اداره خدمات مالی نیویورک دستور به توقف صدور BUSD داد

خانهاخباراداره خدمات مالی...

آنچه می‌خوانید...

اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS)، به شرکت پکسوس دستور داده است تا صدور و ساخت استیبل کوین BUSD را متوقف کند. این تصمیم تنها چند پس‌ازآن گرفته شده است که کمیسیون بورس آمریکا به شرکت پکسوس هشدار داده که به دلیل نقض قوانین حفاظت از سرمایه‌گذاران از این شرکت شکایت خواهد کرد.

بر اساس گزارشی از وال استریت و به گفته منابع آگاه، کمیسیون بورس به‌تازگی اخطار شکایتی را برای پکسوس ارسال کرده است. باید اشاره داشت که این نامه به معنای اقدامات قانونی کمیسیون بورس علیه شرکت‌ها است.

دستور توقف صدور استیبل کوین BUSD

به نقل از کوین تلگراف، اخطار شکایت کمیسیون بورس به این شرکت به دلیل صدور BUSD است. این نهاد قانونی معتقد است که استیبل کوین این شرکت اوراق بهادار ثبت‌نشده است. بر اساس داده‌ها، پس از دریافت اخطاریه، متهم 30 روز زمان دارد تا از طریق یک گزارش قانونی مدارک خود برای دفاع را آماده کند و به آن پاسخ دهد، این پاسخ است که پکسوس از آن استفاده خواهد کرد تا ثابت کند که نباید شکایتی از آن صورت گیرد.

درحالی‌که شکرت پکسوس هنوز در حال هضم اخطاریه کمیسیون بورس بود، اداره خدمات مالی نیویورک چنین دستوری را صادر کرده است. نکته قابل‌توجه آن است که پکسوس برای صدور BUSD در سال 2018 مجوزهای لازم را از اداره خدمات مالی نیویورک دریافت کرد و اکنون پس از مواجه شدن با اخطاریه شکایت کمیسیون بورس شاهد دستور توقف صدور BUSD از سمت NYDFS بوده است.

سخنگوی بایننس گفت که BUSD یک محصول صادر شده و متعلق به پکسوس است و بایننس مجوز نام تجاری خود را برای استفاده با BUSD به شرکت داده است. نماینده بایننس دراین‌باره توضیح داد که استیبل کوین‌ها برای سرمایه‌گذارانی که قصد رهایی از بازارهای نوسانی را دارند حیاتی هستند و محدود کردن دسترسی به آن‌ها می‌تواند به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آسیب برساند.

گفتنی است که پکسوس مالک و صادرکننده استیبل کوین BUSD است. این ارز غیرمتمرکز از زمان همکاری شرکت با صرافی بایننس در سپتامبر 2019 در دسترس بوده و سومین استیبل کوین بزرگ بازار با ارزش 16 میلیارد دلاری محسوب می‌شود. گفتنی است که این شرکت سازنده استیبل کوین USDP نیز هست که سال 2018 آن را راه‌اندازی کرد. در کنار آن، شرکت مالک صرافی itBit نیز محسوب می‌شود.

مطلب مفید: معرفی ۱۰ بازی بلاک چین بدون سرمایه اولیه (آپدیت ۲۰۲۳)

النور تریت، خبرنگار فاکس روز گذشته در یک پست توییتری اشاره داشت که اقدام کمیسیون بورس آمریکا علیه این پلتفرم یک حمله همه‌جانبه به ارزهای دیجیتال است. وی اشاره داشت که احتمالاً در هفته‌های آتی شاهد اخطاریه‌های شکایت بیشتری از سمت این نهاد باشیم.

توییت النور تریت

این حرکت کمیسیون بورس آخرین اقدام نهاد مالی در رابطه با تعطیل کردن شرکت‌های حوزه رمز ارزها بوده است. روز 9 فوریه، این نهاد قانونی با صرافی رمز ارزی کراکن به توافق رسید تا این پلتفرم سرویس استیکینگ خود را متوقف کند و 30 میلیون دلار نیز به‌عنوان جریمه بپردازد. پس‌ازآن، گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس به دیگر شرکت‌های رمز ارزی هشدار داد تا از قانون پیروی کنند.

باید اشاره داشت که اقدامات کمیسیون بورس در برابر صرافی کراکن با انتقاد از سمت مقامات این نهاد همراه شد. هستر پیرس یکی از مقامات این نهاد روز 10 فوریه گفت که روش در پیش گرفته شده از سمت SEC برای قانون‌گذاری کارآمد یا منصفانه نیست. وی با انتقاد از این آژانس گفت که نباید برنامه‌ای را که به خوبی به مردم خدمت ارائه کرده است، تعطیل کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان