خرید ارز دیجیتال ؛ چطور ارز دیجیتال بخریم؟

خانهمقالاتخرید ارز دیجیتال...

آنچه می‌خوانید...

چطور ارز دیجیتال بخریم؟ بهترین راهنما برای خرید ارز دیجیتال چیست؟ آیا در ایران هم می‌توانیم کریپتوکارنسی بخریم؟ نحوه خرید ارزهای دیجیتال در ایران چگونه است؟ برای خرید Cryptocurrencyها به چه چیزی نیاز داریم؟ بهترین صرافی‌های خرید و فروش ارز دیجیتال کدام است؟ دانستن پاسخ این سوالات لازمه ورود، سرمایه‌گذاری و حتی ترید کریپتوکارنسی‌ها است. قطعا هرچه اطلاعات و دانش شما در بازار رمزارزها بیشتر باشد، راه موفقیت و کسب سود کوتاهتری خواهید داشت. با فکت کوینز همراه باشید تا با پاسخ به برخی از مهمترین سوالات مربوط به خرید ارز دیجیتال، راه شما را در دنیای ارزهای دیجیتال هموارتر کنیم.

چرا باید ارز دیجیتال بخریم؟

بعد از خلق بیت کوین و ظهور شکل جدیدی از پول، خرید و فروش و سرمایه‌گذاری هم شکل تازه‌ای پیدا کرد. روز به روز، افراد بیشتری در همه جای دنیا با دارایی‌های دیجیتال آشنا شدند و فهمیدند که در عصر تکنولوژی، سرمایه‌گذاری هم باید در قالب جدیدی انجام شود. بنابراین، افراد زیادی در سراسر دنیا تصمیم گرفتند سرمایه‌ خود را صرف خرید ارزهای دیجیتال کنند.

- Advertisement -

البته، این موضوع یک طرف ماجرای رمزارزها است. سمت دیگر ماجرا شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی هستند که تصمیم گرفتند به جای سیستم‌های سنتی از تکنولوژی‌های مدرن استفاده کنند و امکان خرید محصولات و خدمات آنها از طریق ارزهای دیجیتال برای مشتری و کاربران فراهم شد. شرکت‌های بزرگی مانند تسلا ، آمازون یا حتی فست فودهای زنجیره‌ای آغازگر این راه بودند اما احتمالا در آینده‌ای نزدیک حتی برای خرید از فروشگاه‌های کوچک محلی هم باید مقداری ارز دیجیتال در کیف پول یا ولت دیجیتال خود داشته باشید. با این اوصاف، خرید ارز دیجیتال دیگر صرفا محدود به سرمایه‌گذاری و کسب سود نیست بلکه ضرورتی برای زندگی در دنیای آینده است.

مطلب مفید: آموزش خرید ارز دیجیتال به ساده‌ترین حالت برای مبتدی‌ها

راهنمای خرید ارز دیجیتال

خب تا اینجا متوجه شدیم که خرید کریپتوکارنسی یک ضرورت در آینده است. در حال حاضر، برخی افراد فقط برای سرمایه‌گذاری و هولد کریپتوکارنسی‌ها را می‌خرند. توصیه مهم برای این دسته از افراد بررسی دقیق پیش از سرمایه‌گذاری است. اما عده‌ای دیگر بر حسب نیاز مجبور به خرید ارز دیجیتال می‌شوند. اما چطور ارز دیجیتال بخریم؟

چه ارزهایی را برای خرید انتخاب کنیم؟
کدام ارزها را بخریم؟

مراحل خرید رمزارزها

بر خلاف تصور، مراحل خرید کریپتوکارنسی‌ها آنقدرها سخت و پیچیده نیست. آموزش خرید ارز دیجیتال و اطلاع از مراحل مورد نیاز، کار شما را آسان می‌کند.  

مطلب مفید: آموزش ورود به بازار رمز ارزها و خرید ارز دیجیتال در ایران

پیدا کردن یک صرافی ارز دیجیتال معتبر

بهترین راه برای خرید ارزهای دیجیتال، مراجعه به صرافی‌های معتبر است. صرافی‌های خارجی و ایرانی فراوانی وجود دارند اما این وظیفه شماست که بهترین و معتبرترین صرافی ارز دیجیتال را پیدا کنید. فاکتورهای مهم یک صرافی مطمئن عبارتند از؛ امنیت بالای صرافی و سوابق گذشته آن، تعداد رمزارزهای و توکن‌هایی که در صرافی لیست شدند، ارائه نرم افزار خرید و فروش ارز دیجیتال انحصاری صرافی، ارائه کیف پول متعلق به صرافی، ارائه نمودار قیمت لحظه‌ای ارزها و … .

در مورد صرافی‌های خارجی به یک نکته مهم دیگر باید توجه داشته باشید. به دلیل موضوع تحریم کاربران ایرانی استفاده از برخی سایت‌ها یا اصلا امکان پذیر نیست یا برای در صورت استفاده باید ریسک‌ها و مخاطرات آن را بپذیرید. پس از انتخاب یک صرافی معتبر و مطمئن، باید مراحل ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال و احراز هویت (KYC) را انجام دهید.

صرافی‌های خرید ارز دیجیتال
از کدام صرافی‌ها ارز دیجیتال بخریم؟

صرافی‌های خارجی

  • صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance)
  • کوین لوکالی (Coinlocally)
  • صرافی کوکوین (KoCoin)
  • صرافی هوبی (Huobi)

صرافی‌های ایرانی

  • نوبیتکس
  • آبان تتر
  • بیت 24
  • بیت پین
  • والکس

برای اطلاعات بیشتر و انتخاب صرافی‌های ارزهای دیجیتال می‌توانید مقالات «مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی» و «بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال کدامند؟» را مطالعه کنید.

نصب و راه‌اندازی یک کیف پول دیجیتال (Cryptocurrency Wallet)

دومین گام برای خرید ارز دیجیتال، نصب و راه‌اندازی یک پول ارز دیجیتال یا ولت (Wallet) است. کیف پول‌ها به طور کلی دو دسته هستند؛ کیف پول‌های سرد یا سخت افزاری (Cold Wallet) مانند؛ Ledeger Nano X یا Trezor و کیف پول‌های گرم یا نرم‌افزاری (Hot Wallet) مانند تراست ولت (Trust Wallt)، اتمیک ولت (Atomic Wallet)، کوینومی (Coinomi).

والت‌های آنلاین در نسخه‌های موبایلی، دسکتاپ و تحت وب ارائه می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. کیف پول‌های فراوانی وجود دارد و در انتخاب آنها باید به چند نکته توجه داشته باشید؛ پشتیبانی کیف پول از ارز دیجیتال موردنظر شما، راحتی در استفاده و ویژگی‌های ارائه شده در کیف پول، استفاده از آخرین نسخه ارائه شده، لایه‌های امنیتی کیف‌پول، امضای چندمرحله‌ای و … .

کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال
انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری کریپتوکارنسی@ها

نگهداری کریپتو در کیف پول شخصی بهتر است یا کیف پول صرافی؟

بعد از خرید ارز دیجیتال باید دارایی‌دیجیتال را در یک جای امن نگهداری کنید. اگر صرافی انتخابی شما برای خرید کریپتو یک صرافی کاملا مطمئن است و قصد ترید روزانه ارزهای دیجیتال را دارید می‌توانید دارایی‌هایتان را در همان صرافی نگهداری کنید. اما اگر هدف شما از خرید ارز دیجیتال نگهداری و هولد بلندمدت است استفاده از کیف پول شخصی و ترجیحا ولت‌های سخت‌افزاری بهترین گزینه است.

چگونه در ایران ارز دیجیتال بخریم؟

شاید برای شما سوال باشد که آیا می‌توان در ایران ارز دیجیتال خرید؟ خوشبختانه باید گفت امکان خرید و سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا امکان پذیر است. تنها چیزی که برای خرید ارزهای دیجیتال نیاز داریم دسترسی به اینترنت است. علاوه بر صرافی‌های خارجی، صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی معتبر امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را برای شما فراهم می‌کنند.

فاکتورهای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید

تعداد رمزارزهای به سرعت در حال افزایش است و همین موجب سخت‌تر شدن انتخاب و خرید کریپتو می‌شود. فاکتورهایی مانند مارکت کپ یا ارزش بازار، اهداف پروژه، سوابق تیم بنیانگذار و توسعه دهنده‌ها، کاربرد توکن برخی موارد قابل توجه هستند.    

 نکات مهم پیش از خرید کریپتوکارنسی‌ها

تحلیل بازار پیش از خرید رمزارزها

یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار با شنیدن صحبت‌های کوچه‌بازاری یا صرفا با خواندن و دیدن اخبار برای خرید ارز دیجیتال یا سرمایه‌گذاری روی کرپتوکارنسی‌ها تصمیم نمی‌گیرد. شاید ارزهای دیجیتال شکل و قالب جدیدی باشند اما هیچ تفاوتی با سرمایه‌گذاری سنتی یا خرید سهام در بازار بورس ندارد. تحلیل بازار و آنالیز داده‌ها لازمه موفقیت در هر بازار مالی است به ویژه اینکه نوسان و روندهای نزولی و صعودی مهم‌ترین ویژگی بازار دارایی‌های دیجیتال است.   

آموزش خرید ارز دیجیتال
نکات مهم خرید کریپتوکارنسی

فریب تبلیغات را نخورید!

از آنجایی که سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال یک شیوه نوین سرمایه‌گذاری است باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید. هر پلتفرم دیجیتال باید یک وایت پیپپر داشته باشد و از طریق راه‌های ارتباطی مختلف، اطلاعات لازم در مورد پروژه را در اختیار کاربران قرار دهد. حتما صحت اطلاعات ادعا شده را با واقعیت مقایسه کنید. نکته دیگر، رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرهایی هستند که در فضای مجازی از ارزهای خاص حمایت می‌کنند. قطعا این وظیفه شما است که پیش از خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری صحت اطلاعت را بررسی کنید. می‌توانید در انجمن‌های آنلاین، نظریات مختلف را مقایسه کنید.  

کلام پایانی

شاید به نظر خیلی‌ها سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی و خرید ارز دیجیتال یک کار لوکس باشد. اما به نظر می‌رسد بالعکس ارزهای دیجیتال ضرورتی برای زندگی در دنیای آینده است. آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد به شما کمک می‌کند با اطمینان بیشتری وارد دنیای کریپتوکارنسی‌ها شوید بنابراین، تلاش کردیم تا پاسخ‌های سوال «چگونه کریپتوکارنسی بخریم؟» و نکات خرید ارز دیجیتال را با هم مرور کنیم. در صورتی که شما هم تجربه موفق یا احتمالا ناموفقی در نحوه خرید ارز دیجیتال، انتخاب صرافی یا کیف پول داشتید با ما در میان بگذارید.  

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان