top banner adv

حمله هکرها به صرافی مانگو مارکت؛ 100 میلیون دلار به سرقت رفت

حمله هکرها به صرافی مانگو مارکت؛ 100 میلیون دلار به سرقت رفت
0
بازدید : 9275

مانگو مارکت (Mango Market)، صرافی غیرمتمرکز بر بستر سولانا به تازگی مورد حمله هکرها قرار گرفت و 100 میلیون دلار از دارایی های آن به سرقت رفت. به نظر می‌رسد هکرها با دستکاری داده های اوراکل قیمت موفق به خارج کردن وام های رمز ارزی با وثیقه از پلتفرم شده‌اند. اوراکل‌ها منابع داده‌های سیستم‌های خارجی هستند که اطلاعات حیاتی مانند قیمت‌ها، آب و هوا و … را وارد بلاکچین کرده و قراردادهای هوشمند با استفاده از این داده‌ها اجرا می‌شوند.

بیشتر بخوانید : کاهش قیمت گسترده رمزارزها؛ بازار یک دست قرمز رنگ شد

این حمله هکری اولین بار توسط شرکت امنیتی OtterSec شناسایی شد و این شرکت در پستی توییتری اعلام کرد که مانگو مارکت بیش از 100 میلیون دلار سرمایه های خود را از دست داد. هکرها با دستکاری در ارزش وثیقه های وام های رمز ارزی که توکن MNGO هستند موفق به انجام این کار و خارج کردن وام های سنگین از خزانه صرافی شده است.

تیم توسعه صرافی در پستی توییتری و کمی بعد از حمله هکری به کاربران هشدار داد که تا زمان مشخص شدن وضعیت واریزی به پلتفرم نداشته باشند. در ادامه این پست نیز آمده است که تیم صرافی از هکرها خواسته تا با آنها ارتباط برقرار کند و در ازای دریافت پاداشی سرمایه های سرقتی را بازگردانند.

تیم مانگو مارکت کمی بعد و در یک پست دیگر تایید کرد که اوراکل قیمت دستکاری شده و ارزش توکن MNGO تغییر کرده است. سپس تیم مانگو اعلام کرد که به منظور تحقیقات بیشتر واریزی ها به صرافی را تا اطلاع ثانوی معلق کرده است.

مطلب مفید: آموزش استیک اتم (Stake ATOM) در کیف پول اتمیک

توییت مانگو مارکت

بیشتر بخوانید : ارز دیجیتال TRACBRC در کوینکس لیست شد

پس از انتشار این اخبار، قیمت توکن بومی صرافی با ریزش 52 درصدی در شبانه روز گذشته همراه شد. گفتنی است که حساب هکرها در پلتفرم بیانگر آن است که سه عدد از بزرگ ترین برداشت های آنها شامل 50 میلیون دلار USDC، بیش از 26.7 میلیون دلار mSOL و 24 میلیون دلار سولانا بوده است.

بیشتر بخوانید : بلومبرگ: اتحادیه اروپا در آستانه تصویب لایحه میکا (MiCA) برای نظارت بر ارزهای دیجیتال است

بیشتر بخوانید : کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا کوین بیس را تهدید به شکایت کرده است

حدود 14.7 میلیون دلار نیز توکن MNGO برداشت شده که تیم مانگو مارکت اعلام کرد با کمک پلتفرم های واسطه در تلاش است تا آنها را مسدود کند.

برای اطلاع از  آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : جروم پاول: گزارش فدرال رزرو در رابطه با ارزهای دیجیتال به زودی منتشر خواهد شد

1
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x