هکر مانگو مارکت با استفاده از توکن CRV به پلتفرم آوی حمله کرد

خانهاخبارهکر مانگو مارکت...

آنچه می‌خوانید...

بر اساس بررسی‌ها و توصیفات لوک آنچین، تیم تحلیلی مطرح حوزه بلاکچین در روز گذشته، توکن‌های پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز کرو فایننس با یک حمله بزرگ فروش استقراضی مواجه شدند، با این وجود به نظر هدف اصلی هکر، حمله به آوی بوده است. به نقل از کوین تلگراف و بر اساس داده‌های این تحلیلگر، آدرسی در ارتباط با آوراهام آیزنبرگ، هکر صرافی مانگو مارکت، ابتدا 40 میلیون یو اس دی سی را در 13 نوامبر در پلتفرم آوی مبادله کرده تا بتواند CRV لازم برای فروش را دریافت کند.

حمله هکر مانگو مارکت به آوی

این حرکت قیمت توکن CRV را از 0.625 دلار به 0.46 دلار در چند روز اخیر رساند. بر اساس داده‌های روز گذشته، این آدرس 30 میلیون توکن دیگ به ارزش 14.85 میلیون دلار از پلتفرم در دو تراکنش وام گرفته و سپس آنها را برای فروش به صرافی OKEx منتقل کرده است. تیم لوک آنچین معتقدند که دلیل این انجام تراکنش‌ها کاهش دادن قیمت CRV و در نتیجه لیکوئید شدن افرادی باشد که از این ارز به عنوان وثیقه استفاده می‌کنند.

در پاسخ به فروش گسترده، کف پولی متعلق به بنیانگذار کروفایننس حدود 20 میلیون توکن را به وثیقه‌های پلتفرم اضافه کرد. در آوی، شاخص سلامت آدرس کیف پول‌ها در زمان نگارش این مطلب به 1.65 رسیده که نشان دهنده مازاد وثیقه در برابر دارایی‌های وام گرفته شده است.

شرکت تحلیلی آرخام گفته است که این تریدها ممکن است طعمه بوده باشد و هدف اصلی هکر پلتفرم آوی باشد. این شرکت مدعی است که آیزنبرگ یک موقعیت معاملاتی 100 میلیون دلاری در  آوی ایجاد کرده تا بتواند طرح معاملاتی پیچیده خود در این پلتفرم را اجرای کند.

این طرح در ابتدا نیازمند یک حواس پرت با فروش توکن‌های CRV در آوی است که پلتفرم را با مشکل نقدینگی همراه می‌کند اما در عین حال مارجین پایینی دارد، دو عاملی که برای یک حمله ضروری هستند. توجه به آن، کاربران را وادار می‌کند که برای دفاع از قیمت CRV، در کف خرید کنند و برای سایرین، سعی کنند فروشنده استقراضی را تحت فشار قرار دهند تا موقعیت خود را برای زیان پوشش دهند.

مطلب مفید: پلتفرم کرو فایننس وایت پیپر و کد استیبل کوین crvUSD را منتشر کرد

با این وجود تئوری اصلی زمانی پدیدار می‌شود که در پی این حمله، آوی نتواند معاملات فروش CRV را پوشش دهد. چرا که بر اساس داده‌ها، پلتفرم نقدینگی لازم برای پوشش و بازخرید بیش از 20% معاملات فروش را ندارد. چنین چیزی باعث می‌شود شرایط به ضرر آوی شود و قیمت توکن بومی آن کاهش یابد. آرخام در ادامه افزود:

«هدف اصلی در این حمله سیستم حلقوی آسیب پذیر آوی بود. استفاده از 40 میلیون دلار برای وام گرفتن 50 میلیون دلار توکن CRV، این پلتفرم را در بدهکاری سنگینی قرار می‌دهد.»

به منظور لیکوئید شدن موقیت Avi، لیکوئید کنندگان آوی چاره‌ای جز بازخرید تمامی CRV وام داده شده به آیزنبرگ ندارند. این پلتفرم باید مقادیر زیادی از توکن‌های خود در ماژول ایمنی را بفروشد تا این زیان را پوشش دهد. در زمان نگارش این مطلب، قیمت CRV با رشد 15 درصدی همراه بوده و در همین زمان قیمت آوی سقوط 6 درصدی را تجربه کرده است.

توییت کامیکاز

گفتنی است که آیزنبرگ ماه گذشته و در طی یک حمله هکری به پروتکل مانگو مارکت موفق شد 117 میلیون دلار از سرمایه‌های پلتفرم را به سرقت ببرد. وی در ادامه حدود نیمی از سرمایه را به عنوان پاداش نگه داشت و مابقی را به پلتفرم بازگرداند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان