پلتفرم گلسنود: بازار نزولی 2022 بدترین روند ریزشی در تاریخ بیت کوین است

خانهاخبارپلتفرم گلسنود: بازار...

آنچه می‌خوانید...

فاکتورهای زیادی حاکی از آن است که بازار نزولی 2022، بدترین بازار نزولی ثبت شده در تاریخ کریپتو بوده است و تریدرهای بیت کوین بسیار زیادی در زیان هستند و با وجود زیان هایشان در حال فروش دارایی های خود هستند.

در همین راستا پلتفرم تحلیلی گلسنود در گزارشی به قرار گرفتن قیمت بیت کوین زیر میانگین متحرک 200 روزه و اختلاف منفی قیمت تحقق یافته و زیان تحقق یافته سرمایه گذاران اشاره  کرده است و بنابر این دلایل، بازار نزولی فعلی را بدترین بازار در تاریخ بیت کوین معرفی کرده است.

- Advertisement -

علاوه بر آن، بیت کوین و اتریوم هر دو زیر اوج تاریخی چرخه قبلی خود معامله می‌شوند که در تاریخ کریپتو بی سابقه بوده است. اولین و واضح ترین نشانه بازار نزولی 2022، سقوط قیمت بیت کوین به زیر میانگین 200 روزه و در سناریویی بدتر میانگین 200 هفته ای است.

سقوط قیمت به زیر مضرب مایر
ارزش زیر سطح 0.5 مضرب مایر

گلسنود همچنین به قرار گرفتن ارزش زیر 0.5 مضرب مایر اشاره کرد. گفتنی است که این اتفاق برای اولین بار از سال 2015 تاکنون رخ داده است. این شاخص تغییرات قیمتی بالای میانگین 200 روزه را بررسی می‌کند تا شرایط اشباع خرید و فروش را نشان دهد. در این گزارش گلسنود آمده است که تنها در 84 روز از 4160 روز معاملاتی، ارزش مضرب مایر زیر 0.5 بوده است.

بدین ترتیب در بازار نزولی 2022 و چرخه فعلی شاهد ارزش 0.48 در مضرب مایر بودیم. یکی دیگر از مواردی که نشان دهنده شدت بازار نزولی فعلی است، سقوط قیمت بیت کوین به زیر قیمت تحقق یافته است. اتفاقی که تریدرهای زیادی را مجبور به فروش در زیان کرد. گلسنود مدعی است که چنین چیزی یکی از نشانه های معمول بازار نزولی و تسلیم شدن فعالان بازار است.

بنابر نظر این پلتفرم تحلیلی، زمان هایی که بیت کوین زیر قیمت تحقق یافته قرار داشته باشد به شدت غیرمعمول است و در شش سال اخیر تنها سه بار و از زمان حضور بیت کوین تنها 5 بار شاهد چنین اتفاقی بودیم. گلسنود در این باره گفت:

«قیمت کنونی در حال حاضر فاصله ای 11.3 درصدی با قیمت تحقق یافته دارد که نشان می‌دهد اکثر فعالان بازار در زیان به سر می‌برند.»

مطلب مفید: بهترین منابع و داده ها برای تحلیل فاندامنتال

نایاب بودن این اتفاق به حدی بالا است که تاکنون تنها در 13.9 % از روزهای معاملاتی بیت کوین، قیمت این دارایی زیر قیمت تحقق یافته حضور داشته است.

شاخص MVRV
شاخص MVRV بیت کوین

این شرایط در حالی تشدید شد که سرمایه گذاران برای کم کردن زیان های خود دست به فروش بیت کوین زدند. زمانی که قیمت بیت کوین به زیر 20000 دلار سقوط کرد، سرمایه گذاران این ارز بیشترین میزان زیان تحقق یافته را ثبت کردند. بنابر داده های گلسنود، سرمایه گذاران در پی این اتفاق در یک روز زیان 4.23 میلیارد دلاری را تجربه کردند که نسبت به رکورد قبلی افزایشی 22.5 درصدی داشته است.

با بررسی تمام این فاکتورها، گلسنود معتقد است که در میانه بازار نزولی 2022 قرار داریم. علاوه بر مسائل اشاره شده، روز جمعه پلتفرم رسانه ای کوین تلگراف نیز خبر از فروش دارایی ها توسط ماینرها داد که خود نشانه دیگری مبنی بر تسلیم شدن فعالان بازار است. چنین اتفاقی معمولا یکی از نشانه های مهم نزدیک شدن به کف قیمتی در یک چرخه است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان