خروج 3.6 میلیارد دلار اتریوم از صرافی ها؛ علت چیست؟

خانهاخبارخروج 3.6 میلیارد...

آنچه می‌خوانید...

روز 9 جولای گزارش هایی منتشر شد مبنی بر آن که بمب سختی اتریوم به تعویق افتاده و به روزرسانی مرج در شبکه اتریوم نیز با تاخیر همراه خواهد شد و در ماه سپتامبر شاهد راه اندازی آن خواهیم بود. گفتنی است که با به سرانجام رسیدن این به روزرسانی، شاهد انتقال شبکه اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام خواهیم بود.

در حال حاضر اتریوم دو زنجیره دارد، یکی از آنها با اثبات کار در حال انجام فعالیت های خود است و دیگری که زنجیره بیکن نیز نام دارد برای اثبات سهام طراحی شده است. در همان روز گزارش هایی نیز منتشر شد که میزان 13012 اتریوم به قرار داد اتریوم 2.0 واریز شده است. از آنن زمان تاکنون تعداد اتریوم ها به 136416 عدد رسیده و این شبکه 410903 اعتبارسنج نیز دارد.

اتریوم موجود در صرافی ها
اتریوم موجود در صرافی ها

روز 14 جولای، سوپرفیز، توسعه دهنده و مدیر فضای اجتماعی زنجیره بیکن اتریوم خبر از زمان احتمالی به روزرسانی مرج داد و گفت که ممکن است در 19 سپتامبر شاهد این اتفاق باشیم. وی در ادامه افزود که این تاریخ قطعی نیست و کاربران باید منتظر اعلامیه رسمی باشند.

از آن زمان و در 30 روز اخیر، قیمت اتریوم با رشدی 36.8 درصدی همراه شد. همزمان با رشد قیمت، هش ریت اتریوم نیز سقوط کرد و به زیر 1 پتاهش در ثانیه یا به عبارتی دیگر 1000 تراهش در ثانیه رسید. در این مدت قدرت محاسباتی و پردازش اتریوم افزایش داشته و هش ریت همچنان در محدوده 1000 تراهش در نوسان است.

داده های چند وقت اخیر حاکی از آن است که میزان 2.36 میلیون اتریوم از تاریخ 5 جولای به بعد از صرافی های رمز ارزی خارج شده است. در این زمینه اتریوم مسیری مشابه با بیت کوین را در پیش گرفته و شاهد خروج هر دو دارایی از صرافی های متمرکز هستیم.

روز 10 جولای، بیت کوین نیوز در گزارشی اعلام کرد که میزان بیت کوین های صرافی ها نسبت به ماه مه کاهشی 9 درصدی داشته است. داده های اخیر نیز نشان می‌دهد که خریداران و هولدرهای اتریوم در حال خارج کردن دارایی های خود از صرافی های متمرکز هستند. بر اساس داده های پلتفرم چینالسیس، میزان خروج اتریوم از صرافی ها در روز گذشته 1.82 میلیون توکن بوده است که بیشترین میزان در یک سال اخیر است.

مطلب مفید: وب 3 (Web 3.0) چیست؟ با قابلیت های نسل سوم وب آشنا شوید

مرج یا ترس از ورشکستگی

در حالی که بسیاری از کارشناسان دلیل خروج اتر از صرافی ها را به روزرسانی مرج می‌دانند، برخی نیز معتقدند که این اتفاق به دلیل مشکلات نقدینگی و اقتصادی شرکت های بزرگ در این حوزه بوده است. در طی چند هفته اخیر و همانطور که پوشش دادیم، شرکت های بزرگی از جمله سلسیوس، 3AC و … اعلام ورشکستگی کردند.

افرادی که دارایی های رمز ارزی خود را در این پلتفرم ها نگه می‌داشتند اکنون با مسدود شدن حساب های خود مواجه شده‌اند و مشخص نیست چه زمانی دوباره به دارایی های خود دسترسی پیدا خواهند کرد. ترس از دست دادن سرمایه به دلیل ورشکستگی احتمالی باعث شده تا شاهد خروج دارایی ها از پلتفرم ها و شرکت های بزرگ باشیم.

زک پرینس، مدیرعامل بلاک فای گفته است که در هفته اول جولای و پس از توقف برداشت ها در سلسیوس، با وجود آن که بلاک فای هیچ رابطه ای با این پلتفرم ندارد اما کاربران بسیاری دارایی های خود را از این پلتفرم خارج کرده‌اند. در حالی که ورشکستگی های اخیر منجر به از دست رفتن سرمایه های زیادی شده است، کهنه کاران این حوزه به افراد تازه کار هشدار می‌دهند که سرمایه های خود را به روش غیرحضانتی نگه داری کنند. چرا که در غیر این صورت در حقیقت آن شرکت یا پلتفرم صاحب دارایی سرمایه گذاران خواهد بود.

توییت TF

نظر شما چیست، آیا خروج اتریوم از صرافی ها به دلیل ترس سرمایه گذاران از ورشکستگی های احتمالی پلتفرم های متمرکز صورت گرفته یا به روزرسانی مرج در ماه سپتامبر باعث شده است تا کاربران دست به چنین اقدامی بزنند؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان