کلاهبردار ارز دیجیتال پایتخت دستگیر شد

خانهاخبارکلاهبردار ارز دیجیتال...

آنچه می‌خوانید...

رییس پلیس فتای تهران از دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال پایتخت خبر داد.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی خبر داد که با ترفند خرید و فروش ارز دیجیتال، اقدام به کلاهبرداری از 17 تن از شهروندان کرده بود.

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رییس پلیس فتای تهران بزرگ گفت:

مدتی قبل یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که در پوشش خرید و فروش ارز دیجیتال، مورد کلاهبرداری قرارگرفته است، در همین راستا رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی با اشاره به دعوت از شاکی و انجام تحقیقات اولیه افزود:

شاکی در اظهارات خود  به ماموران گفت که چند وقت پیش در شبکه اجتماعی تلگرام با فردی که مدعی بود در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت است، آشنا شده و مدت کوتاهی با او در ارتباط بوده است. این فرد در همین مدت کوتاه اقدام به جلب اعتماد این فرد کرده و از این طریق یک میلیارد ریال ارز دیجیتال شاکی را برای فروش با قیمت بالاتر از وی دریافت و به کیف پول خود منتقل کرده است. اما پس از انتقال، دیگر پاسخی به تماس‌های مالباخته نداده است.

گودرزی ادامه داد:

کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ پس از انجام بررسی‌های پلیسی، سرانجام این فرد را شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی، او را در یکی از محله‌های غربی تهران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. این فرد در مقر پلیس تحت بازجویی قرار گرفته و گرچه در ابتدا سعی داشت خود را بی‌گناه معرفی کند، اما پس از مواجهه با شکات پرونده و مشاهده ادله دیجیتال، به جرم خود اعتراف کرد.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه در بررسی پرونده بیش از ۱۷ نفر به شکات پرونده اضافه شد، خاطرنشان کرد: «متهم همچنین اعتراف کرد که با هویتی جعلی اقدام به جلب اعتماد شکات کرده و به آنان وعده سودهای ۱۰ میلیارد ریالی از ارز دیجیتال داده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده است.»

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای این کلاهبردار ارز دیجیتال افزود: این فرد پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم، روانه دادسرا شد. البته تحقیقات پلیس برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی و مالباختگان او همچنان ادامه دارد.

گفتنی است با رونق رمزارزها در کشور، کلاهبرداری به بهانه خرید و فروش ارزهای دیجیتال به ترفند موردعلاقه کلاهبرداران تبدیل شده است. در این بین ناآگاهی برخی شهروندان از روش‌های قانونی خرید و فروش ارزهای دیجیتال و نیز اعتماد آن‌ها به برخی اشخاص و صرافی‌های غیرمجاز، باعث رقم خوردن جرایمی در این حوزه شده است.

بیشتر بخوانید: الزامات واردات با رمزارز در حوزه تجارت ایران

اخیرا رییس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا، در خصوص پیامک کلاهبرداری رمزارزی جدید ارسالی به شهروندان هشدار داده بود. در این پیامک که با عبارت «سلام ریحان» شروع می‌شد، شناسه و رمز عبور ورود به یک پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال، به همراه موجودی حساب (تقریبا ۲۰۰ هزار دلار) برای شهروندان ارسال می‌شد. سپس با مراجعه شهروندان به این حساب جعلی و اقدام برای برداشت آن، تتر موجود در کیف پول آن‌ها به سرقت می‌رفت.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان