دامیننس بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در 4 سال اخیر سقوط کرد

خانهاخبار دامیننس بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

ماه بدیمن سپتامبر اولین نشانه‌های منفی خود را به بازار نشان داد و یکی از این نشانه‌ها، سقوط دامیننس بیت کوین بود. بیت کوین (BTC) در تاریخ 3 سپتامبر (12 شهریور) مجدداً به زیر 20000 دلار افت کرد. در همین حین، قیمت کالاهای اساسی به دلیل اخبار ممنوعیت ارسال گاز روسیه به گروه جی 7 (G7) کاهش یافت.

دامیننس بیت کوین

افت همه بازارها پس از یک هفته پر تلاطم

- Advertisement -

نمودار BTC/USDT نشان می‌دهد که عملکرد ضعیف بیت کوین که اکنون در حوالی قیمت 19800 دلار معامله می‌شود، ادامه دارد.

با شروع تعطیلات آخر هفته، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان در تبدیل سطح 20000 دلار به سمت حمایت خود ناکام مانده و حال و هوای فعالان بازار تعریفی چندانی ندارد.

در این حین، تریدر معروف بازار ملقب به چدز (Cheds) به قدرت میانگین متحرک نمایی 8 روزه (EMA)، اشاره کرد که به عنوان یک مقاومت روزانه در ماه سپتامبر عمل می‌کند. بازار سهام ایالات متحده هفته پر تلاطمی را به پایان رساندند، به طوری که شاخص S&P 500 2.7 درصد و شاخص بورس نزدک 3.25 درصد افت داشتند.

قیمت نفت در اروپا علی‌رغم پیامدهای مرتبط با افزایش قیمت‌ها در صورت اقدام تلافی‌جویانه روسیه، با اعلام سقف قیمتی توسط روسیه که احتمالاً در پایان سال اجرا می‌شود، در اروپا کاهش یافت.

عرضه گاز به اروپا نیز به دنبال اعلام سقف قیمت و ظاهراً به دلیل مشکلات فنی متوقف شد. قرار بود عرضه گاز روسیه به اروپا در 3 سپتامبر از سر گرفته شود.

خاویر بلاس (Javier Blas)، نویسنده بخش انرژی و کامودیتی در بلومبرگ، در مورد بیانیه غول انرژی روسیه گازپروم در مورد توقف ارسال گاز به اروپا اظهار کرد: شرکت گازپروم روسیه (Gazprom) اعلام کرد که تنها توربین در حال کار در خط لوله نُرد استریم 1 را باید در یکی از کارگاه‌های تخصصی زیمنس (خارج از کشور) تعمیر کرد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، خط لوله دوباره راه‌اندازی نمی‌شود (به عبارت دیگر، علت قطعی گاز مشکل فنی است نه سیاسی).

سقوط دامیننس بیت کوین

سهم بیت کوین از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال تا 3 سپتامبر به کمترین حد خود در چهار سال اخیر رسیده است.

طبق وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، دامیننس یا سلطه بازار بیت کوین تنها به 39 درصد رسیده است که ضعیف ترین عملکرد آن از ژوئن 2018 به شمار می‌رود.

وب‌سایت تریدینگ ویو (TradingView) این رقم را 39.88 درصد نشان می‌دهد که همچنان پایین‌ترین رقم در هشت ماه گذشته است.

دامیننس بیت کوین
نمودار هفتگی دامیننس بیت کوین. منبع: TradingView

پیش از این، کوین تلگراف گزارش داده بود که حفظ میانگین متحرک 200 هفته‌ای (MA) در نمودار دامیننس ارزش بازار ارز دیجیتال (دامیننس مارکت کپ)، یک دستاورد کلیدی نسبت به بازارهای نزولی قبلی محسوب می‌شود، با این حال، این در مورد دامیننس بیت کوین صدق نمی‌کند.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان