رشد 100 درصدی توکن YFI در یک هفته اخیر؛ علت آن چه بود؟

خانهاخباررشد 100 درصدی...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: توکن YFI، ارز دیجیتال بومی پروژه دیفای یرن فایننس علیرغم ریزش بازار کریپتو و سقوط اکثر آلت کوین ها با افزایش قیمت خوبی همراه بوده است. روز 18 ژوئن 2022، قیمت YFI به زیر کف 22 ماهه خود رسید و تقریبا سطح مهم 4000 دلاری را نیز از دست داد. با این حال از زمان برخورد به این کف قیمتی شاهد رالی صعودی YFI بودیم. اما دلیل افزایش قیمت YFI چه بود؟

نمودار YFI

رشد 46 درصدی YFI در 12 ساعت

مهم ترین حرکت صعودی توکن یرن فایننس روز جمعه صورت گرفت و قیمت در تنها چند ساعت از 5000 دلار به 8000 دلار رسید. چنین حرکتی باعث از بین رفتن زیان های YFI در سه هفته گذشته شد. YFI با رسیدن به سطح 8000 دلاری دوباره به ناحیه ای بازگشت که اوایل ماه جاری در آن قرار داشت. علیرغم این حرکت صعودی، YFI با سقوطی 92 درصدی از اوج خود یکی از بدترین عملکردها را در زمان سقوط بازار داشته است.

تغییر سیاست های یرن فایننس

روز 21 ژوئن، یکی از فعالان یرن فایننس طرحی پیشنهادی را منتشر کرد که ممکن است افزایش قیمت YFI به آن مربوط باشد. بنابر این طرح، یرن فایننس آماده است تا مدل جبران خسارت خود را به گونه ای تنظیم کند که تا مشارکت کنندگان تمام وقت این پروژه در بازار نزولی مورد حمایت قرار گیرند. این پلتفرم قادر خواهد بود ماهنه و برای هر شخص 10000 توکن دای و همچنین 10 هزار دلار YFI را فراهم کند.

مطلب مفید: مهمترین فاکتور تحلیل فاندامنتال ؛ بررسی تیم توسعه دهنده

در گذشته، 23 شرکت کننده تمام وقت در پروتکل، 45 % از سود یرن فایننس را بدست می‌آوردند و همچنین 2 میلیون توکن دای برای استخرهای پروتکل را زمانی که KPI به حداقل خود نمی‌رسید را فراهم می‌کردند. این کاهش قرار است مدل خرج کردن یرن فایننس را سالم تر کرده و آن را در بازار نزولی پایدارتر کند.

نتیجه طرح پیشنهادی کاهش 6.17 برابری در طرح جبران خرج کردن خواهد بود. همچنین یرن فایننس اعلام کرده است که با پشتوانه 18.1 میلیون دلاری خود می‌تواند تا دو سال هزینه های اعضای تیم را تامین کند. گفتنی است که در شش ماه گذشته قیمت YFI از محدوده 40000 دلاری به 4000 دلار سقوط کرد و اکنون در ناحیه 6700 دلاری در حال معامله است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان