دوج چین (Dogechain) چیست؟ بررسی پلتفرم دوج چین

خانهمقالاتدوج چین (Dogechain)...

آنچه می‌خوانید...

نوآوری‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین هر روز اتفاق تازه‌ای را به همراه دارند. دوج چین (Dogechain) یک پلتفرم بلاک چینی است که به تازگی راه اندازی شده است. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از دوج کوین  (DOGE) بریج کنند و از آن در حوزه‌های دیفای، NFT و موارد دیگر استفاده کنند. با فکت کوینز همراه باشید.

این پلتفرم یک یک راه‌حل سنتی مقیاس‌پذیری لایه ۲ برای دوج کوین نیست. همچنین توسعه‌دهندگان یا سازندگان دوج کوین در این پروژه مشارکت ندارند.

- Advertisement -

دوج کوین ممکن است به عنوان یک شوخی شروع شده باشد، اما این میم کوین پیشرو می‌تواند با راه اندازی دوج چین کاربرد بسیار بیشتری پیدا کند.

دوج چین (Dogechain) چیست؟

بیشتر صحبت‌های پیرامون دوج کوین در حال حاضر به Dogechain مربوط می‌شود. این پلتفرم به عنوان راهکاری با امکان ایجاد پروتکل‌های دیفای و NFT ارائه شده است. کلکسیونرهای NFT، برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) و بازی‌ها بیشترین استفاده را از دوج چین می‌برند.

با این حال، Dogechain یک شبکه لایه ۲ واقعی نیست. زیرا بر روی بلاک چین دوج کوین ساخته نشده است. در عوض، این یک شبکه جداگانه مبتنی بر پالیگان اِج (Polygon Edge) است. شبکه پالیگان، محبوب‌ترین شبکه جانبی اتریوم بوده و با ماشین مجازی اتریوم سازگار است. این بدین معنی است که می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های ساخته شده برای اتریوم را اجرا کند.

بیشتر بخوانید : ماشین مجازی اتریوم (Ethereum Virtual Machine) چیست؟

با این حال، باز هم می‌گوییم که این یک پروژه “رسمی” از پلتفرم دوج کوین نیست. بنیاد Dogecoin امروز پیامی را بازنشر کرد که در آن اظهار داشت که در Dogechain دخیل نیست. همچنین بنیانگذاران اصلی این ارز، جکسون پالمر و بیلی مارکوس، در پروژه دوج چین دخالتی ندارند. آنها توضیح دادند که این پروژه همچنین به یک کاوشگر بلاک چین Dogecoin که از این نام استفاده می‌کند، مرتبط نیست.

چگونه می‌توان از پلتفرم دوج چین استفاده کرد؟

دارندگان توکن دوج کوین  (DOGE)می‌توانند دارایی خود را به Dogechain متصل کنند تا در ازای آن Wrapped Dogecoin (wDOGE) را دریافت کنند. سپس از آن در پلتفرم جدید برای تعامل با برنامه‌های دیفای و همچنین بازارهای NFT، dapp‌ها و بازی‌های آینده استفاده کنند.

در حال حاضر، دوج چین راه‌ اندازی شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا از توکن DOGE استفاده کنند و با صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) تعامل داشته باشند تا توکن‌های جدیدی را که در شبکه اضافه شده است خریداری کنند. Dogechain همچنین می‌تواند برای پرداخت هزینه‌های گس در تراکنش‌های این شبکه استفاده شود. وب سایت این پروژه همان فضای کارتونی و دوست داشتنی را دارد که جامعه دوج کوین از آن انتظار دارند.

در این راستا اکانت توئیتر Jens Wiechers در 16 آگوست اعلام کرد:

ادعاهای رسانه‌ها مبنی بر راه اندازی شبکه آزمایشی دوج چین توسط دوج کوین نادرست است. نه @Dogecoin/@dogecoin_devs، نه @BillyM2k، نه @ummjackson و نه سایر افراد مرتبط با @DogecoinFdn به هیچ وجه به این پروژه وابسته نیستند.

اعداد و ارقام مربوط به این پروژه از زمان راه اندازی به چه صورت است؟

به گفته DEX Screener، حدود 21 میلیون دلار توکن در Dogechain در 24 ساعت گذشته معامله شده است که DogeSwap با ارزش 16 میلیون دلار پیشتاز است. توکن‌های برتر عبارتند از Doge Eat Doge (OMNOM)، DogeShrek، Bourbon و PinkyDoge (PINKY).

طبق یک توییت ، تیم دوج چین ادعا می‌کند که کاربران از زمان راه‌اندازی شبکه طی 5 روز بیش از 58 هزار کیف پول به همراه بیش از 140 هزار تراکنش ایجاد کرده‌اند.

وب‌سایت دوج چین در بلند مدت، در مورد ایردراپ توکن‌های بومی Dogechain برای دارندگان دوج کوین برنامه‌هایی دارند. این وب سایت ادعا می‌کند که حتی افرادی که دوج کوین را در پلتفرم‌های معاملاتی رمزارزها نگهداری می‌کنند، می‌توانند هنگام برداشت DOGE خود از برنامه، توکن‌های DC را به صورت رایگان دریافت کنند.

با این حال باید دید که آیا این وعده‌ها در نهایت عملی می‌شوند یا خیر. با اعلامیه‌هایی مبنی بر اینکه سازندگان و توسعه‌دهندگان اصلی Dogecoin در این پروژه دخیل نیستند، کاربران رسانه‌های اجتماعی در مورد Dogechain با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند.

نظر افراد مختلف حوزه در مورد پروتکل دوج چین چیست؟

برخی آن را به شبکه BNB (شبکه هوشمند بایننس یا BSC) تشبیه کرده‌اند. یعنی جایی که راه‌اندازی توکن‌های جدید آسان است. راک زاکاریاس (Roc Zacharias) ، یکی از بنیان‌گذاران صرافی غیر متمرکز QuickSwap پالیگان که خود را یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی در پروژه دوج چین توصیف می‌کند، در این باره توییت کرد. او عنوان کرد:

“این به معنای واقعی کلمه غرب وحشی در Dogechain است.”

از سوی دیگر، گروهی دیگر از کاربران از توانایی بازی کردن با برنامه‌ها و توکن‌ها در شبکه‌ای با مضمون دوج کوین هیجان‌زده هستند و در مورد توکن‌هایی با نام‌های احمقانه حدس و گمان‌هایی دارند.

راجر AVAX، سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال در توییتر عنوان کرد:

“[بدیهی است] گمانه‌زنی‌های وحشیانه‌ای در مورد شت‌کوین‌ها وجود دارد. پس از دو [سال] قفل شدن (همه گیری کرونا) یک جشنواره دیگر در حال برگزاری است. [احتمالا] برای شما بد است، اما برای من بسیار سرگرم کننده است.”

جالب اینجاست که توکن رقیب مبتنی بر اتریوم یعنی شیبا یا Shiba Inu (SHIB) که بر اساس همان سگ Doge ارائه شده است، قرار است شبکه مقیاس‌پذیری لایه 2 خود را به نام Shibarium راه‌اندازی کند.

نظر شما در مورد این پروژه چیست؟ آیا به نظرتان می‌تواند به موفقیت برسد؟ دیدگاهتان را با ما در میان بگذارید.

2 نظرات

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان