گذشته حامیان و کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. باید دقت داشت که آوالانچ با تلاش های خود اکنون در میان 20 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد. این شبکه سازگار با اتریوم از اکوسیستمی تشکیل شده که دارای برنامه های غیرمتمرکز و نوآوری های استیکینگ است و از مکانیسم اثبات سهام بهره می‌برد.

در رابطه با حمله های فلش لون نیز باید گفت که این نوع سوء استفاده از شبکه های مختلف به شدت رایج شده و در موارد مهمی از سرقت های انجام شده در حوزه ارزهای دیجیتال شاهد آنها بوده‌ایم. یکی از مهم ترین مثال های استفاده از وام سریع برای سرقت سرمایه نیز به برنامه غیرمتمرکز بین استاک و سرقت 182 میلیون دلاری از آن باز می‌گردد.

نظر شما در رابطه با حمله فلش لون اخیر در شبکه آوالانچ چیست؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان