کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شریک جان مک کافی را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد

خانهاخبارکمیسیون بورس و...

آنچه می‌خوانید...

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز گذشته حکم نهایی خود را علیه جیمی گیل واتسون جونیور، یکی از همکاران جان مک آفی فقید، به دلیل نقشش در کلاهبرداری از طریق ICO ها اعلام کرد. در ماه اکتبر 2020، پس از آنکه مقامات اسپانیایی مک آفی را دستگیر کردند، کمیسیون بورس شکایتی علیه وی تنطیم کرد و گفت این شخص که زمانی از پیشگامان حوزه آنتی ویروس ها بوده است با همکاری واتسون در سرمایه گذاری و کلاهبرداری از طریق ICO ها نقش داشته است.

بنابر ادعای این نهاد، واتسون به مک آفی در مذاکرات و معاملات با صادر کنندگان ICO ها کمک می‌کرده است و مک آفی به کمک وی پرداخت های رمز ارزی دریافتی را نقد می‌کرده است. علاوه بر این موارد، کمیسیون بورس این دو را متهم به طرح های پامپ و دامپ نیز کرده است. بر اساس ادعای این نهاد، واتسون و مک آفی مقادیر زیادی از یک ارز دیجیتال را به صورت مخفیانه انباشت کرده و سپس در توییتر به تبلیغ درباره آن می‌پرداختند تا هنگام رشد قیمت دارایی خود را به فروش برسانند.

- Advertisement -

حکم نهایی دادگاه علیه واتسون به این صورت است که وی تا آخر عمر خود حق خرید و فروش و ارائه دارایی های دیجیتال در موقعیت های حرفه ای را ندارد و باید جریمه ای معادل 316401 دلار و همچنین سود پیش داوری 59533 دلاری را پرداخت کند. گفتنی است که وی اجازه دارد در حساب شخصی خود به خرید و فروش دارایی های دیجیتال بپردازد.

مطلب مفید: ویجر(Voyager) و توکن VGX چیست؟

دادگاه همچنین یک اعلامیه مرگ در مورد مک آفی صادر کرد و ادعای کمیسیون بورس علیه غول فقید فناوری را رد کرد. بر اساس ادعای دادگاه، این حکم تنها شامل مک آفی خواهد شد و شکایت کمیسیون علیه واتسون همچنان پابرجاست. در ماه مارس 2021، مک آفی ادعا کرد که اتهامات کمیسیون بورس بزرگ نمایی است.

سه ماه بعد، جسد او در زندان اسپانیا بر اثر خودکشی پیدا شد، نتیجه ‌ای که خانواده‌ا ش آن را رد می‌کنند. قبل از دستگیری، مک آفی ماه ها به دلیل فرارهای مالیاتی و شکایت مقامات آمریکایی از وی به دلیل نقش داشتن در 7 پروژه ICO و سود 23 میلیون دلاری در حال فرار بود. با این حال نویسنده زندگی نامه وی گفته است که جان مک آفی در زمان مرگش هیچ پولی نداشته و ورشکست بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان