اگر بیت کوین از 35000 دلار عبور کند، این 3 آلت کوین رشد خوبی را تجربه خواهند کرد

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: پس از رالی صعودی که در چند روز اخیر شاهد آن بودیم، قیمت بیت کوین و آلت کوین های بزرگ بازار در حال تثبیت و اصلاح هستند. با این حال اکثر آلت کوین ها در محدوده اشباع فروش هستند و با اوج های قیمتی خود فاصله ای 70 تا 90 درصدی دارند.

مشخص است که ترس بر سرمایه گذاران و بازارها حاکم است و اکثر تریدرها علاقه ای به ریسک کردن ندارند. اما نکته قابل توجه آن است که معمولا چنین شرایطی فرصت های مناسبی برای ورود پول هوشمند و در نهایت افزایش قیمت ها ایجاد می‌کند.

- Advertisement -
روند حرکتی آلت کوین ها

در ادامه این مطلب سه آلت کوینی را بررسی می‌کنیم که در صورت بازگشت قیمت بیت کوین به بالای 35000 دلار و بهبود احساسات بازار توانایی رشد خوبی دارند.

کاردانو و رشد 80 درصدی در صورت حرکت صعودی بیت کوین

شبکه کاردانو در ماه ژوئن به روزرسانی بسیار مهمی دارد که با نام هارد فورک واسیل شناخته می‌شود. انتظار می‌رود این هارد فورک عملکرد شبکه و پلوتوس را بهبود ببخشد. از دیدگاه رفتار قیمتی، کاردانو در محدوده ای رنج و قدرتمند قرار دارد که در صورت حرکت صعودی از بیت کوین، این ارز نیز توانایی همراهی با آن را دارد. در سیستم ایچیموکو، فاصله زیادی میان کندل بدنه های سه کندل هفتگی اخیر با تنکنسن افتاده است.

بررسی کاردانو با ایچیموکو

معمولا زمانی که چنین فاصله ای ایجاد می‌شود شاهد اصلاحی از قیمت در سه تا چهار روز هستیم. دلیل این اصلاح آن است که کندل ها و تنکنسن معمولا مایل هستند در نزدیکی هم بمانند و در صورت فاصله افتادن میان آنها حرکت کندل ها به سمت این ابزار ایچیموکو امری معمول است.

نمودار هفتگی کاردانو

با این حال اگر بیت کوین و کلیت بازار بازگشت مهمی را تجربه کنند، قیمت کاردانو ممکن است از تنکنسن عبور کرده و کیجنسن را آزمایش کند. گفتنی است که از نوامبر 2021 تاکنون، قیمت کاردانو در بازه زمانی هفتگی کیجنسن را آزمایش نکرده است. کیجنسن در بازه هفتگی در محدوده 1.02 دلاری و همچنین سطخ 50 % فیبوناچی اصلاحی قرار دارد.

هدف 1 دلاری متیک

با نگاهی به نمودار هفتگی متیک متوجه شباهت بسیار زیاد آن به کاردانو می‌شویم. هر دو این ارزها از محدوده 3 دلاری با روند نزولی همراه شدند و در محدوده 0.5 تا 0.6 دلاری گیر افتاده‌اند. با این حال شباهت ها همین جا تمام می‌شود.

از نظر بنیادی متیک قدرت خود را حفظ کرده است. دولت ها در سراسر جهان به دنبال ممنوعیت ماینینگ شبکه های اثبات کار مانند بیت کوین به دلیل مصرف بالای انرژی هستند و متیک می‌تواند به راحتی از این اتفاق جان سالم به در ببرد و به عنوان نمونه ای از شبکه های دوستدار محیط زیست حامیان بیشتری را جذب کند.

نمودار متیک

مطلب مفید: آموزش کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

همانند کاردانو، متیک نیز شاهد فاصله زیادی میان کندل ها و تنکنسن است. همچنین فاصله میان کندل ها تا کیجنسن در نمودار متیک بسیار با معناتر است. در سیستم ایچوموکو ممکن است قبل از یک حرکت بازگشتی قدرتمند شاهد فاصله گرفتن کندل ها از کیجنسن باشیم. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی متیک با رشدی 63 درصدی همراه خواهد شد. هر حرکت صعودی برای بیت کوین می‌تواند باعث افزایش قیمت متیک تا سطح 1 و 1.15 دلاری شود.

استلار از بازار عقب مانده است

سخت است که فراموش کنیم در زمان بازار صعودی قبلی از ابتدای بیماری کرونا تا ماه نوامبر 2021، برخی از ارزها موفق به ثبت اوج های جدید نشدند. استلار یکی از آن ارزها است. در حقیقت آخرین باری که استلار اوج جدیدی را ثبت کرد به ژانویه 2018 بازمی‌گردد.

یکی از الگوهایی که به وضوح در نمودار استلار شاهد آن هستیم، سه گوش نزولی است. این الگو در میان الگوهای تکنیکالی مثلثی و مستطیلی از قدرت بالایی برخوردار است. هدف سه گوش نزولی معمولا رو به بالا است اما شکست ضلع پایینی این الگو می‌تواند موقعیت های فروش خوبی را فراهم کند. هنگام شکسته شدن این الگو رو به پایین انتظار یک سقوط سریع از قیمت را داریم. اما در مورد استلار، خرس ها موفق به هدایت قیمت به سمت سطوح پایین تر نشدند.

نمودار استلار

در عوض، بازه زمانی هفتگی استلار نشان از احتمال خروج تقلبی دارد. اگر احساسات صعودی به بازار و بیت کوین بازگردند، استلار احتمالا با افزایش قیمت همراه شود و تا محدوده 0.38 دلاری رشد کند.

تحلیلگران تکنیکالی معتقدند که تحلیل تکنیکال در حقیقت هدایتگر تحلیل بنیادی است. در صورتی که چنین چیزی درست باشد باید در آینده نزدیک شاهد رشد قیمتی خوبی از آلت کوین های کاردانو، متیک و استلار باشیم. با این حال باید توجه داشت که ریسک سقوط بازار همچنان به قدرت باقی است و در صورتی که بیت کوین و بازار کریپتو قبل از پایان این ماه حرکتی صعودی را تجربه نکنند، احتمالا تا مدتی شاهد روند خنثی در بازار باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان