top banner adv

خروج سهام مایکل بری چه تاثیری بر بازار کریپتو می‌گذارد؟

خروج سهام مایکل بری چه تاثیری بر بازار کریپتو می‌گذارد؟
0
بازدید : 10537

مایکل بری، سرمایه‌گذاری معروفی که در سال 2008 حباب مسکن را شورت کرد، در طول سه ماهه دوم تقریبا تمام سهام پرتفوی خود را بیرون کشیده است. این اتفاق نشان می‌دهد که ممکن است روزهای بسیار بدی برای بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال در پیش باشد.

مایکل بری بعد از اینکه دیده سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) 87 هزار مامور جدید استخدام می‌کند، همه‌چیزش را فروخته و به جای آن سهام بزرگی در یک شرکت زندان خصوصی خریده است.

وال‌استریت میمز @wallstmemes15 آگوست 2022

بیشتر بخوانید : صرافی بایننس اعلام کرد قوانین جدید بریتانیا را می‌پذیرد

از آنجایی که بیت کوین و کریپتو همبستگی قوی با بازار سهام، به ویژه در رابطه با رویدادهای کلان اقتصادی مانند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و درگیری روسیه و اوکراین دارند، چشم‌انداز نزولی بری در مورد سهام نیز ممکن است یک علامت هشدار برای دنیای ارزهای دیجیتال باشد.

بیشتر بخوانید : چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس به دادگاه آمریکا احضار شد

با این حال متی گرینسپن، بنیان‌گذار و مدیرعامل کوانتوم اکونومیکس نظر دیگری دارد. او در پاسخ به این سوال کوین تلگراف که آیا اقدامات بری می‌تواند باعث نگرانی‌های بالقوه در بازار ارزهای دیجیتال شود، گفت که علی‌رغم سابقه پیش‌بینی سناریوهای نزولی توسط بری، نسبت به این اقدام او نگران نیست.

مایکل بری

گرینسپن معتقد است که پیش‌بینی زمان و مقیاس سقوط تقریبا غیرممکن است. او می‌گوید معمولا همیشه موردی نزولی در چشم‌انداز وجود دارد که به طور بالقوه می‌تواند باعث سقوط قیمت سهام و کریپتو شود.

پیش‌بینی سقوط سهام بسیار شبیه به پیش‌بینی زلزله است. می‌دانید که هر چند وقت یک بار این اتفاق می‌افتد، اما نمی‌توانید بگویید که دقیقا در چه زمانی و یا چقدر شدید خواهد بود.

متی گرینسپن

بیشتر بخوانید : همکاری شیبا اینو با مقام سابق شرکت Activision برای ایجاد یک بازی NFT

او همچنین تاکید کرد که سرمایه‌گذاران نباید نسبت به هرگونه ترس، عدم قطعیت و تردید که در فضای آنلاین منتشر می‌شود واکنش نشان بدهند و خاطرنشان کرد:

سرمایه‌گذاری یک بازی طولانی‌مدت است و معمولا برای افرادی که از سایه‌ها می‌ترسند، کارساز نیست.

در اوایل این ماه، مایکل بری به سرمایه‌گذاران هشدار داد که علی‌رغم رشد اخیر ارزهای دیجیتال و سهام، «زمستان در راه است». او به افزایش 40 میلیارد دلاری نرخ اعتبار مصرف‌کننده در ایالات متحده در مقایسه با میانگین تاریخی 28 میلیارد دلاری ماهانه در ماه، به عنوان دلایل این امر اشاره کرد.

با این حال گریت دویک، تحلیل‌گر آلفا، نظری متفاوت از گرینسپن دارد. او در مقاله‌ای در تاریخ 16 آگوست گفت نگرانی‌های بری در مورد عوامل کلان مانند اعتبار مصرف‌کننده، مسکن و شرایط تجاری، ممکن است چیزی باشد که سرمایه‌گذاران لازم است به آن توجه کنند.

مایکل بری یک خرس است. او در حال حاضر او یک خرس بزرگ است و با توجه به لیکویید کردن پوزیشن‌های کیف پولش به جز یک پوزیشن، به نظر می‌رسد که دارد پول‌هایش را در جای دیگری می‌گذارد؛ یعنی خارج از بازار.

بیشتر بخوانید : وارن بافت: بیت کوین بی‌ارزش و توکنی برای قمار کردن است

او اضافه کرد: «به نظر می‌رسد داده‌های کلان فرضیه او را تایید می‌کنند. من در همه‌جا ضعف می‌بینم. مصرف‌کننده در حال مبارزه است، در حالی که شرایط مسکن و کسب و کار نشان‌دهنده ضعف شغلی است. برآوردهای سود بیش از حد سخاوتمندانه است و سود منفی به شکل چشمگیری بر ارزش‌گذاری سهام که از پیش وسعت پیدا کرده است، تاثیر می‌گذارد.»

پیش‌بینی‌های مایکل بری از روند بیت کوین

در حالی که دقت پیش‌بینی‌های مایکل بری از زمانی که او با شورت کردن حباب مسکن در سال 2008 به شهرت رسید تفاوت پیدا کرده است، با این حال برخی از جدیدترین پیش‌بینی‌های او در مورد ارزهای دیجیتال عموما به وقوع پیوسته‌اند.

بیشتر بخوانید : سیگنال نزولی برای بیت کوین؛ 5 هزار BTC پس از 7 تا 10 سال منتقل شد

برای مثال در مارس سال 2021، بری بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرد که خطرهایش بیشتر از مزیت‌هایش است و پیش‌بینی کرد که به زودی سقوط بیت کوین رخ خواهد داد. این پیش‌بینی او، با کاهش قیمت بیت کوین از 59 هزار دلار در ماه مارس به حدود 34 هزار دلار در پایان ماه مه مصادف شد.

او همچنین در ماه ژوئن با اعلام اینکه پرایس اکشن در بازارهای سهام و کریپتو «بزرگترین حباب حدس و گمان تمام دوران‌ها و در همه زمینه‌ها» است، به انتشار عقایدش ادامه داد. از آنجایی که بیت کوین با یک موج بلند در ماه نوامبر به اوج قیمت حدود 69040 دلاری رسید، هیچ‌کس نیاز به یادآوری میزان سقوط بازار از آن زمان تاکنون ندارد.

1
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x