ایاس بیشترین افزایش قیمت در 15 ماه اخیر را ثبت کرد؛ علت این حرکت صعودی چیست؟

خانهاخبارایاس بیشترین افزایش...

آنچه می‌خوانید...

قیمت ایاس (EOS) در ساعات گذشته با رشد بسیار خوب 20 درصدی همراه بوده و به محدوده 1.66 دلاری رسیده تا بهترین عملکرد خود از ماه مه سال گذشته تاکنون را به نمایش بگذارد. در ابتدا حرکت صعودی و افزایش قیمت ایاس به دلیل همبستگی با ارزهای بزرگ بازار مانند بیت کوین و اتریوم اتفاق افتاد و در ادامه با اخبار مثبت پیرامون به روزرسانی ها و رشد اکوسیستم این ارز ادامه یافت.

نمودار روزانه ایاس
نمودار روزانه ایاس

ایاس برنامه محرک و مشوق خود را راه اندازی می‌کند

روز 14 اوت، بنیاد شبکه ایاس، سازمان ذی نفع که ناظر رشد و توسعه بلاک چین ایاس است، ثبت نام برای برنامه تشویقی (Yield+) خود را آغاز کرد. Yield+ یک برنامه نقدینگی تشویقی و پاداش دهی است که برنامه های دیفای را جذب می‌کند و به کاربران آنها سود اعطا می‌کند. گفتنی است که با استفاده از این برنامه، ایاس قصد دارد با رقبای برتر بلاک چینی خود مانند اتریوم، کاردانو و سولانا رقابت کند.

- Advertisement -

از زمان آغاز ثبت نام برای برنامه Yield+، ارزش کل قفل شده استخرهای داخلی ایاس از 94.7 توکن EOS به 102.18 رسیده که نشان دهنده افزایش تقاضا برای این توکن است. انتظار می‌رود ارزش کل قفل شده شبکه در روزهای آتی و منتهی به فعال شدن پاداش دهی این برنامه بیشتر نیز شود.

توییت ایاس

هارد فورک ایاس در ماه سپتامبر

علاوه بر برنامه Yield+ که نقش بسزایی در افزایش قیمت ایاس داشته است، اتفاقات دیگری نیز در این شبکه در حال رخ دادن است. بنابر صحبت های ایوس لا روز، مدیرعامل بنیاد این شبکه، ایاس اواخر این هفته، در پی به روزرسانی اجماعی با نام مندل که در ماه سپتامبر صورت خواهد گرفت،  نام خود را به EOSIO تغییر می‌دهد.

این تغییر نام و به روزرسانی به عنوان حرکتی نمادین در جدایی ایاس از بلاک وان (Block.One)، شرکتی که ابتدا شبکه را طراحی کرده بود، صورت می‌گیرد. این تصمیم در حالی عملی می‌شود که 9 ماه پیش جامعه ایاس در رای گیری خواستار توقف صدور 67 میلیون توکن به ارزش 108 میلیون دلار در این اکوسیستم شدند.

مطلب مفید: zkEVM شبکه پالیگان چیست؟ همه چیز در مورد zkEVM

توییت ایوس لا روز

لا روز در صحبت های خود گفت که به روزرسانی در قالب یک هارد فورک اتفاق خواهد افتاد و بدین ترتیب نسخه جدید ایاس با زنجیره قبلی و اصلی سازگار نخواهد بود و از قوانین اجماعی جدید خود پیروی خواهد کرد. گفتنی است که ایجاد هارد فورک به معنای آن است که در صورت جدا شدن زنجیره ها، تمامی هولدرهای ایاس مقدار برابری از توکن های خود را در هر دو زنجیره دریافت خواهند کرد. در تئوری چنین حرکتی تقاضا را برای ایاس افزایش می‌دهد.

نشانه های تکنیکالی برای حرکت صعودی قیمت ایاس

از دیدگاه تکنیکالی، افزایش قیمت ایاس می‌تواند برای چندین هفته ادامه داشته باشد. اولین نشانه صعودی را می‌توان در الگوی فنجان و دسته دید که در نمودار روزانه این ارز تشکیل شده است. این الگو از یک حرکت U شکل تشکیل می‌شود و هدف قیمتی آن فاصله کف تا سقف حرکت نیم دایره است.

تحلیل نمودار قیمت ایاس
تحلیل نمودار ایاس

اگر شاهد حرکت ایاس به سمت هدف قیمتی این الگو باشیم، ایاس باید نسبت به قیمت امروز با رشد 50 درصدی همراه شود و به محدوده 2.5 دلاری برسد. با این حال باید توجه داشت که حرکت صعودی ممکن است در مواجهه با میانگین 200 روزه در 1.79 دلار قدرت خود را از دست بدهد و با اصلاحی به سمت میانگین 50 روزه در 1.21 دلار حرکت کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان