داده های تازه: هولدرهای بلند مدت بیت کوین سختی های بیشتری را در پیش دارند

خانهاخبارداده های تازه:...

آنچه می‌خوانید...

حدودا 9 ماه از زمان رسیدن بازار کریپتو به اوج خود می‌گذرد و در این مدت همزمان با کاهش قیمت بیت کوین و دیگر توکن ها، شاهد سقوط و از بین رفتن 2 تریلیون دلار در ارزش بازار بوده‌ایم. با این وجود، سوال باقی مانده اصلی برای بسیاری آن است که آیا به کف قیمتی بازار رسیده‌ایم یا همچنان ریزش های بیشتری را در پیش خواهیم داشت؟ داده های تازه نشان می‌دهند که علیرغم وجود نشانه های مثبت، بازار همچنان به کف خود نرسیده‌ و هولدرهای بلند مدت بیت کوین همچنان مسیر سختی را در پیش دارند.

بررسی داده های درون زنجیره ای پلتفرم تحلیلی گلسنود حاکی از نشانه ها و احساسات مثبت برای هولدرها در بلند مدت است. با این وجود مقایسه موجودی کل در زیان با سال های گذشته نشان می‌دهد که بازار کریپتو همچنان به کف خود نرسیده است.

موجودی بیت کوین در ضرر

هولدرهای بلند مدت بیت کوین، آن دسته از افرادی هستند که بیش از 155 روز دست به نگه داری دارایی های خود می‌زنند. بنابر داده های مختلف، فاز تسلیم شدن هولدرهای بلند مدت بیت کوین معمولا با رسیدن چرخه های قیمتی بازار به کف خود همراه است. نمودار زیر نشان دهنده موجودی کل در زیان هولدرهای بلند مدت در 11 سال اخیر است. در سال 2015، 2019 و 2020 زمانی که این شاخص از 5 میلیون توکن عبور کرده، شاهد روند بازگشتی و صعودی در قیمت بیت کوین بوده‌ایم.

همانطور که در تصویر مشخص است، موجودی در زیان فعلی نیز در حال حرکت به سمت این عدد است. اما باید توجه داشت که هنوز به آن نرسیده و چنین اتفاقی بیانگر آن است که هنوز به کف قیمتی بازار نرسیده‌ایم و ممکن است سقوط و سختی های بیشتری را برای هولدرهای بلند مدت این ارز شاهد باشیم.

موجودی در زیان بیت کوین
موجودی در زیان بیت کوین

شاخص سود و زیان با باندهای بازگشتی

شاخص سود و زیان با باندهای بازگشتی نشان دهنده میزان زیان و سختی است که هولدرهای بلند مدت بیت کوین در حال حاضر آن را تحمل می‌کنند. این شاخص رفتار خرج توکن گروه های مختلف بازار را نشان می‌دهد که در قالب باندهای مربوط به سود و زیان تحقق یافته تقسیم شده‌اند.

داده های این شاخص بر اساس درصدی از ارزش بازار نمایش داده می‌شود. برای مثال اگر ارزش Y حدود +0.5 باشد به معنای آن است که سود تحقق یافته کل برابر 0.5% ضرب در ارزش کل بازار در آن زمان بوده است.

مطلب مفید: همه چیز درباره آدا فایننس (ADA FINANCE) ؛ توکن ADAFI

در همین حین، سود و زیان توسط دلار آمریکا و با گرفتن ارزش کوین و ضرب آن در قیمت فروش و کم کردن آن از قیمت خرید بدست می‌آید. این محاسبات سپس برای تمامی کوین های خرج شده انجام می‌شوند و در قالب باندهای شاخص به نمایش در می‌آیند. نمودار زیر نشان دهنده فاز عمیق تسلیمشدن هولدرهای بلند مدت بیت کوین است. با این حال باند پایینی در حال حاضر در محدوده -0.07 قرار دارد که از سال های گذشته خود در وضعیت بهتری قرار دارد.

شاخص باندهای بازگشتی
شاخص باندهای بازگشتی

تغییرات وضعیت هولدرهای بلند مدت

منظور از تغییرات وضعیت هولدرهای بلند مدت بیت کوین توکن های توزیع شده در پی خروج هولدرها از معاملات و یا انباشت بیشتر به دلیل موقعیت های معاملاتی جدید است. نمودار زیر نشان دهنده وضعیت توزیع و انباشت هولدرهای بلند مدت در سال جاری و مقایسه آن با سال های گذشته است.

همانطور که در تصویر پیداست شاهد عدم قطعیت در بازار آن هم همزمان با وضعیت نا مشخص اقتصاد کلان هستیم. از ماه اوت، هولدرها در حال انباشت بوده‌اند که چنین اتفاقی نکته ای مثبت برای بیت کوین در بلند مدت محسوب می‌شود.

وضعیت هولدرهای بلند مدت
وضعیت هولدرهای بلند مدت

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان