آیا خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ سرمایه‌گذاری مناسبی خواهد بود؟

آنچه می‌خوانید...

اگر هنوز در بیت کوین سرمایه‌گذاری نکرده‌اید و به دلیل شرایط بازار دچار شک و تردید هستید، سال ۲۰۲۳ می‌تواند زمان مناسبی برای ورود به این ارز دیجیتال باشد. باید اشاره داشت که در حال حاضر، خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ در سایه ترس سرمایه‌گذاران از شرایط اقتصاد کلان قرار گرفته و افزایش نرخ بهره و همچنین سختگیرانه شدن سیاست‌های مالی آمریکا از  جمله دلایل عقب نشینی بیت کوین در سال جاری بودند.

در این مقاله از سری مقالات فکت کوینز، به بررسی دلایلی خواهیم پرداخت که نشان می‌دهند خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ و سرمایه‌گذاری در این ارز می‌تواند سود خوبی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.

چرا خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی باشد؟

نشانه‌های مختلفی در بازار حاکی از آن هستند که سال ۲۰۲۳ برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار بیشتر شبیه به سال ۲۰۲۱ خواهد بود. پذیرش سازمانی، احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره و افزایش کاربرد بیت کوین، از جمله مواردی هستند که می‌توانند تقاضا و افزایش قیمت بیت کوین در سال آینده را رقم بزنند.

خرید بیت کوین در سال 2023

پذیرش سازمانی

اخیرا علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی به بیت کوین بسیار افزایش داشته و شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، اسکوئر و … در حال انجام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ هستند. چنین اتفاقی می‌تواند تقاضا برای بیت کوین را افزایش و قیمت این ارز دیجیتال را افزایش دهد. بنابر داده‌های نظرسنجی سالانه فیدلیتی، ۵۸٪ از سرمایه‌گذاران سازمانی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

همچنین ۷۴٪ از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اشاره داشتند که در آینده نیز دوباره چنین اقدامی انجام خواهند داد. گفتنی است که فیدلیتی (Fidelity) در بررسی خود از ۱۰۵۲ شرکت مختلف در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا استفاده کرد تا مدل نمونه آن به اندازه کافی بزرگ باشد. این سرمایه‌گذاران سازمانی قدرت خرید بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاران خرد دارند و خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ توسط آنها می‌تواند افزایش قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین کانال‌های تلگرامی سیگنال ارز دیجیتال

پذیرش بیشتر بیت کوین در جهان

دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به صورت فزاینده‌ای در حال به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان یک دارایی قانونی هستند. این مورد می‌تواند به مسئله عدم وجود شفافیت قانونی کمک کند و راه ورود به این حوزه توسط سرمایه‌گذاران سازمانی را آسان کند. گفتنی است که پذیرش بیت کوین در میان شرکت‌های مالی و فناوری بسیار افزایش داشته است.

برای سال‌ها، منتقدان بیت ‌کوین با این ادعا که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار فاقد کاربردهای وسیع است، سعی کرده‌اند ارزش آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری نادیده بگیرند.

با این وجود و در پی افزایش پذیرش این ارز دیجیتال، اکنون گوگل اعلام کرده است که کاربران و مشتریان سرویس گوگل کلود می‌توانند از بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه خدمات استفاده کنند. همچنین مسترکارت اعلام کرده با شرکت کریپتویی پاکسوس (Paxos) همکاری می‌کند تا خدمات سرمایه‌گذاری و معاملات رمز ارزی را به بانک‌های سنتی عرضه کند.

مطلب مفید: پیش‌بینی جذاب‌ترین حوزه‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

افزایش موارد کاربردی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار

تحولات سال‌های اخیر مانند راه‌اندازی شبکه لایتنینگ و پذیرش تکنولوژی بلاک چین توسط شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، آمازون و IBM می‌تواند مسیر را برای بیت کوین هموار تا کند تا کاربرد خود به عنوان روش پرداخت و همچنین یک دارایی ارزشمند برای سرمایه‌گذاری را افزایش دهد.

علاوه بر آن، راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ نیز می‌تواند ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز بر بستر اتریوم را برای توسعه‌دهندگان آسان نماید و در نهایت منجر به افزایش موارد کاربرد ارزهای دیجیتال شود.

بیشتر بخوانید: اتریوم 2.0 (Ethereum 2.0) چیست و چرا اهمیت دارد؟

آیا اقدامات فدرال رزرو قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

این امکان وجود دارد که کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تاثیر مثبت در قیمت بیت کوین داشته باشد. در حالی که کاهش نرخ بهره معمولا تقاضا برای دارایی‌ها سنتی مانند سهام و اوراق بهادار را کاهش می‌دهد، ممکن است شاهد به وجود آمدن محیطی باشیم که تقاضا برای دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین و ارزهای دیجیتال افزایش یابد.

باید اشاره داشت که افزایش نرخ بهره در ماه‌های اخیر تاثیر بسزایی در ریزش قیمت دارایی‌های ریسکی و سهام شرکت‌های حوزه تکنولوژی داشت. بسیاری از ناظران بازارهای مالی معتقدند که فدرال رزرو مجبور خواهد شد در آینده نزدیک سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

اگر فدرال رزرو چنین اقدامی انجام دهد و نرخ بهره کمی به تعادل برسد، سرمایه‌گذاران با خیال آسوده‌تری به سرمایه‌گذاری خواهند پرداخت و به مرور شاهد افزایش نقدینگی در بازارهای مالی و تقاضا برای دارایی‌هایی مانند بیت کوین خواهیم بود. با این حال و علی‌رغم این صحبت‌ها به طور قطع مشخص نیست که تصمیمات این نهاد چه تاثیری بر قیمت و آینده بیت کوین خواهد گذاشت.

گفتنی است که قیمت بیت کوین در زمان نوشتن این مطلب با رشد ۱.۷۳ درصدی به محدوده ۱۷,۲۵۹ دلاری رسیده و حجم معاملاتی ۲۱,۲۶۵,۷۴۰,۰۰۳ دلاری را نیز ثبت کرده است. ارزش بازار بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان حدود ۳۳۲ میلیارد دلار است و موجودی در گردش آن نیز ۱۹,۲۲۴,۸۸۷ کوین است.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک: افزایش نرخ بهره باعث تقویت رکود اقتصادی و ریزش بیت کوین می‌شود

5 سوالی که پیش از خرید ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ باید از خود بپرسید

مواردی که پیش‌تر به عنوان دلایلی مناسب برای خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ به آنها اشاره شد، می‌توانند به سرمایه‌گذاران زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال درباره تصمیمات مالی خود در آینده کمک کنند. با این وجود سرمایه‌گذاری در بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری ریسک‌های خود را دارد و با توجه به شرایط اقتصاد کلان بهتر است قبل از تصمیم به سرمایه‌گذاری این سوال‌ها را از خود بپرسید:

آیا پشتوانه مالی اضطراری در اختیار دارید؟

چه در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید یا چه در بازار سهام، از داشتن پشتوانه مالی اضطراری اطمینان حاصل کنید. اگر به اندازه سه تا شش ماه سرمایه در حساب‌های پس انداز خود داشته باشید، به راحتی می‌توانید با بحران‌های غیرقابل انتظار مانند از دست دادن شغل یا پیش آمد مشکلات درمانی مقابله کنید.

قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ سقوط سنگینی را تجربه کردند و سرمایه‌گذاران زیادی امیدوارند که به زودی شاهد بازگشت روند قیمت باشند. با این حال اگر به دلیل نداشتن پشتوانه مالی مجبور به فروش دارایی‌های خود با زیان 80 درصدی شوید، در این فضا تنها زیان آن به شما رسیده و روند بازگشتی آن دارایی را نیز نخواهید دید. هدف از ساختن یک پشتوانه اضطراری آن است که بتوانید به جای متوسل شدن به فروش ارز دیجیتال خود یا قرض کردن، از سرمایه خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آیا زمستان بیت کوین در سال 2023 ادامه خواهد داشت؟

آیا برای بلند مدت در فضای ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید؟

برای سرمایه‌گذاری به خصوص در فضای ارزهای دیجیتال هیچ زمان مشخصی وجود ندارد. با این حال اگر هنگام سرمایه‌گذاری یک بازه ۱۰ تا ۲۰ ساله را در نظر گرفته‌اید باید بتوانید نوسانات و سقوط‌های قیمتی در کوتاه مدت را تاب بیاورید. برای انجام آن، باید به پتانسیل تکنولوژی بلاکچین و همچنین پروژه‌ای که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، باور داشته باشید.

سرمایه‌گذاری برای بلند مدت نیازمند تحقیقات زیاد و شناخت درست از ارز دیجیتال مدنظری است که انتظار موفقیت آن را دارید. برای مثال ممکن است خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ یا در سال‌های آتی را در نظر داشته باشید، اما با افزایش تجربه و انجام تحقیقات بیشتر ممکن است سرمایه‌گذاری خود را به سمت دیگر پروژه‌های حاضر در فضای ارزهای دیجیتال نیز سوق دهید.

آیا ارز دیجیتال شما جزئی از یک پرتفوی متنوع است؟

حتی اگر از حامیان بزرگ حوزه ارزهای دیجیتال هستید و معتقدید که در آینده این تکنولوژی پیشرفت بیشتری خواهد کرد، نباید در سرمایه‌گذاری خود تنها روی حوزه تمرکز کنید. این فضا در حال حاضر پرریسک است و یک صنعت قانون‌گذاری نشده تلقی می‌شود. در نتیجه با از دست رفتن سرمایه ممکن است سرمایه‌گذاران قادر نباشند برای بازگشت آن کاری انجام دهند و تمام دارایی خود را از دست دهند.

مطلب مفید: راهکارهای مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال

پرتفوی متنوع

تمام سرمایه خود را روی ارز دیجیتال نگذارید. بسیاری از کارشناسان معتقدند که ارز دیجیتال باید نهایت ۵٪ از سبد سرمایه‌گذاری شما را تشکیل دهد. در این صورت با رشد صنعت شما نیز سود خواهید کرد و در صورت سقوط آن زیان قابل توجه و غیرقابل بازگشتی را متحمل نخواهید شد.

آیا برنامه مناسبی دارید؟

درباره دلیل سرمایه‌گذاری و هدف خود از خرید ارز دیجیتال مدنظر صادق باشید. بسیاری از افرادی که در رالی صعودی سال ۲۰۲۱ اقدام به خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال کردند، از ترس جا ماندن دست به چنین سرمایه‌گذاری‌هایی زدند یا قصد داشتند در مدت کوتاهی سود زیادی کسب کنند. متاسفانه چنین چیزی به معنای آن است که بدون دانستن دلیل خرید، افراد بسیاری در سقف‌های قیمتی وارد بازار شدند.

برنامه شما برای خرید ارز دیجیتال باید شامل میزان سرمایه ورودی، نوع ارز دیجیتال مدنظرتان و همچنین مدت زمان سرمایه‌گذاری شما باشد. نکته مهم دیگر نیز دلیل سرمایه‌گذاری است. چه چیزی باعث شده شما به موفقیت تکنولوژی بلاکچین اعتقاد پیدا کنید؟ دانستن این موضوع می‌تواند در مقابله با فروش از ترس هنگام ریزش قیمت‌ها و همچنین خرید با ترس جا ماندن از بازار کمک کند.

بیشتر بخوانید: استراتژی سرمایه‌گذاری ؛ لازمه کسب سود از ارزهای دیجیتال

آیا ریسک‌ سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را می‌دانید؟

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به شدت ریسکی است. درست است که پاداش این ریسک احتمالا سود فراوان است اما باید قبل از ورود بدانید خود را وارد چه فضایی کرده‌اید. اگر فردی هستید که به دلیل سقوط 20 درصدی قیمت دارایی در یک روز خواب و خوراک خود را از دست می‌دهید، فضای ارز دیجیتال برای شما مناسب نیست.

قبل از ورود به این حوزه باید با برخی از حقایق تلخ فضای ارزهای دیجیتال آشنا شوید. قیمت ارزهای دیجیتال به شدت نوسانی هستند و ممکن است در تنها چند هفته شاهد سقوط‌های گسترده باشیم و قیمت دیگر به اوج قبلی خود بازنگردد. ارزهای مستقل ممکن است شکست بخورند. اگر ارز دیجیتال شما سقوط کند یا کلاهبرداری بوده باشد، ممکن است تمام دارایی خود را از دست دهید.

صرافی‌های ارز دیجیتال و پلتفرم‌های این حوزه نیز سقوط می‌کنند. اگر صرافی مورد استفاده شما اعلام ورشکستگی کند ممکن است دیگر نتوانید سرمایه خود را پس بگیرید، چرا که قوانین حمایت از مصرف کننده بسیار اندکی در این فضا وجود دارد. با این حال باید اشاره داشت که راهکارهای زیادی نیز برای کاهش ریسک وجود دارد. برای مثال استفاده از کیف پول به جای نگه داری سرمایه در صرافی‌ها یا انجام تحقیق قبل از ورود به ارز دیجیتال مدنظر می‌تواند کمک زیادی به کاربران کند.

خرید ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

هیچکس نمی‌داند چه اتفاقی برای قیمت ارزهای دیجیتال در سال آینده رخ خواهد داد و ممکن است دلایل اشاره شده برای خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ نیز برای رشد قیمت این رمز ارز و دیگر دارایی‌ها کافی نباشد. افزایش قانون‌گذاری‌ها در این حوزه بسیار محتمل است و در کوتاه مدت باعث نوسانات زیادی خواهد شد اما در بلند مدت، پایه‌های صنعت رمز ارز را مستحکم خواهد کرد. زمستان کنونی بازار ارزهای دیجیتال نشانی از فروکش ندارد و احتمال دارد برای مدت طولانی‌تری شاهد این قیمت‌های پایین باشیم.

اگر قصد خرید دارید، تنها برای کسب سود از موقعیتی مانند رالی صعودی سال ۲۰۲۱ وارد بازار نشوید. با درک و فهمیدن بلاک چین و پتانسیل آن وارد بازار شوید. در آن زمان نیز از قانون طلایی سرمایه‌گذاری استفاده کنید و تنها مبلغی را وارد بازار کنید که می‌توانید از دست رفتنش را تحمل کنید.

سوالات متداول

آیا خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ سرمایه‌گذاری مناسبی است؟

نشانه‌های مختلفی در بازار وجود دارند که نشان می‌دهند سال ۲۰۲۳ برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار بیشتر شبیه به سال ۲۰۲۱ خواهد بود. پذیرش سازمانی، احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره و افزایش کاربرد بیت کوین، از جمله مواردی هستند که می‌توانند تقاضا و افزایش قیمت بیت کوین در سال آینده را رقم بزنند.

آیا پذیرش بیت کوین در جهان افزایش پیدا کرده است؟

بنابر داده‌های نظرسنجی سالانه فیدلیتی، ۵۸٪ از سرمایه‌گذاران سازمانی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همچنین ۷۴٪ از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اشاره داشتند که در آینده نیز دوباره چنین اقدامی انجام خواهند داد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان