سرمایه‌گذاران در حال خارج کردن بیت کوین‌های خود از صرافی‌ها هستند

خانهاخبارسرمایه‌گذاران در حال...

آنچه می‌خوانید...

سقوط  و ورشکستگی صرافی FTX مشکلات زیادی را برای صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. به نقل از کوین تلگراف، بازار رمز ارزها باری دیگر با فشار فروش گسترده همراه شد و قیمت بیت کوین با ریزش 5 درصدی برای اولین بار در دو سال گذشته به زیر 16000 دلار سقوط کرد.

سقوط بیت کوین

در نتیجه این سقوط قیمتی، شاهد کف قیمتی جدید بیت کوین در سال 2022 بودیم. در حال حاضر بیت کوین در محدوده 15970 دلاری قرار گرفته و ارزش بازار آن نیز به 306 میلیارد دلار می‌رسد. در طول یک هفته اخیر، بازار کریپتو حدود 200 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده است. داده‌های آنچین همچنین حاکی از آن هستند که نقدینگی بازار اخیرا با مشکل همراه شده و بدون بازده بود که می‌تواند به دلیل نگرانی جامعه از اتفاقات اخیر بوده باشد.

- Advertisement -

سرمایه گذاران بیت کوین به طور قابل توجهی در حال خارج کردن دارایی‌های خود از صرافی‌های متمرکز و انتقال آنها به راهکارهای حضانتی هستند. داده‌های آنچین حاکی از آن است که برداشت از صرافی‌ها و انتقال سرمایه به کیف پول‌های حضانتی رشد بسیار زیادی داشته است.

روز گذشته، گلسنود در پستی توییتر اعلام کرد که خروج بیت کوین از صرافی‌ها به اوج 106 هزار کوین در ماه رسیده است. همچنین بر اساس گزارش این پلتفرم، در تاریخ BTC تنها 3 بار شاهد چنین اتفاقی بودیم که به آوریل 2022، نوامبر 2020 و ژوئن 2022 باز می‌گردد. همچنین تا تاریخ 9 نوامبر، تعداد کیف پول‌های دریافت کننده این ارز به اوج 90 هزاری رسیده است.

توییت گلسنود

خروج این ارز از صرافی‌ها معمولا نشانه مثبتی در نظر گرفته می‌شود. با این حال در سناریو فعلی به نظر می‌رسد دلیل این اتفاق تنها عدم اعتماد سرمایه گذاران به صرافی‌های متمرکز باشد. گلسنود در این باره گفت که خروج سرمایه از صرافی‌ها باعث شده تا میان تمامی هولدرهای بیت کوین تعادلی ایجاد شود. این پلتفرم در ادامه افزود که سقوط FTX تغییر مهمی در رفتار هولدرهای بیت کوین ایجاد کرده است.

مطلب مفید: راهکارهای مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال

از 6 نوامبر و همزمان با آغاز فاجعه FTX، تغییرات موجودی در میان تمامی کیف پول‌های BTC آغاز شد و هولدرهایی با دارایی کمتر از 1 کوین نیز شاهد رشد میزان دارایی خود بودند. در همین حین، نهنگ‌های بیت کوین با دارایی بیش از 1 هزار کوین نیز شاهد افزایش موجودی کیف پول‌های خود بودند که نشان از ورود سرمایه به کیف پول‌های شخصی برای تمامی هولدرهای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار را دارد.

رهبران صنعت کریپتو اکنون در حال تبلیغ عبارت کلید خصوصی شما، دارایی شما هستند. روز 13 نوامبر، آنتونی ساسانو، آموزش دهنده و توسعه دهنده اتریوم اشار داشت که هولدرها اگر در حجم‌های بالا و به صورت مداوم به ترید نمی‌پردازند نباید دارایی خود را در صرافی‌های متمرکز نگه داری کنند. مایکل سیلور از شرکت مایکرواستراتژی نیز در مصاحبه‌ای گفت که استفاده از کیف پول‌های شخصی مانع سوء استفاده واسطه‌های متمرکز از قدرت می‌شود.

همچنین به نظر می‌رسد سقوط FTX منجر به ورود بیشتر استیبل کوین‌ها به صرافی‌های متمرکز شده است. روز 10 نوامبر 1 میلیارد دلار استیبل کوین وارد این پلتفرم‌ها شده است تا ذخایر این کوین‌ها در تمامی صرافی‌ها به اوج جدید خود در 41.2 میلیارد دلار برسد. به نظر می‌رسد به واسطه سقوط FTX شاهد تغییراتی در حوزه کریپت و همچنین تغییر دامیننس میان دارایی‌های متمرکز و غیرمتمرکز باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان