علت سقوط سولانا در روزهای اخیر چه بود؟

خانهاخبارعلت سقوط سولانا...

آنچه می‌خوانید...

هفته گذشته برای شبکه سولانا و ارز دیجیتال بومی آن خوب نبود و اخبار منفی بسیاری پیرامون آن منتشر شد. روز 17 نوامبر، بایننس اعلام کرد که به صورت موقت واریزهای تتر و یو اس دی سی در شبکه سولانا را متوقف می‌کند. به نقل از بین‌کریپتو، در حالی که این واریزی‌ها در نهایت در بایننس ادامه یافتند، اتفاقی مشابه برای بیتمکس، بای بیت یا OKX رخ نداد. حتی صرافی OKX این دو استیبل کوین را از لیست خود حذف کرد. هدف از این اقدام کاهش اثرات فروپاشی FTX بود.

روز 18 نوامبر، تتر تصمیم گرفت که 1 میلیارد دلار استیبل کوین USDT را در شبکه سولانا به توکن‌های ERC-20 و مورد استفاده در شبکه اتریوم تبدیل کند. این حرکت به دلیل فروپاشی FTX و رابطه نزدیک آن با سولانا رخ داد. گفتنی است که از زمان سقوط این صرافی، ارزش کل قفل شده در سولانا ریزشی 70 درصدی داشته است.

- Advertisement -

یک روز پس از این تصمیم تتر، متاپلکس، پروتکل غیرمتمرکز در شبکه سولانا که از آن برای ساخت دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شد نیز اعلام کرد که تعداد زیادی از اعضای خود را اخراج می‌کند. با این وجود و علیرغم اخبار منفی اشاره شده، هم‌بنیانگذار سولانا درباره نگرانی‌های ایجاد شده پیرامون زیان‌های این شبکه گفت که خزانه سولانا به اندازه 30 ماه دیگر ذخیره و دارایی دارد.

شکست حمایت مهم در نمودار سولانا

در همین حین، دیدگاه تکنیکالی بلند مدت سولانا قابل توجه به نظر می‌رسد. قیمت این ارز حمایت مهم خود در ناحیه 29 دلاری را شکست و با ریزش همراه شد. از زمان ثبت اوج قیمتی، این دومین گام در روند نزولی ایجاد شده در نمودار SOL محسوب می‌شود. در روزهای اخیر این ارز به کف 11.54 دلاری رسیده و تاکنون با حمایت و روند بازگشتی قابل توجهی همراه نبوده است.

مطلب مفید: گواه اثبات ذخایر (Proof of Reserves) چیست و چرا مهم است؟

نمودار هفتگی سولانا
نمودار هفتگی سولانا

علاوه بر آن، حرکت نزولی و شکست حمایت اشاره شده باعث شد تا RSI هفتگی خط روند واگرایی نزولی خود را بشکند. این اتفاق منجر به ریزش بیشتر قیمت SOL شد. اگر روند نزولی ادامه داشته باشد، اولین حمایت قیمتی محدوده 4.4 دلاری خواهد بود. بدین ترتیب باید شاهد ریزش 62 درصدی از سطح فعلی باشیم.

نمودار روزانه SOL
نمودار روزانه SOL

نمودار روزانه این ارز نیز چنین فرضیه‌ای را حمایت می‌کند. در حالی که قیمت سولانا به سطح 13 دلاری واکنش داد و دو سایه در آن محدوده تشکیل داد اما در ادامه شاهد شکست آن بودیم و اکنون انتظار می‌رود 13 دلار نقش مقاومت را ایفا کند. در نتیجه این تحلیل‌ها باید اشاره داشت که تمامی پیش بینی‌های مربوط به SOL بر ریزش بیشتر قیمت دلالت دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان