دو کوان: مسئولیت کامل سقوط ترا را برعهده می‌گیرم

خانهاخباردو کوان: مسئولیت...

آنچه می‌خوانید...

سقوط اکوسیستم ترا یکی از برجسته‌ترین اتفاقات اخیر در دنیای ارزهای دیجیتال است. با ورود مقامات کره جنوبی و اینترپل به این پرونده، دو کوان، بنیانگذار ترا تصمیم گرفت تا در رابطه با اتهامات علیه خود صحبت کند.

به گزارش کریپتوپوتیتو، کوان در مصاحبه اخیر خود با آنچیند پادکست (Unchained Podcast) خاطرنشان کرد پروژه ترا هیچ‌وقت واقعا به دنبال پول، شهرت یا موفقیت نبود، با این حال، وی معتقد است تعامل وی با دیگر افراد باعث این اتفاقات شده است.

از فروپاشی ترا تا فروتنی دو کوان

کوان در سال 2018 پس از راه‌اندازی پروژه ترا، آن را بزرگترین اختراع خود خطاب کرد. به دنبال راه‌اندازی ترا، این پروژه گروهی از سرمایه‌گذاران از جمله شرکت گلکسی دیجیتال و لایت اسپیت ونچرز را دور هم جمع کرد و همه آنها با برچسب «لوناتیک» به معنای طرفداران سرسخت لونا (ارز دیجیتال بومی پروژه ترا) به حمایت از این پروژه ادامه دادند.

شهرت کوان رفته رفته به دلیل تمسخر مخالفان خود بیشتر شد. به عنوان مثال، فرانسیس کاپولا، اقتصاددان بریتانیایی پس از اطلاع از مدل استیبل کوین الگوریتمی ترا از آن انتقاد کرد اما کوان با طعنه در توییتی گفت که با فقرا بحث نمی‌کند.

اما حالا پس از فروپاشی اکوسیستم ترا و تاثیر دومینو گونه آن بر بازار ارزهای دیجیتال، کوان اندکی فروتن شده است. در این مصاحبه، هنگامی که از کوان پرسیده شدن آیا به خاطر استفاده از لحن خودخواهانه احساس پشیمانی می‌کند، پس از مکث کوتاهی این طور جواب داد:

این که شخصیت‌های کارتونی ناشناسی وجود دارند که با کلماتی که استفاده می‌کنند، لیبرال‌تر جلوه می‌کنند، به این معنی نیست که من باید از این کار پیروی می‌کردم. در زندگی شخصی، من کمی درونگرا هستم. وقتی برای اولین بار ترا را راه‌اندازی کردم، ارتباط زیادی با رسانه‌ها یا توییتر وجود نداشت که لزوما مشکل بزرگی نبود.

در ادامه این مصاحبه، دو کوان خاطرنشان کرد وی در ادامه شخصیتی را ایجاد کرده که با جامعه رمزارزها «شفاف‌تر» صحبت کند و تصمیم داشته با عمدتا برای سرگرمی کاربران شوخی‌ها و توییت‌هایش را منتشر کند. با این حال، حالا پس از فروپاشی ترا وی معتقد است توییت‌هایش کمی بی‌رحمانه بوده‌اند.

فروپاشی ترا باعث شد در یک آن میلیاردها دلار از مارکت کپ بازار ارز دیجیتال از بین برود و پس‌انداز بسیاری نابود شد. بر اساس گزارش‌ها، یک مرد تایوانی پس از ضرر قابل توجه از طبقه سیزدهم یک ساختمان به پایین پرید و جان خود را از دست داد. کوان در واکنش به این اتفاقات، خاطرنشان کرد مسئولیت کامل ضعف در طراحی ترا که نتوانست در شرایط بی‌رحمانه بازار دوام بیاورد را بر عهده می‌گیرد.

وی در این رابطه گفت:

متاسفم، به نظر می‌رسید با توجه به نحوه پاسخگویی ما به اتهامات، ما در حال دفاع هستیم که مطلقا اینطور نیست. من به ثبات استیبل کوین ترا اعتقاد داشتم. عذرخواهی می‌کنم و مسئولیت آن را به طور کامل می‌پذیرم.

با وجود صحبت‌های کوان، وی معتقد است اتهاماتی که توسط مقامات کره جنوبی علیه او مطرح شده است، درست نیست و با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته‌اند. علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد به هیچ عنوان مدرکی دال بر اعلان قرمز اینترپل که ماه پیش برای او صادر شده بود را دریافت نکرده است.

کوان در ادامه اعلام کرد از اواخر سال 2021 در کره جنوبی زندگی نمی‌کند. با این حال، به خاطر نگرانی‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی از افشای محل زندگی کنونی‌اش خودداری کرد.

نظر شما چیست؟ آیا دو کوان مقصر تمامی اتفاقات پیش آمده برای ترا است؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان