کف قیمتی بیت کوین کجاست؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهند

خانهاخبارکف قیمتی بیت...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: تمامی سرمایه گذاران بازار کریپتو به دنبال نشانه هایی در بازار هستند که خبر از رسیدن قیمت بیت کوین به کف خود داشته باشد. با این حال رفتار قیمت در هفته اخیر بیانگر آن است که هنوز به این سطح نرسیده‌ایم. تنها با نگاه به میزان بازده بیت کوین در این ماه در می‌یابیم که سقوط قیمت در 30 روز اخیر یکی از بدترین عملکردهای بیت کوین در تاریخ خود بوده است.

بازده بیت کوین

بیت کوین در یک محدوده رنج در حال معامله شدن است که این ناحیه هر روز فشرده تر می‌شود و با توجه به اتفاقات اقتصادی کلان در سطح جهان جهت تقریبا نزولی به خود گرفته است. در این میان تحلیلگران مختلف به بحث و تحلیل پرداخته‌اند که آیا شاهد سقوط بیشتر قیمت بیت کوین خواهیم بود یا به کف قیمتی نزدیک شده‌ایم و به زودی بازار شاهد رشد بازار خواهیم بود.

- Advertisement -

تا زمان رسیدن به 45000 دلار، بازار نزولی است

بنابر تحلیل Blockware Solutions، اندیکاتور و نشانه های زیادی در بازار وجود دارند که همگی بیانگر یک موضوع هستند، تا زمانی که قیمت سطح 45 و 47 هزار دلاری را پس نگیرد چشم اندازی به جز سقوط بیشتر وجود ندارد. این در حالی است که بیت کوین سال 2022 را از سطح 46200 دلاری آغاز کرد و میانگین متحرک 180 هفته ای که اهمیت بالایی برای این ارز دارد نیز در حال کاهش است و اکنون در سطح 47166 دلاری قرار دارد.

نمودار بیت کوین

در این میان هولدرهای کوتاه مدتی که کمتر از 155 روز است که در بازار حضور دارند، زیان های سنگینی را متحمل شده‌اند و هزینه پایه برای آنها 45000 دلار است. زمانی که تمام این داده ها را کنار یکدیگر قرار دهیم، شاهد دیدگاهی نزولی برای بیت کوین خواهیم بود که تا شکسته شدن 45000 دلار رو به بالا تغییری نخواهد کرد.

کف قیمتی بیت کوین کجاست؟

علیرغم تحلیل های متناقض از سقوط یا صعود بیت کوین، برخی نیز در بازار هستند که از نظرشان این ارز به دنبال یافتن کف قیمتی خود است. بنابر آخرین داده های گلسنود در پی سقوط قیمت به زیر 30000 دلار در اوایل ماه مه، فعالیت در شبکه با جا به جا شدن موجودی بیت کوین بسیار افزایش یافت و همزمان ارزش شبکه با کاهش همراه شد. از نظر گلسنود، چنین اتفاقی به صورت تاریخی یک سیگنال خرید خوب تلقی می‌شود.

شاخص entity-adjusted NVT

به منظور حمایت از ایده قرار داشتن در ناحیه خرید، گزارش گلسنود به شاخص entity-adjusted dormancy flow اشاره کرد. این شاخص در محدوده ای در حال تثبیت است که در گذشته نقش ناحیه تقاضا را ایفا کرده است.

شاخص entity-adjusted dormancy flow

مطلب مفید: ارز لونا (Luna) چیست؟

علاوه بر گلسنود، Blockware Solutions نیز صحبت از داده هایی کرده است که همگی بیانگر تلاش بیت کوین در یافتن کف قیمتی هستند. یکی از این داده ها، شاخص Mayer Multiple است که قیمت کنونی را با میانگین 200 روزه مقایسه می‌کند و در حال حاضر این شاخص در پایین ترین حد خود قرار دارد.

Mayer Multiple بیت کوین

در حالی که داده های فراوانی در بازار بیانگر بازار نزولی هستند، نشانه هایی نیز وجود دارد که بیانگر خستگی فروشندگان و تلاش بیت کوین برای یافتن کف قیمتی است. این که کف قیمتی چه سطحی است هنوز مشخص نیست، اما بسیاری از اندیکاتورها نشان دهنده 21000 دلار به عنوان حمایت مهم و شاید کف قیمتی بیت کوین هستند.

روز گذشته بیت کوین در یک محدوده بسیار رنج حرکت کرد و از نظر مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح بازار کریپتو تلاش زیادی در بازار نیاز نیست تا شاهد خروج بیت کوین از وضع فعلی باشیم. وی همچنین در آخرین ویدیو یوتیوبی خود گفت که از نظر تکنیکالی، باید در این سطح شاهد کف های بالاتر باشیم و در این صورت می‌توان انتظار یک حرکت ادامه دار را داشت.

به منظور جلوگیری از ریسک سقوط بیشتر و حرکت به سمت 28000 دلار یا سطوح پایین تر، سطح حمایتی مهم کنونی باید 28600 تا 28200 دلار باشد. از نظر ون دی پوپ شکست سطح 28000 دلاری، بیت کوین را به سمت 26000 دلار سوق می‌دهد و در این ناحیه حتی شاهد سقوط بیشتر نیز خواهیم بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان