فروشندگان چگونه قیمت بیت کوین را زیر 32000 دلار نگه داشته‌اند؟

خانهاخبارفروشندگان چگونه قیمت...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: از تاریخ 10 مه تاکنون قیمت بیت کوین در یک محدوده رنج معامله شده است و خریداران نیز در عبور دادن قیمت از محدوده 32000 دلاری ناکام بودند.

نمودار بیت کوین

قرار داشتن قیمت در این محدوده رنج و معاملات ضد و نقیض در بازار نشان دهنده عدم قطعیت در بازار سهام است. شاخص S&P 500 در همین بازه زمانی در محدوده میان 3900 تا 4180 قرار داشته است. از سویی دیگر اقتصاد اروپا کمی با رشد همراه بوده است و تولید داخلی رشدی 5. https://littlescholarsnyc.com/ 1 درصدی را در یک سال اخیر ثبت کرده است. همچنین تورم در بیشتر کشورهای جهان به بالاترین حد خود رسیده است و انگلستان اکنون با نرخ تورم 9 درصدی دست و پنجه نرم می‌کند.

- Advertisement -

یکی دیگر از دلایلی که باعث نوسانات قیمتی بیت کوین شده است، طرح چارچوب قانونی است که روز 7 ژوئن به مجلس سنا آمریکا معرفی شد. این لایحه 69 صفحه ای مورد حمایت سینتیا لومیس و کیرستن گیلیبرند، سناتورهای وایومینگ و نیویورک نیز قرار گرفت که  در آن به کمیسیون معاملات کالاهای آتی آمریکا اجازه کنترل و بررسی دارایی های دیجیتال در بازارهای اسپات داده شده است.

در 3 ژوئن، سرویس نظارت مالی کره جنوبی (FSS) تحقیقات خود را درباره 157 سرویس درگاه پرداختی که با دارایی های دیجیتال کار می کنند، آغاز کرد. پیش از آن نیز مقامات کره جنوبی تحقیقات خود را درباره دو کوان و نقش احتمالی وی در سقوط فاجعه آمیز اکوسیستم ترا را آغاز کردند.

علاوه بر آن، کمیسیون بورس آمریکا روز 6 ژوئن تحقیقات خود علیه بایننس را آغاز کرد. بایننس بزرگ ترین صرافی رمز ارزی در جهان از نظر حجم معاملات است و کمیسیون بورس به دنبال آن است که آیا عرضه اولیه توکن BNB قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است یا خیر.

در 6 ژوئن، IRA Financial Trust، یک پلتفرم ارائه دهنده حساب های بازنشستگی دارایی های دیجیتال خودگردان، شکایتی را علیه صرافی جمینای تنظیم کرد و گفت که آسیب پذیری در تاریخ 8 فوریه باعث شده است تا 36 میلیون دلار دارایی کریپتویی مشتریان این پلتفرم تحت حضانت صرافی جمینای از بین برود.

در ادامه به داده های آتی بیت کوین و نحوه معاملات تریدرهای حرفه ای از جمله نهنگ ها می‌پردازیم.

مطلب مفید: آپتیمیزم (Optimism) یا آپتیمیسم چیست؟ با این شبکه و توکن OP بیشتر آشنا شوید

داده های مشتقه نزولی هستند

برای درک بهتر از نحوه معاملات تریدرهای حرفه ای، سرمایه گذاران و دیگر معامله گران باید داده های بازار آتی را بررسی کنند. قراردادهای فصلی بیت کوین تریدرهای با تجربه ای هستند که ترجیح می‌دهند از قراردادهای پرپچوال و فاندینگ ریت نوسانی دوری کنند.

شاخص مبنا (Basis) تفاوت میان قراردادهای آتی بلند مدت را با سطوح فعلی بازار اسپات اندازه گیری می‌کند و به آن پریمیوم هم گفته می‌شود. برای آنکه مبلغ قفل شده در قراردادهای آتی به مدت دو تا سه ماه برای معامله گران جبران شود، پریمیوم سالیانه قراردادهای آتی بیت کوین باید میان 5 تا 10 % قرار داشته باشند.

قراردادهای آتی فصلی

با این حال داده های این اندیکاتور نشان می‌دهد که از ماه آوریل تاکنون قراردادهای آتی بیت کوین در محدوده زیر 4 % قرار داشته‌اند که نشان دهنده بازار نزولی است. مسئله نگران کننده آن است که تریدرهای حرفه ای آخرین بار شش ماه پیش درباره روند بیت کوین صعودی بودند.

به منظور جدا سازی عوامل خارجی از ابزار معاملات آتی، تریدرها باید بازار آپشن بیت کوین را نیز مورد بررسی قرار دهند. 25% delta skew شاخصی است که نشان دهنده صعودی یا نزولی بودن بازار سازان و معامله گران بزرگ است. در بازار صعودی، سرمایه گذاران بازار آپشن امیدوار به رشد قیمت هستند که در نتیجه آن شاخص دلتا به محدوده زیر 12 % سقوط می‌کند. از سویی دیگر و در بازارهای نزولی این شاخص عددی بالای 12 % را نشان می‌دهد.

شاخص 25% delta skew

از تاریخ 1 تا 7 ژوئن، این شاخص در محدوده 12.5 تا 23 % حرکت کرده است که نشان دهنده نزولی بودن سرمایه گذاران آپشن است. با این حال نسبت به هفته های اخیر شاخص 25% delta skew بیانگر بهبود احساسات در بازار است. قانون گذاری حوزه کریپتو و ضعف اقتصادی در سطح جهان از مهم ترین وزنه هایی است که روی سینه سرمایه گذاران سنگینی می‌کند. علاوه بر آن داده های مشتقه نیز نشان دهنده میل تریدرهای حرفه ای بیت کوین به فروش و روند نزولی است.

در حال حاضر مشخص است که فروشندگان از قرار داشتن قیمت بیت کوین زیر محدوده 32000 دلاری بسیار خوشحال هستند و احتمال دارد دوباره شاهد آزمایش حمایت 28200 دلاری نیز از سمت آنها باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان