وزارت خزانه‌داری آمریکا: تعامل با کد تورنادو کش برخلاف تحریم‌ها نیست

خانهاخباروزارت خزانه‌داری آمریکا:...

آنچه می‌خوانید...

وزارت خزانه داری آمریکا چند هفته پیش و در اقدامی تازه، اعلام کرد که میکسر تورنادو کش را تحریم کرده است و شهروندان این کشور نیز اجازه استفاده از آن را نخواهند داشت. با این حال روز سه شنبه وزارت خزانه داری درباره آن دسته از شهروندانی که دارایی هایشان پس از تحریم تورنادو کش در این میکسر قفل شده است راه حلی ارائه داد و اعلام کرد که شهروندان و ساکنین ایالات متحده آمریکا می‌توانند برای دریافت سرمایه های قفل شده در این میکسر درخواست مجوز کنند.

دفتر کنترل سرمایه های خارجی، یک نهاد زیر مجموعه وزارت خزانه داری آمریکا، روز سه شنبه بخش سوالات متداول وبسایت خود را به روزرسانی کرد و در آن دستورالعملی برای صنعت کریپتو ارائه داد تا سرمایه گذاران و شرکت های فعال در این حوزه بتوانند مطابق قوانین خزانه داری در رابطه با تحریم های تورنادو کش رفتار کنند.

گفتنی است که این تحریم ها با واکنش منفی از سمت اعضای جامعه ارزهای دیجیتال همراه شد و نگرانی هایی نیز ایجاد شد که آن دسته  از افرادی که از این میکسر برای اقدامات غیرقانونی استفاده نمی‌کنند چگونه می‌توانند به دارایی های خود دسترسی داشته باشند.

در حالی که خزانه داری آمریکا درباره نگرانی های ایجاد شده پیرامون نرم افزار صحبتی نکرده اما در بخش سوالات متدوال اشاره شده که کاربران برای دریافت سرمایه های خود می‌توانند از دفتر کنترل سرمایه های خارجی درخواست مجوز کنند.

در وبسایت این نهاد نوشته شده است:

«مردم و شهروندان آمریکایی باید آماده باشند که تمامی داده های مربوط به تراکنش های خود از طریق تورنادو کش را ارائه دهند. این داده ها شامل آدرس کیف پول ها، هش تراکنش ها، تاریخ و زمان انجام تراکنش ها و همچنین مقدار ارز دیجیتالی ارسالی و دریافتی می‌شود. دفتر کنترل سرمایه های خارجی در رابطه با چنین درخواست هایی سیاست ارائه مجوزی را دارد که در صورت تایید شدن غیرقانونی نبودن تراکنش ها، آن را ارائه می‌کند.»

این بخش در حالی به وبسایت دفتر کنترل سرمایه های خارجی اضافه شده است که هفته گذشته، گروهی از افراد با پشتیبانی صرافی کوین بیس از وزارت خزانه داری آمریکا در رابطه با سرمایه های قفل شده شکایت کردند. گفتنی است که در وبسایت این نهاد به تلاش برخی از اعضای جامعه در ارسال مقادیر کم اتریوم از طریق تورنادو کش برای افراد مشهور نیز اشاره شد.

مطلب مفید: امضای آستانه (TSS) چیست ؟ بررسی اهمیت آن در امنیت بلاک چین

در سوالات متداول آمده است، در حالی که شهروندان آمریکایی از استفاده تورنادو کش منع شده‌اند، اگر فردی مقدار کمی دارایی از طریق این میکسر دریافت کرده باشد، الزامی به گزارش سریع آن ندارد.

در اعلامیه ابتدایی تحریم تورنادو کش، این نهاد اشاره داشت که گروه هکری لازاروس، وابسته به دولت کره شمالی میلیون ها دلار سرمایه را از طریق این میکسر جا به جا کرده است. علاوه بر آن، بر اساس داده های دریافتی دفتر کنترل سرمایه های خارجی، حدود 20 از حجم معاملات تورنادو کش وابسته به فعالیت های غیرقانونی بوده است.

سخنگوی وزارت خزانه داری نیز درباره این تحریم گفت:

«مردم آمریکا باید با مطابق تحریم های صورت گرفته رفتار کنند. در سطح گسترده تر از صنعت ارزهای دیجیتال می‌خواهیم که چه در سطح داخلی و چه خارجی تلاش خود را برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی انجام دهد چرا که نوآوری مسئولیت پذیرانه نیازمند چنین چیزی است. چنین حرکتی شامل اقدامات امنیت سایبری، احراز هویت و همچنین پیروی از قوانین تحریم ها و ضد پولشویی می‌شود.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان