دارایی سپرده گذارن بانک سیگنیچر (Signature) در امنیت است

خانهاخباردارایی سپرده گذارن...

آنچه می‌خوانید...

به گزارش فکت کوینز، قانون گذاران بانکی ایالت نیویورک یکشنبه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد که دپارتمان خدمات مالی نیویورک، بانک سیگنیچر (Signature Bank) را به منظور «حفاظت از سپرده گذاران» توقیف کرد.

در اقدامی مشابه آنچه که قانون گذاران بانکی ایالت کالیفرنیا در روز جمعه در واکنش به افزایش غیرعادی سپرده‌ها در بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley) انجام داد، شرکت بیمه سپرده فدرال نیز به عنوان مسئول دارایی‌های بانک سیگنیچر منصوب شد.

- Advertisement -

در بیانیه‌ای جداگانه، وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت بیمه فدرال فدرال رزرو بازگشت کامل سپرده‌های مشتریان سیلیکون ولی و بانک سیگنیچر را تضمین کردند.

همکاری قانون گذاران بانکی و فدرال رزرو در مورد سپرده‌های بانک سیگنیجر

بیانه قانون گذاران بانکی در این مورد به چه نکاتی اشاره می‌کند؟

هیئت خزانه داری فدرال رزرو در بیانیه‌ای گفت: «همه سپرده گذاران این موسسه به دارایی‌های خود خواهند رسید. همانطور که در مورد تصمیمات مربوط به بانک سیلیکون ولی اتفاق افتاد، هیچ ضرری متوجه سپرده گذاران نخواهد شد.»

فدرال رزرو در صورت بازپرداخت سپرده‌ها، مشابه آنچه برای بانک سیلیکون ولی اتفاق افتاد، یک پشتیبانی به صورت وام اضطراری برای بانک‌ها در دسترس قرار خواهد داد.

یک مقام ارشد وزارت خزانه داری به مطبوعات گفت که قانون گذاران نگران گسترش این مشکل به بانک‌های دیگر هستند.

این مقام مسئول گفت:

«اقداماتی که امروز انجام دادیم برای محدود کردن پیامدهای خروج سپرده گذاران از سیلیکون ولی و و کاهش اثرات آن طراحی شده است.»

اما این مقام همچنین تاکید کرد که اقدام دولت فدرال برای باز پرداخت دارایی‌های سپرده گذاران یک کمک مالی نیست.

این مقام مسئول گفت: «این بانک‌ها نجات نمی‌یابند بلکه ما از سپرده‌گذاران حمایت می‌کنیم. برای شرکت‌هایی که سپرده‌های بیمه‌ نشده خود را در این دو بانک نگهداری می‌کردند، دسترسی مجدد به دارایی‌هایشان واقعاً مهم است».

همکاری قانون گذاران بانکی و فدرال رزرو در مورد سپرده‌های بانک سیگنیجر

چرا انحلال این بانک‌ها برای اکوسیستم مهم بود؟

سیستم کاری بانک سیلیکون ولی به این صورت بود که تعداد زیادی از استارت آپ‌های حوزه فناوری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری با ریسک بالا را تحت پوشش بانکی خود قرار داده است.

بانک‌های سیگنیچر و سیلورگیت که اکنون منحل شده‌اند، بانک‌های برتر در حوزه شرکت‌های رمز ارزها بودند. با انحلال آن‌ها این سوال ایجاد شد که این مجموعه اتفاقات چه تاثیری بر اکوسیستم رمز ارزها خواهد گذاشت.

بانک سیگنیچر (Signature) در پایان سال گذشته اقداماتی را برای کاهش سپرده‌های ارز دیجیتال انجام داد که سقف 20 درصدی برای آن تعیین کرده بود.

قانون گذاران بانکی اعلام کردند:

«امروز ما در حال انجام اقداماتی قاطع برای محافظت از اقتصاد ایالات متحده و تقویت اعتماد عمومی نسبت به سیستم بانکی خود هستیم.»

این اقدامات تضمین می‌کند که سیستم بانکی ایالات متحده به اجرای نقش حیاتی خود در حفاظت از سپرده‌ها و فراهم کردن دسترسی به اعتبار برای افراد حقیقی و مشاغل به شیوه‌ای که باعث رشد اقتصادی قوی و پایدار می‌شود، ادامه می‌دهد.

در بیانیه آمده است که مدیریت ارشد بانک سیگنیچر نیز برکنار شده است و سهامداران و برخی از بدهکاران بدون وثیقه تحت محافظت دولتی نخواهند بود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان