هشدار متامسک: مراقب حمله فیشینگ از طریق ایمیل‌های جعلی باشید

خانهاخبارهشدار متامسک: مراقب...

آنچه می‌خوانید...

- Advertisement -

کیف پول متامسک اخیراً به سرمایه‌گذاران درباره حمله فیشینگی هشدار داده است که در آن کلاه‌برداران تلاش می‌کنند با کاربران از طریق سرویس واسطه شرکت Namecheap با کاربران این کیف پول ارتباط برقرار کرده و آنها را فریب دهند. در حمله فیشینگ به متامسک، مهاجمان ایمیل‌های تقلبی را برای کاربران ارسال کرده و از آنها می‌خواهند تا عبارت بازیابی خود را در صفحه‌ای که به نظر وب‌سایت اصلی کیف پول است، وارد کنند.

حمله فیشینگ به کاربران کیف پول متامسک

به نقل از کوین تلگراف، شرکت هاستینگ Namecheap روز گذشته متوجه شد که کلاه‌برداران در حال سوءاستفاده از یکی از سرویس‌های واسطه این پلتفرم هستند تا با آن ایمیل‌های بدون مجوزی را برای کاربران متامسک ارسال کنند. شرکت هاستینگ این اتفاق را مشکلی در درگاه ایمیل توصیف کرده است.

متامسک در پیام هشداری به میلیون‌ها دنبال کننده و کاربران خود یادآوری کرد که اطلاعات احراز هویت آنها را نگه نمی‌دارد و هیچ گاه از طریق ارسال ایمیل سعی نمی‌کند با کاربران درباره جزئیات حساب آنها ارتباط برقرار کند. ایمیل‌های فیشینگ ارسال شده از سمت کلاه‌برداران دارای یک لینک مخربی است که کاربران را وارد وب‌سایت تقلبی متامسک کرده و از آن‌ها می‌خواهد تا برای ایمن نگه‌داشتن کیف پول خود، عبارت بازیابی را وارد کنند.

توییت متامسک

متامسک از کاربران خود خواست تا هیچ‌وقت عبارت بازیابی کیف پول را با کسی به اشتراک نگذارند چراکه این عبارت کنترل کامل دارایی‌ها را به طرف مقابل می‌دهد.

مطلب مفید: معرفی ۱۰ بازی بلاک چین بدون سرمایه اولیه (آپدیت ۲۰۲۳)

شرکت Namecheap در ادامه تأیید کرد که نفوذی به سرویس‌های آن رخ نداده و اطلاعات مشتریان نیز سالم است. این شرکت همچنین دو ساعت پس از اطلاعات اولیه اعلام کرد که سیستم ارسال ایمیل درست شده و اکنون تمامی ارتباط از منبع رسمی شرکت صورت می‌گیرند.

توییت Namecheap

علیرغم این موضوع، مشکل ارسال ایمیل‌های تقلبی و بدون مجوز هنوز در دست بررسی است. از کاربران و سرمایه‌گذاران خواسته تا هنگام برقراری ارتباط میان Namecheap و متامسک لینک‌های وب‌سایت، آدرس‌های ایمیل‌ها و نحوه ارتباطات را بررسی کنند. گفتنی است که این نوع کلاه‌برداری‌ها در چند وقت اخیر رایج شده و در ماه ژانویه، ک هکر با استفاده از سرویس تبلیغات گوگل موفق شد ارزهای دیجیتال و NFTهای کاربران زیادی را به سرقت ببرد.

یکی از سرمایه‌گذاران و کاربران حوزه NFTها در پی این اتفاق اشاره داشت که پس از دانلود یک نرم‌افزار مخرب از طریق سرویس تبلیغات گوگل بیشتر دارایی‌های خود را از دست داده است. وی برای دانلود نرم‌افزار استریمینگ OBS از گوگل استفاده کرد و لینک تبلیغاتی را انتخاب کرد که توسط گوگل به وی نشان داده شده بود و بدین ترتیب قربانی حمله فیشینگ شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان