حمله هکری به پروتکل کرو فایننس؛ کاربران قراردادهای تایید شده را لغو کنند

خانهاخبارحمله هکری به...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته بازار ساز خودکار کرو فایننس (Curve Finance) در حوزه دیفای در پستی توییتری به کاربران درباره حمله هکری به وبسایت خود هشدار دارد. تیم توسعه پروتکل در این پست گفت که به نظر مسبب این حادثه هکرها بوده‌اند و در حقیقت شاهد حمله هکری هستیم که سرویس های نیِم سرور و فرانت اِند پروتکل را تحت تاثیر قرار داده است.

توییت کرو

کرو فایننس در پستی دیگر اشاره داشت که صرافی این پروتکل که محصولی کاملا جدا از شبکه است به نظر تحت تاثیر این حمله قرار نگرفته است چرا که از سرویس دامنه (DNS) متفاوتی استفاده می‌کند. گفتنی است که این اشکال به سرعت توسط تیم توسعه پروتکل مورد بررسی قرار گرفت و تنها یک ساعت پس از هشدار به کاربران، آنها مشکل را پیدا و رفع کردند و از کاربران خواستند که اگر در چند ساعت گذشته قراردادی را در کرو فایننس تایید کرده‌اند سریعا آنها را لغو کنند.

توییت کرو فایننس

تیم توسعه کرو معتقد است که به احتمال  فراوان سرویس نام دامنه Iwantmyname در جریان این حمله هک شده است و اضافه کرد که در پی این اتفاق نیِم سرور خود را تغییر داده است. نیِم سرور در حقیقت مانند یک دفتر راهنما عمل می‌کند و نام های دامنه را به IP آدرس ها ترجمه می‌کند. زمانی که این حمله در جریان بود، یکی از کاربران توییتری گفت که احتمالا مهاجم از جعل DNS برای اجرایی کردن حمله خود استفاده کرده است.

مطلب مفید: مهمترین الگوهای کندل استیک که هر تریدری باید بشناسد

پس از هشدار اولیه کرو فایننس، دیگر فعالان حوزه دیفای نیز به سرعت این خبر را در فضای مجازی پخش کردند و به کاربران هشدار دادند. همچنین بر اساس داده ها و بررسی های صورت گرفته به نظر می‌رسد هکرها در پی این حمله بیش از 573 هزار دلار سرمایه را به سرقت برده‌اند.

توییت Assure DeFi

در ماه جولای، تحلیلگران علیرغم سقوط بازار که تاثیر زیادی نیز در حوزه دیفای گذاشته است، دیدگاه خوبی نسبت به کرو فایننس داشتند و عملکرد این پروتکل را زیر نظر گرفته بودند. از مهم ترین دلایل صعودی بودن این تحلیلگران نسبت به پروتکل نیز می‌توان به فرصت های سود دهی پلتفرم، تقاضا برای واریز توکن CRV در دائو کرو و همچنین درآمد پروتکل از نقدینگی استیبل کوین اشاره کرد.

این تحلیل ها و دیدگاه های مثبت پس از آن ایجاد شد که کرو فایننس خبر الگوریتم جدید خود برای معامله دارایی های پر نوسان داد. این پلتفرم بر اساس الگوریتم تازه خود وعده داد که معاملات بین این دارایی ها با اسلیپیج بسیار پایین صورت گیرد. این استخرها از ترکیب اوراکل های داخلی وابسته به میانگین های متحرک و همچنین مدل منحنی پیوند استفاده می‌کنند که قبلا نیز مشابه آن را در بازار سازی مانند یونی سواپ دیده‌ایم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان