دستورالعمل‌های جدید فدرال رزرو برای حوزه کریپتو

خانهاخباردستورالعمل‌های جدید فدرال...

آنچه می‌خوانید...

دستورالعمل‌های فدرال رزرو مبنی بر ارزیابی درخواست‌های شرکت‌های کریپتویی برای استفاده از حساب‌های بانکی اصلی، سرانجام صادر شد.

بانک مرکزی آمریکا دستورالعمل نهایی را برای شرکت‌های ارزهای دیجیتال جهت افتتاح حساب و خدمات پرداخت ارائه شده توسط بانک‌های فدرال رزرو صادر کرده است. این نهاد اعلام کرده که بسیاری از مؤسسات ارائه‌کننده محصولات و خدمات جدید، برای افتتاح حساب‌های به اصطلاح «اصلی» (Master Accounts) درخواست داده‌اند و به همین دلیل، این دستورالعمل را در تاریخ 15 آگوست منتشر کرد.

- Advertisement -

طبق این دستورالعمل‌های فدرال رزرو، این نهاد برای ارزیابی درخواست‌های حساب‌های اصلی از مجموعه‌ای از عوامل شفاف و ثابت استفاده خواهد کرد. این اطلاعیه در مورد نحوه عملکرد این دستورالعمل توضیح می‌دهد و می‌گوید که موسسات دارای بیمه سپرده فدرال، روند ساده‌تری را تجربه خواهند کرد. با این حال بر این نکته هم تایید شده است که موسساتی که در قالب فعالیت‌های جدید خدمت می‌کنند و مقامات هنوز در حال توسعه چارچوب‌های نظارتی و تنظیمی مناسب برای آن‌ها هستند، تحت بررسی‌های شدیدتری قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید : نرخ بهره فدرال رزرو چه تاثیری بر بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟

این نکته به بسیاری از شرکت‌های کریپتویی اشاره می‌کند که در چند سال اخیر در ایالات متحده رشد کرده‌اند و فدرال رزرو و دیگر بنگاه‌های دولتی هنوز در حال ارزیابی دقیق آن‌ها هستند. لائل برینارد، نایب‌رییس فدرال رزرو که در گذشته در مورد برخی از جنبه‌های خاص بازار ارزهای دیجیتال صحبت کرده بود، در خصوص این دستورالعمل گفت:

دستورالعمل‌های فدرال رزرو ، فرآیندی منسجم و شفاف برای ارزیابی درخواست‌ها برای حساب‌های فدرال رزرو و دسترسی به خدمات پرداخت به منظور حمایت از یک سیستم پرداخت ایمن، فراگیر و نوآورانه ارائه می‌کنند.

افتتاح حساب‌های اصلی امکان تحویل مؤثرتر سفارش‌ها به مشتریان را برای شرکت‌های ارز دیجیتال فراهم می‌کند، به همین خاطر آن‌ها بر سر استفاده از این خدمات پافشاری می‌کنند. در گذشته تحولاتی هم در این زمینه صورت گرفت و برخی شرکت‌ها خود را برای دریافت این خدمات بانکی معرفی کردند.

سیرکل در سال گذشته درخواستی را مبنی بر تبدیل شدن به یک بانک ملی، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) فرستاد و پکسوس هم از طریق دیوان حسابرسی ارزی (OCC) برای منشور بانک ملی درخواست داد.

در اوایل سال جاری، بانک بیت‌کوین کاستودیا به دلیل تاخیر در درخواست افتتاح حساب اصلی، از بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی و هیئت مدیره فدرال رزرو شکایت کرد. کاستودیا در وایومینگ و تحت یک اساسنامه حامی کریپتو که در سال 2019 تصویب شده بود، تاسیس شد.

در همین حال، فدرال رزرو در حال بررسی برای ایجاد ارز دیجیتال (CBDC) است که برینارد معتقد است می‌تواند در کنار استیبل‌کوین‌ها همزیستی کند. فدرال رزرو در ژانویه 2022 گزارش این رمزارز ملی را منتشر کرد و خواهان گفت‌وگوهای بیشتر در این خصوص شد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان