خروج 4.8 میلیون دلار از صرافی ZB.com؛ آیا حمله هکری رخ داده است؟

خانهاخبارخروج 4.8 میلیون...

آنچه می‌خوانید...

پلتفرم تحلیلی و تحقیقاتی پک شیلد در حوزه بلاک چین به تازگی گزارش داده است که مبلغ 4.8 میلیون دلار از صرافی رمز ارزی ZB.com آن هم در زمان به تعویق درآمدن برداشت ها خارج شده است. روز گذشته این پلتفرم در پستی توییتری گفت که ممکن است هکرها مسئول چنین اتفاقی و انتقال 21 نوع توکن از صرافی باشند. گفتنی است که این انتقال ها از روز دوشنبه آغاز و شامل توکن هایی مانند تتر، شیبا اینو و تسرا (TSR) می‌شوند. در زمان نگارش این مطلب، بر اساس داده های پک شیلد ارزش توکن ها معادل 4.8 میلیون دلار است.

توییت پک شیلد

در پی این حمله احتمالی، ZB.com روز سه شنبه اعلام کرد که واریز و برداشت به پلتفرم را به دلیل از کار افتادن برخی از برنامه های مهم صرافی متوقف کرده و به کاربران هشدار داد که تا زمان بهبود و بازگشت صرافی به حالت عادی ارز دیجیتالی را وارد پلتفرم نکنند.

- Advertisement -

گفتنی است که در چند وقت اخیر کاربران زیادی مورد حمله های چندین میلیون دلاری قرار گرفته‌اند. در ماه ژوئن، یک آسیب پذیری امنیتی منجر  به سرقت 100 میلیون دلاری از پل هورایزن در شبکه هارمونی شد و در اوایل این هفته و همانطور که پوشش دادیم، 200 میلیون دلار نیز از پل توکنی نومَد به سرقت رفت.

مطلب مفید: بهترین تایم فریم برای فیوچرز کدام است؟

علاوه بر این موارد اشاره شده، در یکی دو روز گذشته کیف پول های اکوسیستم سولانا نیز هک شدند و حدود 8 میلیون دلار از سرمایه های کاربران به سرقت رفت. سولانا درباره این حمله گفت که دلیل ان کدهای هسته شبکه نیست و به خاطر نرم افزاری رخ داده است که بسیاری از کیف پول ها از آن استفاده می‌کنند.

ZB.com صرافی که ادعا می‌کند ایمن ترین پلتفرم معاملاتی در حوزه دارایی های دیجیتال است در سال 2013 و با عنوان CHBTC.com تاسیس شد. ساختمان مرکزی این صرافی قبلا در چین قرار داشت اما به دلیل ممنوع شدن فعالیت های رمز ارزی در این کشور در ماه سپتامبر 2017، ZB.com فعالیت های خود در چین را به حالت تعویق درآورد و ساختمان مرکزی خود را نیز به زوریخ سوییس منتقل کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان