خطر سقوط 50 درصدی ارز دیجیتال UNI

آنچه می‌خوانید...

ارز دیجیتال UNI به دلیل تشکیل یک الگوی نزولی، با خطر سقوط 50 درصدی از سطح فعلی خود مواجه است. ارز دیجیتال UNI ظاهرا آماده است تا بهترین عملکرد ماهانه خود در بیش از یک سال گذشته را به ثبت برساند. گفتنی است که این توکن در ماه ژوئیه تقریباً 80 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. با این حال، اکنون نشانه‌ هایی از یک سقوط قیمت در نمودار یونی پدیدار شده است.

قیمت ارز دیجیتال UNI در ماه ژوئیه تقریباً دو برابر شد

توکن UNI در تاریخ 30 ژوئیه با نزدیک شدن به سطح 9 دلاری خود یکی از بهترین ماه‌ های تاریخش را رقم زده است، این در حالی است که در ابتدای ماه قیمت این ارز دیجیتال تنها 5 دلار بود. ناگفته نماد که این بهترین سود دهی توکن UNI از زمان افزایش قیمت 250 درصدی آن از ژانویه 2021 به شمار می‌رود.

- Advertisement -
ارز دیجیتال UNI

نمودار قیمت ماهانه UNI/USD. منبع: TradingView

 

فوموی معامله‌گران به دلیل به‌روز رسانی مرج اتریوم

صعود توکن UNI در درجه اول به دلیل روند صعودی کل بازار ارزهای دیجیتال بود. اما باید گفت که جو مثبت پیرامون آپدیت مرج (Merge) تاثیر قابل توجهی روی افزایش قیمت UNI داشت.

قابل ذکر است، انتقال بلاکچین اتریوم از اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) در ماه سپتامبر باعث ایجاد فومو (ترس از دست دادن فرصت) در بین تریدرهای UNI شد. علاوه بر این، می‌توان گفت افزایش قیمت UNI از طرح پیشنهادی «فی سویچ» (Fee switch) نیز تاثیر پذیرفته است.

گفتنی است، اخیراً حاکمیت یونی سواپ در مورد اینکه حق دریافت 0.5 درصد کمیسیون از 3 درصد کارمزد تراکنش‌های صرافی یونی سواپ را به هولدرهای این توکن بدهند و مابقی آن را به تأمین‌کنندگان نقدینگی پاداش دهند، سخن به میان آورده است.

تشکیل الگوی گوه افزایشی در نمودار ارز دیجیتال UNI

از نظر تکنیکالی، ارز دیجیتال UNI پس از آزمایش سطح 20 دلار به عنوان مقاومت میان‌ مدت خود، در حال اصلاح قیمت است. همچنین این ارز دیجیتال در انتظار یک پولبک تا خط روند فوقانی الگوی «گوه افزایشی» خود در حوالی 8 دلار است.

اما در صورت بازگشت قیمت به داخل الگوی گوه (که توسط دو خط روند صعودی و همگرا تعریف شده) احتمالا شاهد سقوط بیشتر قیمت خواهیم بود. این در درجه اول به این دلیل است که گوه‌های افزایشی اساساً الگوهای بازگشتی نزولی محسوب می‌شوند.

ارز دیجیتال UNI

نمودار قیمت روزانه UNI/USD به همراه الگوی گوه افزایشی. منبع: TradingView

الگوی گوه افزایشی پس از شکسته شدن قیمت به زیر خط روند پایینی آن فعال می‌شود. همچنین هدف قیمتی این الگو معمولاً برابر با حداکثر فاصله بین خط روند بالایی و پایینی است که از نقطه شکست قیمت (Breakdown) آغاز می‌شود. به عبارت دیگر، در صورت فعال شدن این الگو، قیمت UNI ممکن است تا ماه سپتامبر تا 4.50 دلار افت کند که 50 درصد پایین‌تر از قیمت امروز آن است.

در مقابل، اگر قیمت پس از برخورد به خط روند بالایی مجدداً به بالا برگردد، شانس این را خواهد داشت که تا مقاومت 10 دلاری خود افزایش پیدا کند. ضمن اینکه اگر این اتفاق بیفتد، UNI شانس صعود تا محدوده بین 11.50 و 17 دلار را خواهد داشت.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان