خالق اتریوم: برای پنهان کردن هویت مالکان NFT های خصوصی، می‌توان از آدرس های مخفی استفاده کرد

خانهاخبارخالق اتریوم: برای...

آنچه می‌خوانید...

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم به تازگی گفته است که برای پنهان کردن هویت صاحبان NFT های خصوصی می‌توان از آدرس های مخفی (stealth addresses) استفاده کرد. وی روز گذشته و در یک پست توییتری گفت که برای پنهان کردن هویت مالکان NFT های خصوصی، آدرس های مخفی راه حلی بسیار آسان تر نسبت به درخت های مرکل و یا رول آپ های zk-SNARK هستند. وی در ادامه نیز امکان تعمیم این طرح را در کیف پول های قرارداد هوشمند پیشنهاد داد.

توییت بوترین

یکی از چالش های پیش رو در این مسیر از نظر بوترین، پرداخت کارمزدها است که وی در این باره نیز راهکاری ارائه داد. بوترین گفت که از نظرش یک راهکار می‌تواند ارسال اتریوم به اندازه پرداخت 5 تا 50 بار کارمزد باشد. بدین ترتیب برای مدتی نیاز به نگرانی نیست. وی افزود:

«اگر شما یک توکن ERC721 بدون اتریوم کافی دریافت کنید، می‌توانید مقداری اتریوم را برای ادامه دار بودن زنجیره انتقالات وارد شبکه کنید. با این وجود ممکن است راه حل بهتری نیز وجود داشته باشد که شامل جست و جوهای ویژه و یا سازندگان بلاک ها شود.»

- Advertisement -

بوترین همچنین در توییتی دیگر نوشت که این یک رویکرد با فناوری پایین است که حریم خصوصی زیادی را به اکوسیستم NFT ها اضافه می‌کند. از نظر وی، این راهکار، ایده ای با پتانسیلی بالا برای NFT ها است و بعید نیست که به زودی شاهد قابلیت آدرس های مخفی در بازار باشیم.

مطلب مفید: بررسی انواع تحلیل در بازار ارز دیجیتال

صحبت های بوترین درباره به روزرسانی مرج

ویتالیک بوترین هفته گذشته در رویداد توسعه اتریوم سئول شرکت کرد و درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد. وی در رابطه با به روزرسانی مورد انتظار مرج گفت که انتظار ندارد اتریوم توسط فورک ها آسیب ببیند. وی معتقد است که تقریبا همه از انتقال به اثبات سهام حمایت می‌کنند. بوترین همچنین انتظار ندارد که در بلند مدت شاهد ادامه پذیرش شبکه های اثبات کار باشیم و اینکه این شبکه ها در بلند مدت جایگزین مورد استفاده ای باشند.

گفتنی است که به روزرسانی مرج در ماه سپتامبر صورت خواهد گرفت و بزرگ ترین به روزرسانی خواهد بود که شبکه اتریوم تاکنون تجربه کرده است. در پی شایعات و اخبار منتشر شده در رابطه با مرج نیزز قیمت اتریوم در چند وقت اخیر عملکرد خوبی داشته و سرمایه گذاران زیادی را جذب کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان