بررسی سه دلیل که از سقوط قیمت احتمالی بایننس کوین (BNB) خبر می‌دهند

خانهاخباربررسی سه دلیل...

آنچه می‌خوانید...

بنابر مجموعه‌ای از اندیکاتورهای تکنیکال و بنیادی، قیمت BNB، توکن بومی صرافی بایننس در خطر ریزش و سقوط گسترده در هفته‌های پیش رو قرار گرفته است. به نقل از کوین تلگراف این در حالی است که شایعات اخیر و ترس و اضطراب ایجاد شده می‌تواند سرعت کاهش قیمت را افزایش دهد.

شکست مثلث نزولی

از دیدگاه تکنیکالی، قیمت BNB وارد فاز شکست الگوی مثلث صعودی چند ماهه خود شده است. الگویی که یک اندیکاتور ادامه دهنده به شمار می‌رود. این ریزش اکنون می‌تواند تا رسیدن به هدف الگو ادامه داشته باشد. به عبارتی ممکن است در هفته‌های آینده شاهد سقوط 30 درصدی قیمت و حرکت به سمت سطح 170 دلاری باشیم. این حرکت نزولی تا ماه ژانویه 2023 میی‌تواند ادامه دار باشد.

نمودار 3 روزه

در حال حاضر ریزش قیمت BNB در محدوده 222 دلاری متوقف شده است. این سطح در گذشته نیز نقش حمایتی مهمی را برای بایننس کوین ایفا کرده بود که مهم‌ترین آن به ریزش بازار در زمان فروپاشی لونا باز می‌گردد. بر اساس الگو سه گوش افزایشی که در نمودار 4 ساعته BNB ایجاد شده است، این ارز ممکن است به زودی سطح حمایت مذکور را آزمایش کند.

نمودار 4 ساعته قیمت

افزایش معاملات فروش BNB

ستاپ‌های نزولی تکنیکالی در نمودار قیمت BNB زمانی قدرت بیشتری می‌گیرند که همزمان شاهد افزایش موقعیت‌های فروش برای این ارز نیز هستیم. باید اشاره داشت که ریزش قیمت همزمان با افزایش قراردادهای هوشمند بوده که به بیش از 415 میلیون دلار در 18 دسامبر رسید. افزایش این قراردادها و سقوط قیمت نشان دهنده باز شدن معاملات فروش است.

نمودار قیمت و قراردادهای باز

در همین راستا، یکی از تحلیلگران آپشن به تازگی گفته است که اگر قیمت بیت کوین با ریزش بیشتری همراه شود، BNB با مشکل بزرگی مواجه خواهد شد. باید اشاره داشت که همبستگی این دو ارز همیشه مثبت و بالا بوده است. این تحلیلگر اولین هدف قیمتی BNB را نیز در صورت ریزش 197 دلار معرفی کرد.

مطلب مفید: شبکه Woo چیست؟ آشنایی با توکن Woo، صرافی Woo X و WooFi

ترس از  ورشکستگی بایننس

از دیدگاه بنیادی نیز BNB باید با مشکلات صرافی بایننس دست و پنجه نرم کند. بر اساس گزارش‌های مختلف، این صرافی ممکن است با اتهامات مجرمانه در رابطه با پولشویی و نقض تحریم‌ها مواجه شود. علاوه بر آن، فروپاشی FTX باعث ایجاد شک و تردید مان سرمایه‌گذاران بایننس نیز شده است.

بسیاری فکر می‌کنند که شاید مانند FTX، بایننس نیز برای وثیقه وام‌های خود از BNB استفاده کرد باشد. در حالی که صرافی چنین موضوعی را رد کرده اما تلاش برای شفاف سازی این موضوع هیچ کمکی به جلوگیری از روند نزولی قیمت BNB نکرده است.

نمودار روزانه

افزایش عدم قطعیت میان مشتریان بایننس منجر به خروج 3.6 میلیارد دلار سرمایه از این صرافی در تنها یک هفته شد. پس از آن، بایننس برداشت‌های یو اس دی سی را متوقف کرد که به شایعات احتمال وررشکستگی صرافی بیشتر دامن زد.

موجودی بیت کوین بایننس

روز 14 دسامبر، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس شایعات مربوط به ورشکستگی را رد کرد و گفت که این پلتفرم شاهد برداشت‌های سنگین‌تری در زمان فروپاشی لونا و FTX بوده است. گفتنی است که وی پس از این اظهارنظرات و در یک پست توییتری اشاره داشت که سرمایه‌گذاران در حال بازگشت به پلتفرم واریز هستند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان