حمله هکرها به پلتفرم ارنینگ فارم؛ 750 اتریوم به سرقت رفت

خانهاخبارحمله هکرها به...

آنچه می‌خوانید...

ارنینگ فارم (Earning.farm)، یک پلتفرم ییلد فارمینگ و دریافت سود برای هولدرهای اتریوم، رپد بیت کوین و USDC است که به تازگی و بنابر گزارش‌ها مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

به گزارش شرکت امنیت سایبری Supremacy در کالیفرنیا و به نقل از رسانه یوتودی، روز گذشته دو حمله هکری به پلتفرم ارنینگ فارم در فضای دیفای صورت گرفته است. EFLeverVault، یک عنصر حیاتی در طراحی این پلتفرم مورد حمله وام سریع قرار گرفته است و هکرها از طریق آن کار خود را پیش برده‌اند.

توییت سوپریماسی درباره ارنینگ فارم

روز گذشته و در پی نقصی در قرارداد این بخش از طراحی، هکرها موفق شده‌اند تمامی ذخایر اتریوم داخل قرارداد را خالی کنند. گفتنی است که این دارایی ها در پلتفرم به عنوان وثیقه ایفای نقش می‌کردند.

دنیل ون فانگ، یک تحلیلگر امنیت بلاک چین درباره این اتفاق توضیح داده و گفته است که یک قرارداد EFLeverVault آغاز کننده و تایید کننده این برداشت بزرگ از پلتفرم بوده است. وی در ادامه افزود:

«هک 750 اتریوم از پلتفرم در ساعات گذشته به این دلیل رخ داد که قرارداد تایید نکرد درخواست های وام سریع واقعاً توسط پروتکل آغاز شده و به هگر اجازه داد تا به پروتکل بگوید که این حجم سنگین را برداشت کند.»

مطلب مفید: مانگو مارکت در تلاش برای توافق با هکر پروتکل؛ هکر 47 میلیون دلار پاداش دریافت می‌کند

در نتیجه این اتفاق، 750 اتریوم از پلتفرم ارنینگ فارم خارج شد. 480 عدد از کوین ها به ربات MEV منتقل شد و 268 کوین دیگر نیز توسط هکر برداشت شد.

در حالی که قیمت اتریوم در محدوده 1300 دلاری قرار گرفته است، اتفاق رخ داده برای این پلتفرم ییلد فارمینگ باعث شده تا ارزش آن به 950 هزار دلار کاهش یابد. اکتبر 2022 به نظر ماه مورد نظر سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال نبود و در حالی که بسیاری انتظار داشتند همانند سال های قبل شاهد افزایش قیمت ها باشند در عوض شاهد حملات هکری به پلتفرم ها بودند.

گفتنی است که در 16 روز اخیر حملات متعددی به پلتفرم های مختلف صورت گرفت که از مهم ترین آنها می‌توان به هک پل ارتباطی بی ان بی چین، 7روتکل نقدینگی مانگو در سولانا و در آخر نیز پلتفرم ارنینگ فارم اشاره کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان